Toyota je u povijesti automobilske industrije odigrala ključnu ulogu. Temeljiti su i u nebrojeno stvari vodeći u ovom poslu – ali im neopisivo fali kreativnosti.
Ovo je izuzetno dobar automobil s golemim potencijalom. Napravili su dostojnog nasljednika prijašnje generacije i ovo je automobil koji se ne bi trebao mjeriti s ostalim konkurentima. RAV4 je automobil koji oduvijek ima svoju osobnost.
Impozantan izgled
Oštre linije, kockasti elementi i silueta koja je više nalik američkom obiteljskom SUV-u nego evropskom ili japanskom terencu, čine ga mišićavim, stabilnim. Robusnim. Toyota tvrdi da je šasija novog RAV4 više od 50 posto čvršća od stare.
Velika njuška daje impozantni izgled, a prednje lampe pružaju odlično osvjetljenje iako su relativno male. Stražnjica završava povišeno i agresivnog izgleda s krovnim spojlerom. Na bokovima su istančani obrubi blatobrana i pragovi koji asociraju na sirovog terenca. Definitivno ima dominantan izgled i ne izgleda kao prosječni hibrid.
Toyota i dalje njeguje plave boje na instrumentima i kombinaciju analogno-digitalnih grafika koje se u većini slučajeva sudaraju u stilovima. Sve je inženjerski dobro odmjereno, no fali neki zajednički stil, neka fluidnost. Grafike su pojednostavljene, jer pokazuju prilično kompleksan sistem. Ipak, možda su pretjerali u pojednostavljivanju.
Upravljač je ostao potpuno okrugao i na sreću nisu pribjegli rezanju dna kao većina marki, a dobio je sijaset dugmića za kontrolu infotainmentom i tempomatom. Preostale kontrole su na svom mjestu i kvalitetne na dodir. Prekidači su dobili gumenu presvlaku. Odlična ideja, ali u stvarnosti djeluju kao kotačići na automobilima na daljinsko upravljanje. Umjesto prugaste gume možda su mogli pribjeći nekom drugom rješenju. Nije loše, no djeluje neozbiljno. Infotainment je pomalo nelogičan po pitanju izbornika. Traži privikavanje, no ništa radikalno ili problematično. Pretinaca ima napretek i dovoljno su veliki čak i za boce od litre.
RAV4 dolazi sa sistemom za automatsko kočenje u slučaju naleta na vozilo ispred, te sistemom za praćenje prometne trake. Prostora za vozača i suvozača ima napretek i moguće je pronaći zadovoljavajući položaj sjedenja.
Zvučna izolacija
U vožnji je RAV4 pitom i ne pretjerano bučan. Ako pripazite kako ubrzavate i ako nakon ubrzanja podignete nogu s papučice i vratite je tek toliko da održavate brzinu, RAV će kombinirati pogon na benzin i struju i trošiti iznimno malo. Moći ćete se kretati oko realnih sedam litara, što je s obzirom na dimenzije automobila zaista impresivno. Zvučna je izolacija dobra i RAV4 je udoban i tih na otvorenoj cesti te pravi melem na duge pruge.
Naš je zaključak da je RAV4 iznimno dobar proizvod. Automobil koji je vrhunski optimiziran, štedljiv i zanimljiv. Ovo je ogroman auto, koji će vas služiti vjerno i suvereno. No ako želite gacati po lokvama – kupite model s pogonom na četiri kotača. Prednji pogon će imati problema s dva mm snijega na izlasku iz podzemne garaže. Jednostavno nije krojen za avanture van asfalta.