Pandemija teško pogodila japansko tržište tune

Potražnja za svježom ribom, posebno za takozvanom plavom tunom, "kraljicom sušija", pala je pošto su zbog pandemije otkazane unaprijed dogovorene narudžbe

18

Pandemija korona virusa zadala je jak udarac japanskom tržištu tune, najvećem na svijetu, primoravajući restorane i trgovce na tokijskoj ribljoj veletržnici Tojosu da se bore za tržišni opstanak.

Potražnja za svježom ribom, posebno za plavom tunom – “kraljicom sušija”, pala je pošto su zbog pandemije otkazane unaprijed dogovorene narudžbe.

Cijene tune su u julu potonule za 8,4 posto u odnosu na godinu ranije, daleko više u odnosu na pad cijena ostalih vrsta svježe ribe od 1,5 posto na godišnjem nivou. U prvih šest mjeseci 2020. godine, pao je i japanski uvoz tune za 18 procenata u poređenju sa prvim lanjskim polugodištem, pokazuju podaci japanskog Ministarstva finansija.

Prema statističkim pokazateljima, uvoz tune u Japan prošle godine zabilježio je rast od 10 procenata, pri čemu je uvoz plave tune skočio za 13 posto, jer su se kompanije pripremale za velike događaje poput Olimpijskih igara, koje su kasnije odgođene, saopštila je Organizacija za hranu i poljoprivredu Ujedinjenih nacija (FAO).

Prema procjeni FAO, ukupan svjetski uvoz tune u 2018. godini iznosio je oko 15,7 milijardi dolara, pri čemu je Japan bio najveći uvoznik.

Budući da su ljudi i dalje oprezni kada je riječ o odlasku u suši restorane, perspektive za japansko tržiste tune se vjerovatno neće uskoro promijeniti, zaključuje Reuters.

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here