Nihad Imširović, direktor Klas d.d. Sarajevo

Predstavnici naših kompanija za Business Magazine govorili su o, uprkos brojnim poteškoćama, ostvarenim poslovnim rezultatima u protekloj godini i otkrili nam nove planove i ideje. U kakvom su poslovnom ambijentu poslovale domaće kompanije, saznajte kroz njihove odgovore na pitanja. O radu i planovima kompanije Klas d.d. Sarajevo, govori Nihad Imširović, direktor.

Kako ocjenjujete poslovni ambijent u BiH tokom 2017. godine uopće?

Imširović: Činjenica je da je sve teže poslovati, konkurencija je sve izraženija, nelojalnija, zahtjevi tržišta sve veći i rigorozniji. Konkurentnost proizvoda jeste osnova opstanka i kvalitetnog razvoja jedne kompanije. Na tržištu gdje nemate jaku sirovinsku osnovu, nedovoljno razvijenu infrastrukturu, a samim tim i visoke troškove nabavke, relativno visoke stope poreza i doprinosa na plaće, neadekvatnu uvezanost tržišta rada i obrazovanja, nije lako doći do te konkurentnosti. U poljoprivredno-prehrambenoj industriji među ključnim preprekama su i problemi finansiranja i osiguranja obrtnog kapitala, nelikvidnost, neznatni državni poticaji za proizvodnju i izvoz, prekomjeran uvoz i nelojalna konkurencija, loša ili nedovoljna kontrola uvoznih proizvoda… Nažalost, BiH još nema velikih pomaka u kreiranju povoljnijeg poslovnog okruženja koje bi bilo primamljivije za investitore, posebno domaće.

Foto: AA

S kojim izazovima u poslovanju ste se susretali u prethodnoj godini?

Imširović: Ove godine Klas je obilježio 115. godinu svog postojanja i cijelu godinu bili smo fokusirani samo na pozitivne priče. Mnogo smo radili, razvijali nove proizvode, ulagali u kvalitet, borili se za unapređenja poslovanja i konkurentnost kako na domaćem, tako i na više od 20 izvoznih tržišta. Nismo mnogo razmišljali o preprekama, već o izazovima i u tom kontekstu zadovoljni smo poslovnim rezultatima. Naravno, uvijek to može biti bolje. Bili bismo sretni kada bismo od 2018. godine imali veći obim domaće poljoprivredne proizvodnje, prije svega pšenice kao naše osnovne sirovine.

Kakvi su planovi vaše kompanije za 2018. godinu?

Imširović: Snaga Klasa su, prije svega, njegovi uposlenici. U predstojećem periodu prioritetna zadaća jeste stvaranje kadra koji će preuzeti tradiciju izrade proizvoda po kojima smo prepoznatljivi već toliko godina, kao i edukacija kadra spremnog na izazove novih i modernih tržišnih tokova i zahtjeva. Posvetit ćemo se usavršavanju našeg kadra te u skladu sa potrebama u naš tim primati mlade i obrazovane ljude koji će proći školu Klasa i kroz generacije prenositi vrijednosti i kvalitet naših proizvoda. Uz to, ide i nastavak započetog procesa restruktuiranja kompanije, kako u korporativnom tako i proizvodnom segmentu te razvoj novih proizvoda. U svemu tome nastojat ćemo biti mudri, odmjereni, fleksibilni i svojim potrošačima ponuditi samo ono najbolje. Nastavljamo i investicijski ciklus, odnosno proširenje proizvodnih kapaciteta na linijama za proizvodnju somuna i pita.

IZVORBusiness Magazine
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here