Tuzlanska so jedan je od najprepoznatljivijih bh. proizvoda i neizostavni je sastojak u kuhinji svake domaćice, kako u BiH tako i regionu. Visoki etički principi i standardi, pouzdanost, posvećenost radu i rezultatima, usmjerenost na proizvodnju kvalitetnog, zdravstveno ispravnog proizvoda rezultirali su liderskom pozicijom tuzlanske soli na bh. tržištu. Kako je počela eksploatacija i proizvodnja soli i kako je nastao i razvijao se brend Tuzlanska so, za Business magazine priča direktor kompanije Solana d.d. Tuzla Bakir Smailagić.

Bakir Smailagić, direktor kompanije Solana d.d. Tuzla

Znanje i iskustvo

„Gradnja prvog industrijskog pogona za proizvodnju soli – solane u Simin-Hanu započela je 1884. godine, a završena je godinu dana kasnije. Od te 1885. godine do danas Solana neprekidno proizvodi i posluje, što je ujedno i početak nastanka brenda Tuzlanska so. Bh. industrija soli Solana d.d. Tuzla je jedna od najstarijih industrija na ovim prostorima uopće i naša prehrambena industrija sa najdužom tradicijom. Ogomno znanje i iskustvo generirano je u ovih 133 godine industrijske eksploatacije i proizvodnje soli i na tu činjenicu smo veoma ponosni. Nemate danas praktično domaćinstva u BiH da u kući nema barem jedan kilogram Tuzlanske soli. To govori o povjerenju i kvalitetu koji naš brand ima,“ kaže Smailagić.

Najveći izazov tokom svih ovih godina bio je održavanje visoke kvalitete tuzlanske soli. Prepoznatljivost brenda i sve veća potrošnja nametnuli su odgovornost Solani da konstantno ulaže u proizvodnju i uposlenike kako bi ispunili zahtjeve potrošača. A koliko su u tome uspjeli dovoljno govori i to da je kvalitet Tuzlanske soli prepoznat i od strane Ekspertnog vijeća Superbrands BiH koji je vrednujući kriterije prepoznatljivosti, reputacije, kvaliteta, pouzdanosti i dugogodišnje dosljednosti, Tuzlanskoj soli dodijelilo status superbranda, čime je ovaj proizvod svrstan među vodeće tržišne marke u BiH.

„Dodjelom superbrand statusa, Tuzlanska so stekla je pravo da oznaku Superbrands aplicira na ambalažu, što je i učinjeno te se od 2008. godine Tuzlanska so prodaje s ovom prestižnom markicom. Tradicija i visoki kvalitet Tuzlanske soli uticali su na to da se  Tuzlanska so prepozna kao istinski bh. i tuzlanski brand,“ dodaje Smailagić.

Upravo su kvalitet, 133 godine tradicije, znanje i iskustvo sticani više od jednog stoljeća dali najveći doprinos razvoju brenda Tuzlanska so te, kako Smailagić kaže, tajna uspjeha kompanije i brenda leži upravo u kvalitetu koji je na prvom mjestu.

Izuzetna čistoća

Tuzlanska so se proizvodi vakum-uparavanjem slane vode, u četverostepenom vakum -uparivačkom postrojenju kapaciteta 140.000 tona soli godišnje. So se eksploatira iz izvora slane vode koji se posebnim slanovodom doprema direktno u fabriku, prerađuje i pakuje bez dodira ljudske ruke ili drugih vanjskih uticaja. Sa idelanim omjerom zdravih sastojaka, Tuzlanska so se nalazi u mnogim proizvodima domaćim i inozemnim, a njen najpoznatiji brand je pakovanje od jednog kilograma sa kojom je Solana neprikosnoveni lider na domaćem tržištu. Osim Tuzlanske soli tu su još i Dijetalna so, Tabletirana so, Nitritna so, kao i Industrijska varena nejodirana so, zatim Do-do začini i Destilovana voda.

Tuzlanska so je so izuzetne čistoće sa više od 99,73 posto sadržaja natrijum hlorida, te kalcija, magnezija i zakonski propisanom količinom joda, koji se dozira sa dužnom pažnjom u strogo kontroliranim uslovima. Tuzlanski brend je neraskidiva spona kvalitetne sirovine slane vode iz dubine zemlje, tradicije u proizvodnji organizovanoj u društveno odgovornoj kompaniji, koja posluje u skladu sa zahtjevima integriranog sistema upravljanja kvalitetom na zadovoljstvo naših kupaca, isporučilaca i svih uposlenih,“ naglašava Smailagić.

Da bi zadržali svoju lidersku poziciju, Solana kontinuriano radi na unaprjeđenju kvalitete proizvoda i održavanju njihove sigurnosti te u potpunosti implementira politiku permanentne brige o svojim potrošačima, kao dijela dugoročne korporativne strategije. Tako je 2003. godine Solana razvila i primijenila Sistem upravljanja kvalitetom, te danas posluje u skladu sa implementiranim standardima ISO 9001:2015, ISO 22000:2005, HACCP, Kosher, Halal i kruna GC Mark certifikat, kojim je Solana kao kompanija ovlaštena da nosi GC-MARK oznaku za higijenu svojih proizvoda čime potvrđuje da zadovoljava njemačke prehrambene standarde.

Kvalificirana radna snaga

Naravno, sve ovo ne bi bilo moguće bez kvalitetne radne snage, a trenutno Solana ima 370 uposlenika različitih profila.

„Profil zaposlenih je od doktora nauka, preko magistara i visoko obrazovanih do visoko kvalifikovanih i kvalifikovanih koji čine oko 90 posto zaposlenih pa do ostalih nivoa obrazovanja. Radi se o vrhunskim stručnjacima koji svaki dan brinu o vrhunskom kvalitetu, preciznije brinu da se proces proizvodnje soli odvija po principu tzv. zatvorenog kruga, čime je postignuta apsolutna zaštita od mogućih vanjskih uticaja i onečišćenja,“ ističe Smailagić.

Zajednički cilj kako rukovodstva tako i svih uposlenika Solane je ostvarenje planiranih proizvodnih ciljeva, unapređenja kontrole i osiguranja kvaliteta te osvajanje novih tržišta. Rukovodstvo nastoji da u kompaniji kreira ambijent saradnje, međusobnog povjerenja i pripadnosti organizaciji kroz kvalitetno interno informisanje i uključivanje zaposlenih u kreiranje poslovnih procesa.

„Motivacija zaposlenih direktno je vezano za kvalitet naših procesa i proizvoda. Osiguravanje pravovremenog i primjerenog osposobljavanja svih zaposlenih omogućava atmosferu friendly kompanije zadovoljnih uposlenika,“ dodaje Smailagić.

Iako su na bh. tržištu jedini domaći proizvođač soli, za Solanu to, kako Smailagić kaže, ne znači da im je automatski osigurana liderska tržišna pozicija već naprotiv, ulažu konstantne napore kako bi i dalje bili prvi izbor za svoje kupce. A osim bh. tržišta, Tuzlanska so se može naći na policama u Srbiji, Hrvatskoj, Sloveniji, Makedoniji, Crnoj Gori, Kosovu, Austriji, Mađarskoj, Bugarskoj, Rumuniji i Rusiji.

Nagrade kao potvrda kvalitete

Da Tuzlanska so opravdava epitet jedne i jedine potvrđuju i brojne nagrade sa kojima se ovaj brend i Solana Tuzla mogu pohvaliti. Solana je za svoje proizvode kontinuirano dobijala nagrade na Novosadskom međunarodnom poljoprivrednom sajmu, ZEPS -u Zeničkom privrednom sajmu i na Međunarodnom sajmu poljoprivrede u Gradačcu. Tako su  2007. godine Kuhinjska i Dijetalna so na Novosadskom sajmu nagrađene zlatnim medaljama za kvalitet proizvoda, a dvije godine ranije i peharima za širok asortiman i kvalitet soli i začina. Zlatne medalje osvajao je i Do-Do začin na sajmovima u Novom Sadu, Zenici i Gradačcu.

Svoju lidersku poziciju mogu zahvaliti i svojoj orijentiranosti prema kupcima čije potrebe i zahtjeve redovno osluškuju.

„Kupac je primarni početak, sa definiranjem njegovog zahtjeva kreće proizvodnja. U svakom segmentu proizvodnje kontrolišu se uslovi, a sve u svrhu ispunjenja zahtjeva kupca. Permanetna briga o zahtjevima  kupca kroz osiguranje kvaliteta  u konačnici daje ocjenu naših kupaca kroz mjerenje zadovoljstva te kontinuranih poboljšanja u ovoj oblasti. Dnevna komunikacija sa kupcima, kao i sudjelovanje u rješavanju svih poteškoća sa kojim se naši kupci susreću bitan je segment  u građenju poslovnih odnosa iz kojih proizilaze i obostrano dobri poslovni rezultati,“dodaje Smailagić.

Planovi za ovu godinu usmjereni su na održavanje postojećeg i povećenje tržišnog udjela kako u kategoriji kuhinjske soli, tako i kategoriji industrijske soli. Cilj je zadržati postojeće kupce te konstantno raditi na širenju prodajne mreže naročito u zemljama EU, gdje je također prepoznat kvalitet ovog bh. proizvoda.

„Dugoročno ćemo raditi na proširenju svojih proizvodnih kapaciteta i razvoju novih proizvoda na bazi soli. Ulazak u hemijsku i farmaceutsku industriju naši su izazovi i ciljevi, na koje ćemo zasigurno kvalitetno odgovoriti budući da imamo preduvjete kao što su kvalitetna osnovna sirovina, znanje, tradicija i tržište,“ naglašava Smailagić.

Odgovornost i etičnost osnova poslovanja

Rukovodstvo i svi uposlenici Solane svjesni su važnosti i potrebe vlastitog uticaja na unapređenje općih društvenih uslova i nastoje na razne načine iskazati zahvalnost na ukazanom povjerenju kako zajednici u kojoj djeluju tako i svojim vjernim potrošačima.U Solani vjeruju da su poslovni uspjeh i održivi razvoj nerazdvojni te su stoga odgovornost i etičnost u srži njihove poslovne strategije. Solana je aktivan učesnik i organizator niza humanitarnih akcija, a pomaže i brojne organizacija i udruženja koja se bave zaštitom i pomoći ugroženim socijalnim skupinama, a od nedavno je i sponzor Omladinskog košarkaškog kluba Sloboda iz Tuzle.Također, Solana Tuzla brine i o zaštiti okoliša. Sistem održivog upravljanja životnom okolinom temelji se na dobro promišljenoj i ekonomičnoj upotrebi prirodnih izvora, koristeći ekološki prihvatljivije tehnologije u proizvodnji, smanjenje otpada i manjoj potrošnji energije i vode.

PREKOMirela Haskić
IZVORBusiness Magazine
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here