Britanski farmaceutski div GlaxoSmithKline (GSK) i američki Pfizer objedinit će poslovanje s lijekovima bez recepta i proizvodima za njegu zdravlja u zajedničku kompaniju kako bi smanjili troškove nabavke i uspješnije konkurirali kompanijama poput Johnson & Johnsona i Bayera.
Zajednička firma GSK Consumer Healthcare bit će u većinskom, 68-postotnom vlasništvu GlaxoSmithKlinea i ostvarivat će godišnje prihode od 9,8 milijardi funti, kazala je novinarima izvršna direktorica britanske firme Emma Walmsley.
Povezivanje će iznjedriti diva u segmentu lijekova bez recepta i proizvodima čiji će tržišni udio iznositi 7,3 posto. Najnovija transakcija bazirat će se na zamjeni dionica, što je bilo ključno za GSK. Pfizer je pak nakon neuspjelih pokušaja prodaje dobio rješenje za poslovanje s lijekovima bez recepta.
“To je nešto što smo mogli odraditi brzo i tiho”, kazala je Walmsley.
Očekuje se da će zahvaljujući povezivanju GlaxoSmithKline do 2022. godine uštedjeti 500 miliona funti troškova godišnje. Ukupni gotovinski troškovi povezivanja trebali bi iznositi 900 miliona funti, a negotovinski 300 miliona.