Nove tehnologije trebale bi smanjiti broj povreda i smrtnih slučajeva, od kojih je 90 odsto izazvano ljudskom greškom. Dio novih bezbjednosnih komponenti već postoji i ugrađuju se u vozila više kategorije, a sada bi trebale da postanu obvezne za sve.
Uredba predviđa da svi automobili, kombiji, kamioni i autobusi imaju sisteme za upozoravanje vozača u slučaju pospanosti i odvraćanja pažnje, poput upotrebe pametnih telefona tokom vožnji, inteligentne sisteme pomoći za brzinu, bezbjednosni sistem za vožnju unazad uz pomoć kamere ili senzora te uređaj za snimanje podataka u slučaju nesreće (tzv. crna kutija).
Napredno kočenje
Automobili i kombiji moraće imati sisteme za zadržavanje u saobraćajnoj traci, napredno kočenje u slučaju opasnosti i sigurnosne pojaseve koji su poboljšani na osnovu testova sudara.
Kamioni i autobusti imat će sisteme za poboljšanje vidljivosti vozačima, za uklanjanje mrtvog ugla, kao i sisteme na prednjoj i bočnoj strani vozila za otkrivanje i upozoravanje nezaštićenih učesnika u saobraćaju, posebno pri skretanju kamiona.
Novu uredbu sada i formalno trebaju da potvrde Vijeće EU i Parlament. Nova bezbjednosna pravila postaće obvezna od 2022. godine, osim zahtjeva za direktnu vidljivost na kamionima i autobusima te povećanog područja zaštite od udarca glavom na automobilima i kombijima, koji će se uvesti kasnije zbog nužnih konstrukcijskih izmjena.
Prema procjenama Komisije, nove bezbjednosne mjere mogle bi do 2038. godine spasiti više od 25.000 života i spriječiti najmanje 140.000 teških povreda.
Ljudske greške
Nove napredne bezbjednosne komponente neće samo štititi ljude na evropskim putevima, nego će i vozačima pomoći da se postupno naviknu na nove sisteme pomoći pri vožnji. Sve veći nivo automatizacije ima znatan potencijal za ispravljanje ljudskih grešaka i nudi nova rješenja za mobilnost starijih osoba i osoba s tjelesnim oštećenjima. Sve bi to trebalo da poveća povjerenje javnosti i prihvatanje automatiziranih automobila i da podupre prelaz na autonomnu vožnju, navodi Komisija.