Business velikani:Yves Rocher, priroda je izvor ljepote

Više od 50 godina, francuska kozmetička kompanija Yves Rocher proizvodi neagresivne proizvode za njegu kože, dekorativnu kozmetiku i parfeme na bazi biljaka, poštujući najviše ekološke standarde.

295

Francuska kompanija Yves Rocher, pozicionirala se kao prepoznatljiv proizvođač kozmetičkih proizvoda na biljnoj bazi. Porfolio kompanije čine proizvodi za njegu kože lica, tijela i kose, dekorativna kozmetika i parfemi, kojem upravo zbog prirodnih i neškodljivih komponenti i formula proizvoda, povjerenje ukazuje više od 30 miliona kupaca. Kompanija je razvila više od 700 artikala, a jedinstvene parfeme Yria i Ode a L`Amour, kreme za lice Hydra Seve i Purecalmille ili gelove za tuširanje Les Jardins du Mondesa sa aromom badema, voli i kupuje svaka treća Francuskinja.Također, kompanija ima svoja vlastita polja na kojima stručnjaci uzgajaju potrebne biljke. Sa sjedištem u francuskom gradu Rennes, Yves Rocher je kroz lanac od blizu 4.000 radnji, prisutna na pet kontinenata, u više od 80 zemalja svijeta i zapošljava oko 13.500 ljudi. Njen godišnji prihod je blizu tri milijarde eura.

Misteriozna starica

Kompanija Yves Rocher osnovana je 1959. godine kao ostvarenje vizije francuskog industrijalca i vizionara Yvesa Rochera, koji je vjerovao u kozmetiku na biljnoj bazi i demokratizaciju ljepote svih žena. Te godine, Rocher je u svojoj kućnoj laboratoriji napravio kremu za hemoroide na bazi zlatice, koja je vrlo brzo postala popularna među lokalnim stanovnicima La Gacillije, malog provincijskog grada u regiji Bretagne gdje je živio. Ubrzo je razvio cijelu liniju prirodne kozmetike, koja za razliku od sintetičkih kozmetičkih proizvoda ne djeluje agresivno na kožu. Kada je kao 14-godišnji dječak ostao bez oca koji je svojevremeno bio ugledni proizvođač tkanina, Rocher je bio primoran izdržavati porodicu radeći u očevoj ostavštini, maloj prodavnici šešira. Starica koja je došla da kupi šešir, podijelila je s Rocheom vlastiti recept za ljekovitu mast. Budući da je još od djetinjstva volio biologiju, strukturu biljaka, priče o biljkama i sate je provodio promatrajući stare herbarije i prirodu oko sebe, staričin recept mu je dao ideju da započne vlastiti posao sa proizvodnjom kozmetike na bazi prirodnih sastojaka za ljude koji imaju problematičnu kozu. Mast je bila osnova za prvu kremu koju je Rocher proizveo u potkrovlju svoje kuće, gdje je istraživao kombinacije biljnih ekstrakata. Buducći da su kozmetički proizvodi svojevremeno bili luksuz, Rocher je odlučio i razbiti stereotip da je njega kože rezervisana samo za bogate, te je svoje proizvode nudio po pristupačnijim cijenama. Prva Yves Rocherova krema ne samo da je postigla veliki uspjeh u La ciliju. Kupci su prvobitno Yves Rocher proizvode naručivali poštom.

Uspjeh cčesto prati i zavist, te su Rochera u to vrijeme tužili mnogi apotekari, tražeći način kako da unište njegov posao. Međutim, Rocheru su nevolje bile samo podsticaj da nastavi dalje, te je odlučio poznatim francuskim ličnostima uputiti apel da ga podrže u naumu da liniju prirodne kozmetike približi običnim ljudima. Međutim, Pariz je dom skupih marki i tamo nisu imali sluha za njegovu viziju, te se Rocher vratio u rodni kraj gdje je nastavio širiti svoje znanje iz botanike. Ubrzo je bivši prodavač tkanina i šešira sa nepunih 30 godina otvorio i prvu Ives Rocher fabriku u La Gacilliji, ali je postao i gradonačelnik ovog grada.  Više od 150 ljudi radilo je u fabrici, gdje je razvijana ogromna količina kozmetičkih proizvoda po Rocherovim receptima. Osim blagotvornih dejstava zlatice, Rocher je proučavao i druge biljke, te je ubrzo razvio i kremu za ruke na bazi arnike, ali i proizvod za gubljenje kilograma na bazi morskih trava. Kupci su bili oduševljeni.

Zelena knjiga

Uskoro je portfolio bio prepun krema, losiona i masti za svakojake namjene, te je Rocher bio primoran izdati i prvi katalog. Godine 1965. nastala je tako Zelena knjiga ljepote, katalog sa crtežima biljaka i opisima njihovih korisnih osobina u svakom Yves Rocher proizvodu. Zelena knjiga kasnije je prevedena na više od 20 svjetskih jezika, a danas se redovno nadopunjuje opisima novih sastojaka i savjetima. Inače, kompanija je u svojim laboratorijima razvila više od 150 aktivnih prirodnih sastojaka, te je zaštitila 55 kozmetičkih patenata.

Prva službena Yves Rocher specijalizirana prodavnica u Parizu, otvorena je 1969. godine, samo 10 godina nakon osnivanja kompanije. Uprkos nepovoljnoj ekonomskoj klimi u Francuskoj u to doba, iz prve Yves Rocher trgovine rasla je čitava mreža trgovina koji su više nalik na kozmetičke salone u kojima je svaka žena mogla dobiti i kozmetičku uslugu i savjet. Samo u Francuskoj danas posluje oko 650 ovakvih Yves Rocher prodavnica i salona koje godišnje generiraju prihod od 435 miliona eura.

Nakon što je Yves Rocher kompanija ovladala prodajom na području Francuske i Belgije, kompanija je dosegla međunarodni nivo, ubrzano osvajajući tržište u drugim zemljama. U međuvremenu, 1976. godine, Rocher je napisao i knjigu Sto biljaka, hiljadu koristi.

Kozmetički proizvodi ove marke brzo su stekli popularnost i slavu, zahvaljujući sigurnosti proizvoda, visokoj efikasnosti i prirodnom sastavu kozmetike besprijekorne kvalitete. Maksima ovog proizvođača kozmetike na biljnoj bazi je briga o okolišu,te je 1989. godine Yves Rocher postala prva evropska kompanija koja je službeno odbila provesti testiranje svojih proizvoda na životinjama. Kompanija testira svoju kozmetiku na biljnim proteinima. U saradnji sa katedrama za dermatologiju i francuskim ekspertskim istraživačkim centrima, Yves Rocher svaki svoj proizvod podvrgava višestrukim kliničkim testovima efikasnosti. Rezultati tih testova garancija su visokog kvaliteta proizvoda. Yves Rocher ima zaokružen model poslovanja i sirovine uglavnom nabavlja sa vlastitih plantaža biljaka, a od dobavljača biljnih sirovina iz drugih zemalja, stručnjaci kompanije zahtijevaju strogo poštivanje pravila donesene Povelje o biljkama, čiji je glavni uslov odbijanje korištenja GMO sastojaka i raznih biljnih vrsta koje su pod prijetnjom uništenja.

Početkom 90-ih, kompanija je otvorila lanac prodavnica dječije odjeće Petit Bateau (Mali čamac), koja je i danas veoma popularna u Francuskoj. Sva odjeća za djecu iz ove trgovine izrađena je od prirodnih materijala, pamuka, lana, svile i vune. Vec 1993. godine, Yves Rocher je lansirao i prvo eko-punilo za šampon Hamamelis. Ova inovacija smanjila je upotrebu plastike za 75 posto.

Kompanija u Gacililji ima i vlastiti botanički vrt koji je dom za 1.000 vrsta biljaka. Naredni korak poduzet u brizi za okoliš, uslijedio je 2006. godine kada je kompanija odustala od upotrebe plastičnih kesa za svoje proizvode i umjesto toga, pokrenula proizvodnju ekoloških, biorazgradivih kesica.  Kompanija je 2010. godine dobila nagradu Love Brand kao jedan od tri omiljena kozmeticka brenda u Rusiji, na čijem je tržištu prisutna od 1991. godine.

Pred kraj života, osnivač francuskog kozmetičkog giganta dobio je Legiju časti, najveću nagradu Francuske koju mu je 2008. godine u Elizejskoj palači uručio bivši francuski predsjednik Nicolas Sarkozy. Na Rocheov zahtjev, čelno mjesto u kompaniji povjereno je njegovom unuku Bris Rocheru.

Pošumljavanje planete

Godine 2010., na dan obilježavanja 50. godišnjice postojanja francuske kozmetičke kompanije Yves Rocher, koja slijedi etički princip ekološki prihvatljive proizvodnje, čelnici kompanije su dali obećanje i u okviru Programa Ujedinjenih nacija za okoliš (United Nations Environmnet Programme – UNEP), obavezali se da će za pet godina posaditi 50 miliona stabala širom svijeta. Do 2011. godine posađeno je čak 15 miliona stabala u brojnim zemljama poput Indije, Brazila, Senegala, Etiopije itd.

 Inovativne formule

Predvodeći napredak na polju biljne kozmetike i u nastojanju da udovolji željama i zahtjevima kupaca, kompanija Yves Rocher neprestano razvija botaničke inovacije i dolazi do novih otkrića u svijetu prirodnih potencijala i raznovrsnih mogućnosti upotrebe biljaka u kozmetici. Osim bezvremenskih favorita sa umirujućim svojstvom organskog kukuruza, kao ključnim sastojkom, kompanija na temelju individualnog pristupa svakom klijentu i po povoljnim cijenama, kontinuirano lansira nove proizvode. Za novu Yves Rocher Elixir Jeunesse hidratizirajuću dnevnu kremu s dvostrukim djelovanjem, korišten je visokokoncentrirani ekstrakt Aphloia, biljke s Madagaskara.

PREKOMaja Hadžić
IZVORBusiness Magazine
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here