U Bosni i Hercegovi malo ljudi želi pokrenuti vlastiti biznis. Realni sektor nudi mnogo mogućnosti, a svoju ideju i ambiciju u realni biznis odlučila su pretvoriti dvojica mladih, obrazovanih poduzetnika iz Bosanske Krupe. Dino Zjakić i Dino Bešlagić pokrenuli su projekat “Zeleni otoci” s ciljem da stvore ljepši i ugodniji prostor za život svojih sugrađana, ponude dodatni sadržaj posjetiteljima, otvore nova radna mjesta i, naravno, zarade od svoga rada.
Projekat Zeleni otoci
“Zeleni otoci” je Zabavni park u centru Bosanske Krupe, čiji je cilj promocija turizma i prirodnih potencijala koje ima ova općina. Od proljeća prošle godine na ideju diplomiranog ekonomiste Dine Bešlagića i diplomiranog pravnika Dine Zjakića, u turističkoj ponudi Bosanske Krupe naći će se rafting, brdski biciklizam, planinarenje i kampovanje.
„Osnovno je proširiti svoje znanje i prikupiti što više informacija od kojih zavisi realizacija same ideje. Treba dobro sagledati okolnosti u kojima se nalazite, prednosti i mane sredine u kojoj se pokreće biznis. Odrediti ciljane korisnike, njihovu zastupljenost, kupovnu moć, ali i kupovne navike. Veoma je bitno stvoriti poznanstva sa ljudima od kojih možete dobiti preporuku i savjet, osobito ako ste u situaciji da prvi put ulazite u privatne vode”, započinje svoju priču za Business magazine Bešlagić.
Vlast je, najčešće, za većinu poduzetničkih ideja u ovoj državi, najblaže rečeno, nezainteresirana. Kada je u pitanju projekat “Zeleni otoci”, dvojica mladih poduzetnika novčanu pomoć za realizaciju ideje tražili su na više mjesta, a konkretnu pomoć dobili su od Općine Bosanska Krupa .
“Naravno, najveću podršku pružili su nam naši roditelji, ali i prijatelji i zajednica. Radi se o projektu čija je priprema trajala gotovo tri godine, što je dug period u životu mladog čovjeka. Činjenica je da bez podrške ljudi koji nas okružuju ne bi uopće imali priliku razgovarati sa vama o ovoj temi. Kroz realizaciju brojnih projekata, sufinansiranih od raznih nivoa vlasti, doprinijeli smo razvoju naše biznis ideje u svakom smislu”, dodao je Bešlagić.
Da li je lakše pokrenuti vlastiti biznis i biti “sam svoj gazda” za ova dva mlada momka je još uvijek teško pitanje, s obzirom na to da još nije protekla ni puna kalendarska godina kako su u privatnom poduzetništvu. No, ono što je najveća prednost je to što sarađuju i susreću mnoge ljude iz različitih životnih sfera, što im uvijek daje nove ideje. Dosadašnji rezultati poslovanja dali su im pozitivne indikacije da su na dobrom putu. S obzirom na to da projekat još uvijek nije kompletiran u potpunosti, brojka koja je itekako vrijedna spomena za ovako mlade ljude jeste 30.000 KM, koliko je do sada uloženo, a glavni cilj je svijetu predstaviti pozitivnu i lijepu razglednicu Bosanske Krupe.
“Promocija prirodnih potencijala naše regije je naša putanja. Bosanska Krupa i njena okolina ispunjeni su nevjerovatnim prirodnim resursima i naš cilj je da ta bogatstva približimo svijetu i od Krupe stvorimo nezaobilaznu turističku destinaciju u budućnosti. Realizacija ovog cilja ide u korist cjelokupne zajednice i mislim da jedino zajedničkim aktivnostima taj cilj možemo i ostvariti”, kaže Bešlagić.
Ambicije za budućnost
Njihova želja za širenjem vlastitog biznisa i van granica BiH vidljiva je kroz učešća na sajmovima turizma, kako u regiji, tako i u svijetu.
“Sajam turizma u Stuttgartu i planirani Sajam turizma u Zagrebu, čine naše prve ozbiljnije korake u promociji, naravno, u skladu sa finansijskim mogućnostima. Također, radimo na izradi web stranice, koja bi trebala biti online početkom marta, a do tada sve informacije i aktivnosti objavljujemo na Facebooku, Instagramu, Twitteru i Youtubeu”, istaknuo je Dino Bešlagić.
Bilo je prepreka, ali najvažnija lekcija za dva imenjaka koju su naučili je ta da je sve moguće.