Sa Damirom Muhićem, generalnim direktorom kompanije Standard Furniture Factory, bosanskohercegovačkog proizvođača i izvoznika namještaja koji svoje proizvode plasira širom svijeta, razgovarali smo o angažiranosti kompanije na pronalaženju novih kupaca, praćenju tržišnih uslova i učešću na sajmovima koji otvaraju tržišne prilike, kao i o važnosti ulaganja u vrhunsku tehnologiju i osposobljavanje stručnog kadra u čemu se ogleda budućnost ove kompanije i drvoprerađivačke industrije općenito.
BM: Standard Furniture Factory jedan je od rijetkih primjera uspješne privatizacije u BiH. Kako je nastala ova kompanija i kakva je njena organizaciona struktura? Kakvi su tehnički i ljudski kapaciteti kompanije?
MUHIĆ: Standard ima dugogodišnju tradiciju koja datira unazad 60 godina. Kompanija je bila dio nekadašnjeg Šipada koja je kao najveća proizvodna grupacije u to doba poslovala u više od 600 zemalja svijeta. U Standardu se danas trudimo nastaviti tu tradiciju. Kompanija je privatizirana 2001. godine i većinski paket dionica ima firma Drvo Produkt koja je u privatnom vlasništvu. Poslujemo u zemljama Evropske unije i najveći dio svoje prodaje ostvarujemo u Njemačkoj, mada smo fokusirani na proboj na tržišta drugih evropskih država, ali i van evropskog kontinenta.
U Njemačkoj imamo svoju firmu preko koje radimo prodaju, a u Srbiji također imamo firmu u našem 100-postotnom vlasništvu putem koje osiguravamo repromaterijal kako bismo manje ili nikako ovisili o dobavljačima.
Standard trenutno broji blizu 800 zaposlenika, a budući da težimo većem zadovoljenju tržišta, naš imperativ je širenje kapaciteta i unapređenje proizvodnih procesa, pa shodno tome dosta ulažemo u edukaciju radne snage kroz svakodnevnu obuku i seminare te pratimo savremenu tehnologiju.
BM: Koje poslovne rezultate je zabilježio Standard Furniture Factory u protekloj godini? Koliki je godišnji rast?
MUHIĆ: U protekloj godini kompanija je zabilježila rast od 20 posto u odnosu na 2016. godinu. Pritom je kompanija preselila u vlastiti prostor i uspješno je završena investicija u vrijednosti blizu 10 miliona KM, što je kao jedan od najbitnijih događaja u našem poslovanju obilježilo prethodnu godinu.
Dobili smo blizu 10.000 metara kvadratnih pokrivenog prostora, te sada imamo ukupno 26.000 metara kvadratnih prostora, čime smo cjelokupan tehnološki proces locirali na jednom mjestu. Na ovaj način uveliko je olakšan sam proces proizvodnje, kontrole i otpreme, a rezultate tek očekujemo.
BM: Po čemu je poseban vaš namještaj i čime se namećete na stranom tržištu?
MUHIĆ: Bavimo se proizvodnjom trpezarijskog namještaja, a prepoznatljivi smo po dizajnu i kvaliteti, čime smo izborili visoku poziciju na zahtjevnom trzištu EU. To potvrđuje dugogodišnje poslovanje na tržištu Njemačke, za koje svi znaju koliko je zahtjevno i poslovna saradnja sa poznatim njemačkim grupacijama Lutz, Begros, VME, Union, francuskim Gautierom, te saradnja sa kompanijama u Sloveniji, Hrvatskoj, Velikoj Britaniji itd.
Da bismo ostali u ovoj branši, moramo slijediti trendove i u tome uspijevamo zahvaljujući svom dizajnerskom timu koji ide ukorak s vremenom, a nekada i korak ispred vremena. Unapređenje proizvodnih kapaciteta i obuka kadra ključ je uspjeha i do sada smo i više nego zadovoljni, uz stalnu težnju ka boljem.
BM: Kako Standard Furniture Factory upravlja ljudskim kapacitetima? Kako riješiti problem nedostatka stručnog kadra u drvnoj industriji – kakav je vaš stav o prekvalifikacijama, dualnom obrazovanju ili možda uvozu strane radne snage?
MUHIĆ: Susrećemo se sa skoro svim hroničnim problemima u drvoprerađivačkoj industriji u našoj zemlji, među kojima je i nedostatak stručnog kadra. Okrenuli smo se školovanju kadra u vlastitoj režiji, na način da na praksi učenike profiliramo u kadar obučen za korištenje vrhunske tehnologije, a kakav je potreban u proizvodnom procesu i općenito poslovanju naše kompanije.
Po potrebi, a sve u cilju unapređenja poslovanja imamo strane konsultante. Na taj način spajamo lokalno i globalno.
BM: Standard je u januaru prvi put izlagao na sajmu u Velikoj Britaniji i tamo je prošao sa zapaženim rezultatima. Kompanija je također ponovo izložila svoje proizvode na sajmu IMM Cologne u Njemačkoj. Koliko je učestvovanje na ovakvim sajmovima finansijski prihvatljivo, a koliko je dobra i korisna investicija?
MUHIĆ: Slijedeće pozitivno iskustvo sa IMM Cologne sajma u prošloj godini, odlučili smo svoje proizvode predstaviti i na ovogodišnjem sajmu. Sajmovi općenito iziskuju značajna ulaganja, ali to je investicija u budućnost.
Rastom prodaje i širenjem na nova tržišta, opravdali smo predstavljanje na sajmu, a finansijske efekte očekujemo tek u narednom period koji spremno dočekujemo.
BM: Da li ste na ovogodišnjem IMM Cologne učvrstili odnose ili sklopili poslovne dogovore sa ostalim kompanijama? Koji su općenito planovi kompanije u 2018. godini?
MUHIĆ: Sajmovi nam i koriste za susrete sa postojećim i upoznavanje sa novim kupcima, kao i prezentiranje kompanije u novom ruhu. Kao i svi sajmovi i IMM Cologne 2018. donio je samo pozitivne utiske, a pred nama je da ostvarimo ono što smo obećali kupcima.
Plan u 2018. je rast 20 posto u odnosu na prethodnu godinu. Već sada imamo porast potražnje za blizu 50 posto, ali je moramo uskladiti sa vlastitim kapacitetima pa trebamo biti vrlo oprezni. Ukratko, Standard je na slatkim mukama, jer dok drugi biju bitke kako i kome prodati proizvod, mi imamo zadatak zadovoljiti potražnju. U tome moramo uspjeti.