Amerikanci su na Crni petak nakon Dana zahvalnosti potrošili rekordnih devet milijardi dolara putem internetske kupovine, što je 21,6 posto više u odnosu na taj dan prošle godine. Adobe Analytics procjenjuje da će internetska prodaja u tzv. cyber ponedjeljku biti još bolja. |
Crni petak u SAD-u obilježava tradicionalno otvaranje sezone prazničnih popusta i rasprodaja, koja traje šest sedmica do Nove godine. Crnom petku, koji je u prošlosti obilježio fizički nalet po trgovinama, razvojem tehnologije pridružio se i takozvani Cyber ponedjeljak, kada kompanije nude velike popuste na mreži.
Adobe Analytics procjenjuje da će američki potrošači tog dana potrošiti 10,8 do 12,7 milijardi dolara, a međugodišnje bi brojke mogle biti za trećinu veće. Prema Sensormatic Solutions, prodaja u redovnim trgovinama pala je za 52 posto na Crni petak ove godine. Tačni brojevi još nisu dostupni, ali najveći pad bilježe se na sjeveroistoku i zapadu SAD-a, a manje na jugu i srednjem zapadu. Razlog pada prodaje je pandemija covida-19, zbog čega Amerikanci radije kupuju kod kuće. Sada na taj način mogu kupiti i hranu i alkohol, za što su prethodno išli u trgovine. Podaci Sensormatic Solutions o ovogodišnjoj prodaji u redovnim trgovinama također na neki način također pokazuju gdje se najviše slijede mjere za sprečavanje širenja novih infekcija koronavirusom. Na Dan zahvalnosti prodaja u običnim trgovinama pala je za čak 95 posto iz godine u godinu. Uzrok nije samo pandemija, već i strategija trgovaca koji su utvrdili da se više isplati ulagati u internetsku prodaju nego plaćati regres zaposlenicima trgovina. Oni ostaju sve zatvoreniji na Dan zahvalnosti. |
|