U Bosni i Hercegovi malo ljudi želi pokrenuti vlastiti biznis. Realni sektor nudi mnogo mogućnosti, a svoju ideju i ambiciju u realni biznis odlučila su pretvoriti dvojica mladih, obrazovanih poduzetnika iz Bosanske Krupe. Dino Zjakić i Dino Bešlagić pokrenuli su projekat “Zeleni otoci” s ciljem da stvore ljepši i ugodniji prostor za život svojih sugrađana, ponude dodatni sadržaj posjetiteljima, otvore nova radna mjesta i, naravno, zarade od svoga rada.

Projekat Zeleni otoci

Zeleni otoci” je Zabavni park u centru Bosanske Krupe, čiji je cilj promocija turizma i prirodnih potencijala koje ima ova općina. Od proljeća prošle godine na ideju diplomiranog ekonomiste Dine Bešlagića i diplomiranog pravnika Dine Zjakića, u turističkoj ponudi Bosanske Krupe naći će se rafting, brdski biciklizam, planinarenje i kampovanje.

„Osnovno je proširiti svoje znanje i prikupiti što više informacija od kojih zavisi realizacija same ideje. Treba dobro sagledati okolnosti u kojima se nalazite, prednosti i mane sredine u kojoj se pokreće biznis. Odrediti ciljane korisnike, njihovu zastupljenost, kupovnu moć, ali i kupovne navike. Veoma je bitno stvoriti poznanstva sa ljudima od kojih možete dobiti preporuku i savjet, osobito ako ste u situaciji da prvi put ulazite u privatne vode”, započinje svoju priču za Business magazine Bešlagić.

Vlast je, najčešće, za većinu poduzetničkih ideja u ovoj državi, najblaže rečeno, nezainteresirana.  Kada je u pitanju projekat “Zeleni otoci”, dvojica mladih poduzetnika novčanu pomoć za realizaciju ideje tražili su na više mjesta, a konkretnu pomoć dobili su od Općine Bosanska Krupa .

“Naravno, najveću podršku pružili su nam naši roditelji, ali i prijatelji i zajednica. Radi se o projektu čija je priprema trajala gotovo tri godine, što je dug period u životu mladog čovjeka. Činjenica je da bez podrške ljudi koji nas okružuju ne bi uopće imali priliku razgovarati sa vama o ovoj temi. Kroz realizaciju brojnih projekata, sufinansiranih od raznih nivoa vlasti, doprinijeli smo razvoju naše biznis ideje u svakom smislu”, dodao je Bešlagić.

Da li je lakše pokrenuti vlastiti biznis i biti “sam svoj gazda” za ova dva mlada momka je još uvijek teško pitanje, s obzirom na to da još nije protekla ni puna kalendarska godina kako su u privatnom poduzetništvu. No, ono što je najveća prednost je to što sarađuju i susreću mnoge ljude iz različitih životnih sfera, što im uvijek daje nove ideje. Dosadašnji rezultati poslovanja dali su im pozitivne indikacije da su na dobrom putu. S obzirom na to da projekat još uvijek nije kompletiran u potpunosti, brojka koja je itekako vrijedna spomena za ovako mlade ljude jeste 30.000 KM, koliko je do sada uloženo, a glavni cilj je svijetu predstaviti pozitivnu i lijepu razglednicu Bosanske Krupe.

“Promocija prirodnih potencijala naše regije je naša putanja. Bosanska Krupa i njena okolina ispunjeni su nevjerovatnim prirodnim resursima i naš cilj je da ta bogatstva približimo svijetu i od Krupe stvorimo nezaobilaznu turističku destinaciju u budućnosti. Realizacija ovog cilja ide u korist cjelokupne zajednice i mislim da jedino zajedničkim aktivnostima taj cilj možemo i ostvariti”, kaže Bešlagić.

 Ambicije za budućnost

Njihova želja za širenjem vlastitog biznisa i van granica BiH vidljiva je kroz učešća na sajmovima turizma, kako u regiji, tako i u svijetu.

“Sajam turizma u Stuttgartu i planirani Sajam turizma u Zagrebu, čine naše prve ozbiljnije korake u promociji, naravno, u skladu sa finansijskim mogućnostima. Također, radimo na izradi web stranice, koja bi trebala biti online početkom marta, a do tada sve informacije i aktivnosti objavljujemo na Facebooku, Instagramu, Twitteru i Youtubeu”, istaknuo je Dino Bešlagić.

Bilo je prepreka, ali najvažnija lekcija za dva imenjaka koju su naučili je ta da je sve moguće.

 

 

 

 

 

 

 

 

IZVORBusiness Magazin
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here