Kako biti sretan na poslu

Iako posao može biti stresan, to ne znači da ne možete biti sretni na poslu. Istraživanja pokazuju da sretniji radnici imaju bolji učinak, bolje odnose sa saradnicima i ponosniji su na svoj posao od svojih manje sretnih kolega.

48

Kada govorimo o poslu, prošla su vremena kada su plaća i status bile najvažnije stvari. Zadovoljstvo i sreća na radnom mjestu, mnogima su postali izuzetno bitni kod odabira novih projekata i donošenja poslovnih odluka. Posao je često stresan, ali to ne znači da ne možete biti sretni na poslu. Iako se može činiti da ga je teško postići, osjećaj zadovoljstva presudan je i za zaposlenike i za poslodavce. Istraživanja  pokazuju da sretniji radnici imaju bolji učinak, bolje odnose sa saradnicima i ponosniji su na svoj posao svojih manje sretnih kolega. Donosimo vam nekoliko savjeta kako da i vi postanete jedan od tih sretnih zaposlenika.

Stavite profesionalno usavršavanje na prvo mjesto

Kao mnoga pozitivna iskustva i sreća na poslu započinje s načinom na koji  gledate i na posao i na ljude s kojima radite. Stavite profesionalni razvoj na prvo mjesto – biti ćete sretni na poslu ako znate da možete napredovati i učiti u svojoj kompaniji.

Otkrijte što vas uistinu motivira

Mnogi ljudi su nezadovoljni na poslu jer nisu iskoristili ono što ih motivira – ili nemaju smisla za taj posao ili im nedostaje povezanosti sa ljudima. Dobro razmislite o tome kako definirate užitak i uspjeh i pogledajte kako se to odnosi na ono što radite. Možda postoji veza između onoga što vas stvarno motivira i odnosa prema projektima u kojima učestvujete ili timovima u kojima radite.

 Napravite pregled ulaganja i u skladu s tim mijenjajte stvari

U narednim danima popišite sve zadatke na poslu i izvan njega i zabilježite koliko vas što iscrpljuje. Uključite i slobodne aktivnosti. Nakon tri dana pregledajte svoj bilans. Zapitajte se postoje li neke promjene koje možete napraviti kako biste radili manje onoga što vas iscrpljuje, a više onoga što vas ispunjava.

Pravite kratke pauze

Odvojite 15-ak minuta dnevno za sebe kad ste na poslu – bilo da je to meditacija, šetnja, istezanje ili slušanje muzike. Ako sebi dopustite više slobodnih trenutaka, osjećat ćete se prizemnije i biti ćete uzbuđeniji zbog posla koji radite i pod manjim stresom.

Napravite ‘sretnu listu’

Prestanite se upoređivati ​​s neznancima na internetu i napravite listu vlastitih postignuća i kvaliteta.

Budite upoznati s onime što se događa na poslu

Ljudi se svakodnevno žale kako ne dobivaju dovoljno informacija o tome što se događa s kompanijom u kojoj su zaposleni. Zašto? Jer je šef vjerojatno zauzet sa svojim poslom i ne zna šta je to što vi ne znate. Sami tražite informacije koje su vam potrebne za učinkoviti rad. Apsolutno zatražite sastanak sa šefom i postavljajte pitanja kako biste naučili i bili u toku. Sami ste odgovorni za to koliko ste informirani.

Pitajte za povratnu informaciju

”Moj šef nikada ne daje povratnu informaciju o tome da li dobro radim svoj posao”. Suočite se s time. Sigurno znate i sami da li radite dobro. Pogotovo ako se osjećate pozitivno u vezi vašeg rada, samo želite čuti nekakvo priznanje. Ako niste sigurni u vaš rad, razmislite o poboljšanju. Zatim, pitajte šefa za povratnu informaciju. Recite mu da želite čuti iskreno procjenu vašega rada. Sami ste odgovorni za vaš razvoj.

Izbjegavajte negativnost

Odabrati sreću na poslu znači izbjegavati negativne razgovore, tračeve i nesretne ljude što je više moguće. Bez obzira koliko se pozitivno osjećali, negativni ljudi imaju duboki uticaj na vašu psihu. Ne dopustite da vas negativa obuzme.

Podsjetite se zašto volite raditi gdje radite

Podsjetite se zašto ste se na samom početku radovali svom poslu. Većinu vremena smo uzbuđeni što započinjemo s novim poslom, ali s vremenom, kako se stres povećava, gubimo iz vida ono što je u njemu bilo uzbudljivo.

 Budite disciplinirani u odmoru

Da biste ostali produktivni i angažirani, važno je dati prednost brizi o sebi i odrediti da vam spavanje, hidratacija, prehrana i vježbanje budu prioriteti, inače nećete biti sretni na poslu niti bilo gdje drugo.

Ne budite dostupni 24/7

Osim ako je riječ o vanrednoj situaciji ili nekoj posebnoj okolnosti, zaposlenici ne bi trebali biti dostupni 24 sata dnevno, a kompanije ne bi ni trebale provoditi politiku koja nalaže da vam je telefon uvijek uključen.

Izgradite mrežu kontakata

Neki od najdubljih odnosa u životu počinju na poslu. Potrebni su nam prijatelji, mentori i savjetnici da nam kažu i kad odustati od neke ideje, da nam daju stručne savjete, da nas razvesele i pomognu nam da pronađemo rješenja. Izgradnjom mreže kontakata misli se na razvijanje smislenih odnosa s ljudima kojima se divite i poštujete ih, koji vas podržavaju u vašem napretku i brinu o vašoj sreći, kao i vi o njihovoj

 

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here