Već od prve objave dosad nezabilježene tehno postave u kojoj su Richie Hawtin, Adam Beyer, Ida Engberg, Ben Klock, Amelie Lens i Anastasia Kristensen, bilo je jasno da mts Dance Arena započinje novu eru na Exitu. Jedna od najvećih i najznačajnijih pozornica na planeti, ove godine odlučna je da nadmaši sve svoje historijske maksimume, i to u godini kada je EXIT i zvanično najbolji evropski veliki festival. Za tu priliku na tvrđavi se sprema pravi #Arenamagedon jer su svoje nastupe potvrdili i giganti Nina Kraviz, Solomun, Maceo Plex, Tale of Us, Carl Craig, Rødhåd i Boris Brejcha. Na Arenu stižu i balkanski tehno asovi Filip Xavi i Vladimir Aćić Avoid. To nije sve, na ovaj historijski lajnap, sastavljen od samih hedlajnera, kolosalna Arena riješena je da uskoro doda još iznenađenja.
Nakon što je prošle godine priredila možda i najupečatljiviji prizor u historiji Dance Arene, uz atmosferu kakva se dosad viđala samo na stadionskim rok koncertima s višestrukim ovacijama i dva povratka na bis, Nina Kraviz dolazi na EXIT da stvara magiju sa publikom iz cijelog svijeta, čije povjerenje beskrajno uživa. Ne postoji niko poput Nine, ko ima takvu predanost, beskompromisan stav i iznad svega hrabrost da konstantno mijenja, radoznalost da uvijek ispituje, želju da stalno uči i svojim primjerom vodi globalnu elektronsku scenu uz titulu najboljeg svjetskog DJ-a za 2017. godinu. Nina je epskim zatvaranjem prošle godina dobila čast da bude prvi izvođač u historiji koji će dvije godine uzastopno svojim nastupom zatvoriti EXIT festival, a to će joj biti treći uzastopni nastup na tvrđavi, rekord koji će ove godine podijeliti sa jednako fascinatnim fenomenom svjetske muzičke scene.
A to je niko drugi nego Mladen Solomun, alfa i omega svjetske house scene, za kojeg je postalo nedovoljno reći da je najpopularniji balkanski muzičar na svijetu, kad je u samo proteklih par godina sa zadivljujućom lakoćom osvojio cijelu planetu. Njegova neposrednost i šarm utkane su u harizmu koju definiše autentičnost podneblja kojeg ne samo da se nikad nije odrekao, već ga je sa ponosom predstavio svijetu u najsavremenijem muzičkom izrazu. A jedno od mjesta sa kojeg je započeo svoje putovanje ka samom vrhu još te 2010. godine, bio je upravo EXIT za koji je rekao da je “jedna od najboljih stvari koju je doživio”. Da ima neka tajna veza, najbolje govori da se ove godine vraća treću godinu uzastopno.
Snažnu povezanost sa EXIT magijom nedavno je pred kamerama otkrio i neprikosnoveni producentski genije Maceo Plex, koji je izjavio da se „svake godine pita da li će ponovo nastupati na Exitu“. Virtuozni majstor miksa i apsolutni hedlajner najvećih festivala u VICE dokumentarcu prije par godine otkrio je i da jedino na Areni osjeća tremu pred nastup, za koju se može jedino utvrditi da je pokretačka, budući da su njegovi dosadašnji nastupi uvijek bili ispraćeni uz najglasnije odobravanje publike. Nezaustavljiv u studiju, Maceo na Arenu dolazi sa obiljem novog materijala koji sprema za najveće ljetnje festivale na otvorenom što je okruženje kao stvoreno za njegov izuzetno prepoznatljiv zvuk. Njemu će se pridružiti i maskirani tvorac high tech minimal žanra Boris Brejcha, koji će zahvaljujući trakama poznatim čitavom svijetu poput „Lost Memory“ i „My Love“ subotnji set među čuvenim rovovima tvrđave učiniti nezaboravnim.
Milanski dirigenti trenutno vodećeg svjetskog zvuka i tandem bez premca Tale of Us takođe žele da i ove godine ugledaju prvo jutarnje sunce iznad kolosalnog rova i krcate Arene, dobro poznatog prizora koji je stigao i do najudaljenijih dijelova svijeta. Autori kapitalnih numera kao što su „Another Earth“, “Northern Star”, “Monument” i drugih, Karm i Matteo, vraćaju se nakon tri godine, veći nego ikad sa možda i najpopularnijim klupskim brendom “Afterlife”, koji su osnovali od svog posljednjeg susreta sa publikom na Areni. Detroitski revolucionar i jedan od osnivača globalnog tehno pokreta Carl Craig ispuniće Arenu zvukom futurizma koji će uz novu produkciju dobiti dimenziju kakvu zaslužuje jedan od istinskih velikana. Titulu najvećeg inovatora elektronske muzike zacementirao je prošle godine kada je objavio album „Versus“ na kome sarađuje sa pariskim “Les siècles orchestra at Cité de la Musique” sa kojim je „otpuhao“ kritičare. Na tlo Petrovaradinske tvrđave konačno će zakoračiti i berlinski bard Rødhåd, čija izdavačka kuća “Dystopian” se nalazi na samom čelu nove generacije tehno umjetnika. Na EXIT stiže sa nedavno objavljenim albumom „Anxious“ kojim je potvrdio zašto su upravo njegovi setovi zajednički svim najboljim svjetskim klubovima u kojima redovno nastupa, kao što su Berghain, fabric, Goa, Fuse, Concrete i Drugstore.
Za domaću podršku pobrinuće se jedan od stubova beogradske tehno scene Filip Xavi, rezident beogradskog kluba Drugstore koji je svojim zvukom u više navrata osvajao i berlinski Tresor, amsterdamski Radion i kultnu binu Exita, No Sleep Novi Sad. Još jedno neizostavno ime kada se razgovara o regionalnoj tehno sceni nesumnjivo je Vladimir Aćić, poznatiji kao AVOID. Novosadskog MVP-a i svojevrsnog domaćina na tvrđavi karakterišu vrhunska preciznost i tehnika, te nepogrešiv osjećaj za miks protkan njegovim sjajnim izdanjima.
EXIT festival biće održan od 12. do 15. jula na Petrovaradinskoj tvrđavu u Novom Sadu i predstaviće neke od najboljih svjetskih, regionalnih i domaćih muzičkih zvijezda kao što su Ziggy Marley, Fever Ray, Alice Merton, Richie Hawtin, Adam Beyer b2b Ida Engberg, Amelie Lens, Ben Klock, Jax Jones, Ofenbach, Mahmut Orhan, Sevdaliza, Madball, Brujeria, Dog Eat Dog, Slaves, Idles, Asphyx, Bombers i mnoge druge.
Ulaznice po promotivnoj cijeni sa 60 posto popusta od finalne, za 115 KM prodaju se u sistemu kupikartu.ba, a na sajtu zvanične turističke agencije exittrip.org dostupni su i turistički paketi koji pored ulaznica, sadrže i opcije za smještaj i prevoz do EXIT festivala.