Kompanija Jami  bavi se proizvodnjom tradicionalnih bosanskohercegovačkih proizvoda- pite, lisnata tijesta i jufke. Svoje početke ova kompanija veže za VF Komerc u čijem sastavu je počela poslovati kao servis kupcima na zadnjoj liniji. U aprilu 2005. godine uspostavljaju saradnju sa konsultantima iz Švedske te Jami započinje samostalan rad sa proizvodnim pogonima u Kraševu, općina Tešanj. Uporedo sa razvojem kompanije, razvijao se i brend Jami, koji je sada jedan od najznačajnijih brendova u industriji hrane.

„Najveći izazov tokom stvaranja brenda  bio je pronaći načine kako napraviti kvalitetan, tradicionalni proizvod koji će biti prepoznatljiv na tržištu, kako u BiH, tako i na ostalim tržištima, istovremeno gradeći uzajamno povjerenje proizvođača i potrošača“, za Business magazine kaže Svjetlana Savić, menadžerica prodaje za BiH Jami kompanije.

Kvalitet je upravo ono što Jami izdvaja na tržištu. Spoj tradicije i ljubavi, odabrani sastojci i recepti te pažljivo pripremanje u skladu sa najvišim standardima zadovoljavaju ukuse i najstrožijih gurmana. Jami pite, tijesta i jufke, uvijek svježe i ukusne poznate su širom Balkana.

Raznolik asortiman

Raznolikost asortimana i udjel na tržištu govore da je Jami u ovih 13 godina uspio stvoriti kvalitetan i prepoznatljiv brend. U svojoj ponudi ima širok asortiman smrznutih proizvoda, a ono po čemu je svakako prepoznatljiv i što čini osnovu proizvodnje i prodaje su neodoljive Jami pite -burek, sirnica, zeljanica, krompiruša. Upravo pite čine od  50 do 55 posto ukupne proizvodnje i prodaje.

Osim pita, prepoznatljiv proizvod su svakako i gotove jufke s čijom proizvodnjom su počeli 2011. godine i danas jufke zauizmaju oko 40 posto udjela u ukupnoj proizvodnji i prodaji. Kvalitet Jami jufke za pitu i jufke za baklavu  prepoznale su domaćice kako u BiH tako i šire. Svježe pečene i tople pite kao i lisnata tijesta, potrošači mogu kupiti u svim većim trgovačkim lancima na odjelu gastro, a oni koji se vole pohvaliti svojim „kulinarskim umijećem“ mogu kupiti smrznute, već pripremljene proizvode  za ispeći u svome domu.

„Trudimo se pratiti trendove i zahtjeve kupaca kada govorimo i o segmentu zdrave hrane, tako da smo počeli raditi i pite od heljdinog brašna, kao i jufke od heljdinog i integralnog brašna. Naravno i u skoroj budućnosti ćemo raditi na širenju asortimana upravo u ovom smjeru, a što je najbitnije, naši kupci svakako prepoznaju naš angažman kada su u pitanju inovacije,“ dodaje Savić.

Kada je u pitanju tržište, danas je Jami na bh. tržištu lider u segmentu smrznutog tijesta. Proizvodi brenda Jami mogu se kupiti na oko 3.000 prodajnih mjesta, a bitno je naglasiti da za velike lance rade i robne marke te je i to segment preko kojeg je Jami kao proizvođač dobro zastupljen na tržištu.

„Po pokazateljima, procenat udjela pite na tržištu u organizovanoj trgovini je 85 posto,a pizze i lisnata tijesta 45 posto. Jami je na tržištu BiH lider i kada je riječ o jufkama-udio jufke na tržištu je 49 posto“, naglašava Savić.

S ciljem zadržavanja liderske pozicije na tržištu, kompanija Jami je uspješno implementirala sistem upravljanja kvalitetom i bezbjednosti proizvoda koji se temelji na normama ISO 9001:2008 i HACCP. Radi poboljšanja konkurentnosti na inozemnom tržištu u toku 2012. godine, implementiran je IFS Food standard, a godinu dana kasnije Jami dobija i Halal certifikat.

Kvalitetna radna snaga

Proizvodni kapaciteti kompanije Jami imaju četiri linije proizvodnje i to-linija za proizvodnju pite gdje je iskorištenost proizvodnih kapaciteta 70 posto, linija za proizvodnju lisnatog tijesta sa iskorištenošću proizvodnih kapaciteta od 45 posto. Pored ovih, Jami raspolaže i sa dvije linije za proizvodnju gotove jufke, gdje je trenutna iskorištenost proizvodnih kapaciteta 60 posto. Prosječna iskorištenost svih proizvodnih kapaciteta je 60 posto.

Za kvalitet i odličan okus Jami proizvoda, kao i zadovoljavanje potreba tržišta brine se 140 uposlenika ove kompanije. Profili uposlenika su različiti, od inženjera tehnologije, diplomiranih ekonomista, preko visokokvalifikovanih i kvalifikovanih radnika koji čine 90 posto zaposlenih pa do ostalih nivoa obrazovanja.

„Ono što je bitno istaći je da su svi uposlenici u svom segmentu rada stručni i brinu da proizvodni procesi u dijelu na kojem su angažirani u konačnici rezultiraju kako kvalitetnim proizvodima, tako i kvantitetom, odnosno ciljevima koji su postavljeni,“ ističe Savć.

Lojalnost i predan rad svakako su prepoznati od strane rukovodstva kompanije koje je svjesno da bez kvalitetne radne snage ništa ne bi bilo moguće.

„Pored toga što su svi uposlenici u stalnom radnom odnosu, sa redovnim primanjima, isplatom toplog obroka i godišnjim odmorima, kroz internu edukaciju svakom radniku dajemo mogućnost i priliku da se dokaže i da napreduje. Uspostavljanje dobre interne i eksterne komunikacije osnov je za prenošenje vrijednosti, znanja i informacija. Pri tome, gradi se ambijent saradnje i međusobnog povjerenja , pri čemu smo apsolutno svjesni činjenice da pokretačku snagu svake kompanije čine upravo njeni uposlenici“, objašnjava Savić.

Osim u BiH, u Jami proizvodima uživaju potrošači diljem Evrope, ali i šire. Tako se pite, lisnata tijesta, jufke i drugi proizvodi mogu kupiti u Sloveniji, Hrvatskoj, Srbiji, Crnoj Gori, Makedoniji, Austriji, Švicarskoj, Švedskoj, Njemačkoj, Holandiji, Francuskoj, Engleskoj, Albaniji , Saudijskoj Arabiji i SAD.

Jami je do sada učestvovao u brojnim humanitarnim akcijama čime je dokazao i svoju društvenu odgovornost. Brinući o najmlađim, Jami je nekoliko godina bio uz Kids festival te svojim proizvodima i poklonima doprinosio ovom događaju koji spaja svu djecu.

Jami d.o.o. kao društveno odgovorna kompanija učestvuje u raznim akcijama pomoći, donacijama te drugim aktivnostima. Transparentnost poslovanja je nešto što svakako čini Jami društveno odgovornom kompanijom, poštujući državne, evropske i svjetske kodekse, zakone, propise, standarde te redovno prateći njihove izmjene“, dodaje Savić.

Planovi za naredni period usmjereni su svakako na povećanje prodaje i tržišnih udijela, kao i na širenje i povećanje prodaje u zemljama EU i regiona. Također, Jami će nastaviti   ulagati i u proizvodne kapacitete.

Komunikacija s kupcima

Usmjerenost prema kupcima i stvaranje proizvoda u kojima će uživati je ono čime se ova kompanija vodi. S toga redovno osluškuju potrebe i želje kupaca kako bi na tržištu ponudili proizvode kojima će se njihovi kupci uvijek vraćati.

„Svakako je najveća nagrada zadovaljan kupac, kupac koji redovno konzumira naše proizvode i preporučuje ih svojoj porodici i prijateljima. Pri tome ne izostaju ni pohvale kada je u pitanju kvalitet i zadovoljstvo u pripremi i konzumiranju Jami proizvoda. Direktnu komunikaciju sa našim kupcima imamo putem maila ili telefona . Na taj način naši korisnici mogu dobiti sve potrebne informacije, odnosno odgovore na pitanja koja ih interesuju. Na sve upite odgovaramo u najkraćem roku i uvijek smo spremni da naše potrošače nagradimo poklonom naših proizvoda. Dnevna komunikacija sa kupcima radi se i direktno na prodajnim mjestima, tako da smo u svakom momentu tu za rješavanje i pomoć u bilo kojoj situaciji,“ naglašava Savić.

Jami ocjenjuje sebe

-Kvalitet =  5

-Odgovornost prema poslu i poštovanje saradnika =  5

-Marketing =  5

-Imidž =  5

-Odnosi s medijima =  5

-Zadovoljstvo i komunikacija s kupcima/korisnicima =  5

 

 

PREKOMirela Haskić
IZVORBusiness Magazin
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here