Njemački tabloid Bild piše kako je njemački automobilski koncern Volkswagen već odlučio prekinuti saradnju s Grupom Prevent, njemačko-bosanskom kompanijom Nijaza Hastora koja je isporučivala dijelove.
Još prije dvije godine, u avgustu 2016. je više pogona Volkswagena moralo prekinuti proizvodnju jer im neke kompanije Grupe Prevent nisu isporučile dijelove i to zato jer nije postignut niti dogovor o uvjetima isporuke. Tako Volskwagenu Preventova kompanija ES Automobilguss nije isporučila dijelove za mjenjače, a Car Trim istog vlasnika nije isporučila presvlake za sjedala. Već onda je direktor Volkswagena Müller najavio kako će taj koncern „razmisliti” o politici prema svojim dobavljačima.
Kako sada javlja list Bild i Focus, Volkswagen koncem je prošle sedmice donio odluku o prekidu saradnje sa Grupom Prevent, jedina iznimka bi trebala biti kompanija Halberg Guss. Isti list piše kako se Volkswagen proteklih godina trudio pronaći alternativu za dijelove koji su im stizali iz Grupe Prevent i kako je isporuka konačno organizirana.
Propast carstva Nijaza Hastora?
List Focus spekulira i kako bi to moglo značiti propast imperija kojeg je stvorio Nijaz Hastor s Grupom Prevent. Ona se uporno širila: osim čitavog niza kompanija u Bosni i Hercegovini, u Hrvatskoj je vlasnica AD Brodovi iz Splita i prije dvije godine je pokrenuta strateška saradnja sa zagrebačkom Elkom, u Brazilu su preuzeti pogoni njemačke kompanije Keiper, a još ovog januara je preuzela i njemačku kompaniju Halberg Guss. Njenih 3000 djelatnika u Njemačkoj, u pokrajini Sarskoj i u Leipzigu i u Južnoafričkoj Republici proizvode dijelove za motore kao što su glave cilindra i vratila kako za osobna vozila, tako i za kamione.
Dijelove Halberg Gussa ugrađuje u svoja vozila i Volkswagen, ali i čitav niz drugih proizvođača, baš kao što ni ostalim kompanijama Grupe Prevent u pravilu Volkswagen nije jedini kupac. No isto tako, nije niti jedini s kojom se Grupa Prevent povlači po sudovima: već godinama vodi sudski spor i s koncernom Daimler kojeg je Grupa Prevent tužila, jer je 2014. prestao preuzimati presvlake za sjedišta koje proizvodi Prevent, makar je nedugo prije toga potpisan ugovor o saradnji. Utoliko traži odštetu od Daimlera u iznosu od oko 40 miliona eura.
No isto tako, tek što je Bild objavio vijest o Volkswagenovom prekidu saradnje, sama Grupa Prevent na svojoj stranici objavljuje ovog utorka (3.4.) postignut dogovor o isporuci navlaka za sjedala koncern BMW za njihova vozila serije 1 i 3, kao i o “proširenju već postojećih ugovora o isporuci BMW AG”, izjavio je Muhamed Vrabac, direktor Trim divizije Grupe Prevent u BiH.