MS&WOOD – namještaj na granici mogućeg

Bosanskohercegovački proizvođač namještaja MS&WOOD postao je i u svjetskim razmjerama sinonim za proizvodnju namještaja vrhnskog kvaliteta inovativnog dizajna. Kao tajnu svjetskog uspjeha branda MS&WOOD, u kompaniji ističu znanje, rad i saradnju.

1446

MS&WOOD je bosanskohercegovački proizvođač namještaja koji se posljednjih godina uspio nametnuti kako na domaćem tako i na inozemnom tržištu kao sinonim za kvalitetan, dizajnirani namještaj sa oznakom Made in BiH. Tvornica MS&WOOD je smještena u Fojnici, zapošljavaju 350 radnika različitih profila inženjera, drvnih tehničara, električara, ekonomista itd. Upravo ovih dana raspisali su konkurs za prijem 60 novih radnika.

Kompanija MS&WOOD nastala je nakon što je Unipromet d.d. sa još dvije kompanije na javnom međunarodnom natječaju kupio 67 posto kapitala sarajevskog preduzeća Žica i sa područja metalurgije preusmjerio je u preradu drveta.

Uspješno restrukturiranje

“Bio je to školski, rijedak, ali uspješan primjer restrukturiranja jedne kompanije, u kojem smo uspjeli preći na proizvodnju namještaja za koju nam se činilo da je imala više šansi za uspjeh. Ovaj poslovni potez kasnije se pokazao kao izvrstan. Ne samo da su očuvana radna mjesta, nego su kreirana i nova, sa perspektivom daljeg rasta i razvoja”, govori o počecima kompanije MS&WOOD njen direktor Muhamed Pilav.

Iskreno priznaje da su najveći izazov bile promjene, jer većina ljudi zazire od novog i čini im se neizvjesnim nešto što sami nisu doživjeli, makar to bilo dobro za njih. Ipak, uspjeli su motivirati radnike, koji su kroz edukacije razvijene unutar kompanije, vrlo brzo postali vrsni majstori za drvo.

„U naš model cjeloživotnog učenja danas je uključeno na stotine učenika i radnika, sa ciljem da budu, prije svega, bolji ljudi, svjesni svojih mogućnosti, izvrsni u svojim profesionalnim usmjerenjima i korisni sebi, svojim porodicama i društvu. Shvatili smo da su ljudi ti koji čine brand i odmah smo počeli investirati u ljude“, kaže Pilav.

Trenutni obim godišnje proizvodnje kompanije je 600.000 raznih vrsta namještaja od čega se 90 posto posto odnosi na stolice. Cilj je do 2020. godine proizvodnju podići na 2,5 miliona komada namještaja, a do 2025. godine na 4,5 miliona komada. Zbog toga su spremni širiti proizvodnju i zainteresirani su za proširenje saradnje i proizvodnju izvan BiH, prije svega u zemljama regije kao što su Hrvatska i Srbija.

Na pitanje u čemu leži tajna svjetskog uspjeha branda MS&WOOD, ističe da se on temelji na znanju, radu i saradnji. Sticanje znanja u kompaniji formalizirano u jednu vrstu praktične škole MS&WOOD College. Druga bitna stavka je rad i posvećenost cijelih timova zaduženih za pojedine faze, a ima ih ukupno 12 u procesu kreiranja branda. Svi timovi imaju vrlo precizno opisane procese, ali presudna je predanost, odgovornost i trud koji svi zajedno ulažu da bi na kraju postigli ‘perfekciju’, svako u svom domenu rada. I na kraju je saradnja, koja se ogleda, prije svega, u otvorenosti prema bh. profesionalcima u oblasti ekonomije, mašinstva, elektronike, ali i dizajna, marketinga i komunikacija.

„Odlučili smo se za saradnju sa našim ljudima i to se pokazalo kao pun pogodak. Sve to ne bi bilo moguće da u našoj kompaniji nismo postali jaki i svjesni naših mogućnosti. Tako su nastale naše višestruko i na najprestižnijim sajmovima i izložbama nagrađivane kolekcije Primum i Elle. Posebno je zanimljivo da smo već na samom startu svrstani u  malu, ali značajnu nišu svjetskih proizvođača visokokvalitetnog namještaja inovativnog dizajna“, ističe Pilav.

Investiranje u ljude

Zbog svega navedenog, MS&WOOD najviše investira u ljude – majstore. Zatim dolaze investicije u tehnologiju, nova znanja, ali i marketing i promociju, učestvovanje na sajmovima širom svijeta. I sve to rade vlastitim sredstavima, bez ičije pomoći.

Trenutno, MS&WOOD izvozi u 50 razvijenih zemalja svijeta. Njihov namještaj vrhunskog kvaliteta sastavni je dio ponude salona namještaja u New Yorku, Parizu, Južnoj Koreji, Kini, itd. Pri čemu treba naglasiti da su stolice i ostali namještaj MS&WOOD u višem cjenovnom rangu.  Za proizvodnju vrhunskog namještaja uglavnom koriste drvo bukve. „Moram kazati da smo sve više primorani uvoziti sirovinu, u nedostatku dovoljnih količina balvana na domaćem tržištu. Šteta. To ne može biti dobro. Ovo je branša koja nudi u cjelosti zaokružen proces proizvodnje, sa oznakom 100 posto Made in BiH. Ne trebam isticati koji je to benefit sa domaću ekonomiju. Ovako, prinuđeni smo drvo kupovati u Hrvatskoj, samo zato jer BiH izvozi balvane, umjesto namještaja. Na taj način zapravo kao privreda gubimo prihode i radna mjesta“, upozorava Pilav.

Kolekcije MS&WOOD u sebi sadrže sve dijelove namještaja potrebne za uređenje  dnevnog prostora u domu ili uredu, stolice, stolovi, komode raznih veličina i formi. Za MS&WOOD namještaj kažu da je na granici (tehnološki) mogućeg.

„Upravo te granice i njihovo stalno pomjeranje, kako bi se fascinirali ljudi širom svijeta, naš su motiv. Za relativno kratko vrijeme razvili smo koncept koji pobjeđuje. Izvozimo širom svijeta namještaj koji je višestruko nagrađivan nagradama na prestižnim međunarodnim sajmovima i izložbama. Uvjereni smo da ovaj model poslovanja možemo dalje razvijati i primjenjivati. Želja nam je da naša iskustva podijelimo sa svima koji su zainteresirani za saradnju i investicije“, kaže Pilav.

A kada se spominju nagrade MS&WOOD je vlasnik četiri nagrade Iconic Awards: Interior Inovation Winner u kategoriji inovativnog namještaja za stolice i stolove kolekcija Primum i Elle prestižnog Sajma u Kelnu (IMM Cologne). Dvije su dobili 2016.  godine za kolekciju Primum, a nepunih 12 mjeseci kasnije i za kolekciju Elle. Također, MS&WOOD uvršten je 2016. po izboru žirija na 21. po redu Triennale di Milano sa svojom Primum kolekcijom. Ovo je bio prvi put da su proizvođači namještaja iz BiH izlagali na Triennnalu od kada je osnovan davne 1923. godine.

Učestvovali su na sajmu namještaja u Parizu prošle godine, zatim na izložbama u Šangaju i Milanu ove godine na kojima je namještaj izazvao pažnju svjetskih arhitekata, dizajnera enterijera i vlasnika salona luksuznog namještaja.

MS&WOOD je u javnosti poznata i kao društveno odgovorna kompanija koja konkretnim akcijama pomaže ljude i društvenu zajednicu. Vrlo su posvećeni zaštiti okoliša, prema čemu razvijaju odgovornost kontinuirano i ciljano. Proizvodni proces je u cijelosti podređen očuvanju okoliša, sa razvijenim sistemom maksimalne energetske efikasnosti. No, i pored toga, MS&WOOD kontinuirano investira u zasade novih stabala. Samo prošle godine radnici kompanije zasadili su na planini Vranica 21.000 sadnica nove šume, a u ovoj godini 5.000 sadnica.

MS&WOOD najviše vjeruju u B2B komunikaciju sa kupcima. Najviše komuniciraju na sajmovima i putem prezentacija. Naravno, tu su i vrhunski urađeni katalozi, štandovi, web stranica, news letter, PR i oglašavanje. Puno je toga što rade digitalno, tako da se i u tom smislu kompanija uklopila u nove trendove koje zahtijevaju svjetska tržišta.

Sistem stipendiranja

U medijima se nerijetko mogu pročitati priče o inovativnim načinima na koje MS&WOOD ulaže u radnike, od stpendiranja, dodatnih edukacija do nagradnih godišnjih odmora za najbolje uposlenike.

„Pokušavamo dati naš vlastiti doprinos razvoju lokalne zajednice na način što ćemo se aktivno uključiti u obrazovanje mladih od srednje škole, preko fakulteta do doktorata. Pri tome, nije važna branša i nije važno da li će ti ljudi raditi kod nas. Važno je da budu čestiti, obrazovani i ponosni na svoje znanje. Jedino tako možemo graditi ovu zemlju. Zato smo uspostavili sistem stipendiranja koji u našim kompanijama egzistira od njenih početaka 1996. godine. Ove godine smo stipendije proširili na učenike Srednje drvotehničke škole u Fojnici. Tu su još i studenti Mašinskog fakulteta u Sarajevu. Također, organiziramo i snosimo troškove odlaska učenika i studenata Akademije likovnih umjetnosti iz Sarajeva na sajmove u inozemstvo. Nudimo nezaposlenima da obave prekvalifikaciju o našem trošku i zaposle se u našim pogonima u Fojnici. Bodrimo naše uposlenike da profesionalno napreduju, postanu dobri majstori, inženjeri i stručnjaci za inovativni namještaj“, ističe Pilav.

Saradnja sa bh. dizajnerima donijela vrhunske rezultate

Važna stavka u uspjehu kompanije MS&WOOD su dizajneri namještaja. Dosadašnja saradnja ove kompanije sa bh. dizajnerima polučila je vrhunske rezultate na najprestižnijim svjetskim sajmovima namještaja.

MS&WOOD je do sada sarađivao sa bh.  dizajnerima Adom Avdagićem (kolekcija Primum) i Natašom Perković (kolekcija Elle). U kompaniji ističu da su sa ovim bh. dizajnerima imali izvrsna ljudska i poslovna iskustva, ali i izvanredne uspjehe.

„Najprije nam je važan ljudski pristup i pošten i korektan odnos, potom ako uspijemo ‘pomirit’ dizajnersku kreativnost sa našim majstorskim umijećem, stvari se nadalje same poslože. Tada nastaje svevremenski namještaj vrhnskog kvaliteta inovativnog dizajna“, naglašavaju u MS&WOOD.

ČINJENICE KOJE (MOŽDA) NISTE ZNALI O MS&WOOD

Izvoze u 50 razvijenih zemalja svijeta

Vlasnici su 4 nagrade Iconic Awards: Interior Inovation Winner u kategoriji inovativnog namještaja za stolice i stolove IMM Cologne

U procesu kreiranja branda učestvuje 12 timova

Trenutni obim godišnje proizvodnje je 600.000 raznih komada namještaja

IZVORBusiness Magazine
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here