GS1 BARKOD standard kojim je počela digitalizacija

GTIN-brojevi iza barkoda – razvijeni su prije 50 godina i transformisali su globalnu ekonomiju.

14

Prije 50 godina, 31. marta 1971. godine, rođena je moderna ekonomija! Ovo zvuči kao pretjerivanje, ali prije 50 godina lideri najvećih svjetskih kompanija u poslovanju su se okupili i razvili Globalni broj trgovinske jedinice, poznat kao GTIN (Global Trade Item Number) ili kako mi to poznajemo: GS1 barkod broj.

GTIN broj iza barkoda predstavlja najvažniji logistički standard u historiji. Danas, barkod se skenira više od šest milijardi puta dnevno i predstavlja jedan od simbola kojem se najviše vjeruje u svijetu.
Interes kompanija i potrošača

Nije pretjerano reći da je razvoj GTIN-a postavio temelj za globalnu, digitalizovanu trgovinu. Ovo je jedna od sjajnih neispričanih priča u ihstoriji međunarodnog poslovanja, izvanredno udruživanje žestokih konkurenata radi rješavanja stvarnih poslovnih izazova.
Lideri vodećih imena u prehrambenoj, maloprodajnoj i potrošačkoj industriji u to vrijeme, složili su se da stvore sistem za jedinstvenu identifikaciju svakog pojedinog proizvoda, nazivajući ga globalnim brojem trgovinske jedinice ili GTIN. Vjerovali su da bi GTIN mogao imati pozitivan uticaj i izvan trgovine robe široke potrošnje te povećati brzinu i efikasnost procesa i transakcija koji mogu transformirati sve, od lanaca snabdijevanja do potrošačkih iskustava. Na tom historijskom sastanku su se dogovorili i da nastave zajednički ulagati u inovacije kako bi stvorili sistem koji će koristiti kompanijama u poslovanju, ali i potrošačima.

Američki inžinjer Tim Brady, koji je razvio i instalirao sistem skenera koji se koristio za skeniranje prvog barkoda s GTIN-om, komentarisao je za GS1 ove prve korake.

„Rane 1970.-te su bile izuzetno uzbudljive i izazovne, od vizionarskih sastanaka osnivača GS1, do prvog skeniranja u jednom od najvećih američkih lanaca marketa. Čast mi je što sam bio dio nečega tako korisnog za naš svijet. Vidio sam kompanije kako udružuju snage za opšte dobro. Sada je vrijeme da nova generacija industrijskih lidera osmisli nove oblike standarda koji će imati moć transformacije poslovanja u narednih 50 godina“, kaže Brady.

Decenijama kasnije, BBC je rezultirajući ishod – BARKOD, nazvao jednom od „50 stvari koje su stvorile svjetsku ekonomiju“.

Mi u GS1 smo ponosni što ovo značajano rješenje možemo smatrati ‘svojim’, ali proslavljamo ovaj jubilej gledajući jasno naprijed. Dolaze nove tehnologije, uključujući barkodove nove generacije koji omogućavaju da se manipuliše sa mnogo više podataka nego ranije. Potrošači traže više podataka, ali i kvalitetnije informacije o proizvodu te je vrijeme da barkodove podignemo na viši nivo.

Pojednostaviti procese lanca snabdijevanja

Koristimo ovaj trenutak da pozovemo kompanije da nastave sarađivati, ovoga puta kako bi se zadovoljile potrebe ekonomije 21. vijeka. Cilj je osmisliti rješenja u skladu sa novim potrebama potrošača, a industrija mora pronaći načine za brzu primjenu novih tehnologija, uključujući barkodove nove generacije.

GS1 standardi poput barkoda kontinuirano pomažu da veoma složeno, moderno globalno poslovanje, bude jednostavnije, brže, efikasnije i sigurnje te da se pojednostave svi procesi lanca snabdijevanja, u gotovo svim sektorima širom svijeta.
Prije pola stoljeća žestoki konkurenti okupili su se, ostavili po strani svoje razlike i izmijenili globalnu trgovinu nabolje razvojem GTIN-a. Imamo priliku i potrebu da prihvatanjem novih tehnologija u svom poslovanju, kao i prihvatanjem standarda koje ove tehnologije čine dostupnim svima, od proizvodnje sirovina do krajnjeg potrošača, učestvujemo u izgradnji modernog poslovnog svijeta.

Barkodovi nove generacije

Razvoj ka slijedećoj generaciji barkodova (npr. kvadratni barkodovi poput QR kodova), koji mogu sadržavati znatno više informacija, trebao bi se koristiti da osigura potrošačima pouzdane informacije, ali i za preoblikovanje globalne trgovine u skladu sa potrebama ovog vijeka. Potrošači žele znati sadrži li proizvod alergene, je li organski, podatke o njegovom uticaju na okolinu itd. Dostupnost svih ovih informacija potrošačima pruža veći nivo povjerenja u proizvode i čini ih lojalnim brendu, a sve je moguće smjestiti iza barkodova nove generacije.

https://www.youtube.com/watch?v=EIW2RkFmgUQ

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here