Ćeif dolazi iz Zlatne džezve

Zlatna džezva je prvi brend Vispaka, koji ove godine slavi 45. rođendan. Uprkos brojnim izazovima, kroz sve ove godine zadržao je svoj identitet i lidersku poziciju na tržištu.

1751

Vispakova Zlatna džezva ove godine slavi 45. rođendan. Dočekala ga je kao jedan od najznačajnih bh. brendova, ne samo u segmentu tradicionalnih kafa, već i kao jedan od najprepoznatljivijih bh. brendova uopće. Zlatna džezva je i prva po lojalnosti potrošača u BiH, kada je riječ o tradicionalnim kafama. Iza ovih podataka ne stoje marketinški stručnjaci Vispaka, već istraživanja dviju neovisnih agencija (Info market i Ipsos) sprovedena tokom prošle i pretprošle godine.

Od aprila 1972. godine, kada je Zlatna džezva prvi put zamirisala u domovima širom zemlje, pokrenula je razgovore između onih koji je piju, ali i priče o sebi. Lijepe, naravno. Kako je sve to izgledalo iz perspektive Vispaka, kompanije ko ja stoji iza ovog brenda, za Business magazine ispričala je direktorica Nina Bijedić – Mujanović.

VJERNOST IDENTITETU

“Osnivanje Vispaka je i početak razvoja brenda Zlatna džezva. To je naš prvi proizvod, koji do danas Vispakov tim njeguje s najvećom pažnjom i velikim kompetencijama. U protelih 45 godina sam Vispak prošao je kroz potpuno različite periode svoje organizacije, a Zlatna džezva ostala je jedina prava bosanska kafa. Ono što je posebno interesantno kod Zlatne džezve jeste da kroz sve decenije postojanja ne mijenja svoj identitet. Od vizuelnog identiteta, do same recepture, ona je jedinstvena svih 45 godina”, kaže Bijedić-Mujanović. Teško je, kaže, pobrojati sve velike izazove na koje su kao kompanija i brend naišli na putu razvoja ovog brenda.

“Mislim da je najveći izazov bio prije 45 godina pokrenuti jedan brend vezan isključivo za tradiciju bosanske kafe. Na tadašnjem tržištu to je bio presedan, a ljudi koji su realizirali tu ideju bi li su zaista veliki vizionari. Izazov je bio i tokom agresije na BiH ne zaustavljati proizvodnju uprkos nedostatku minimalnih uvjeta za rad.

U novije vrijeme, imali smo kao brand veliki izazov 2000-tih, kada su na bh. tržište ušle inozemne kafe s ogromnim marketing budžetima i željom da nas minimiziraju ili u potpunosti ugase. Tada je, kao produkt te velike krize, kao kreativni napor, ali i neka vrsta duha bosanskog otpora nastala naša najveća džezva na svijetu, Guinnessova džezva. Njome smo uspjeli ujediniti srca svih Bosanaca i Hercegovaca, zaustaviti pad prodaje Zlatne džezve i povećati njen plasman dovoljno da je ovaj brand ostao na putu razvoja. Ogroman izazov Zlatna džezva je imala i u periodu pred samu akviziciju Vispaka od strane AS Grupacije. Njene pozicije na tržištu bile su ugrožene, što nije bilo izazvano nelojalnošću krajnjih potrošača, nego pozicijom u kojoj se u tom trenutku Vispak kao organizacija našao. Ponovno osvajanje pozicija na tržištu veoma je zahtjevno, ali kada je riječ o brendu kakav je Zlatna džezva onda je to pitanje obaveze i odgovornosti prema našim potrošačima”, kaže direktorica Vispaka.

SOCIOLOŠKI ASPEKT KAFE

A za njene najveće potrošače, Bosance i Hercgovce, kafa je nešto posebno. Uz nju počinje dan, razgovor, dogovaraju se poslovi, spremaju ispiti, uz nju se odmara, smije i smiruje, voli i  izmiruje. U Vispaku su itekako svjesni tog sociološkog aspekta kafe na ovdašnje stanovništvo. Zbog toga je receptura Zlatne džezve prilagođena ovdašnjem ukusu i načinu pripreme.

“Potrošači Zlatne džezve su definitivno dio našeg tima. Osluškujemo njihove potrebe, poštujemo njihove zahtjeve, u potpunosti smo podređeni njima. Kompletan tim Vispaka posvećen je ovom brendu, svi naši uposlenici su involvirani u njegov razvoj. U proteklom periodu smo kroz analizu potreba naših potrošača lansirali na tržište pakovanje Zlatne džezve od 387 grama, što je ujedno i pozivni za BiH, na koje smo posebno ponosni i koje je zauzelo značajno mjesto u našem ukupnom asortimanu. Druga, ali ne manje važna stvar u koju najviše ulažemo, jeste usavršavanje same tehnologije. Vispak je investirao u najsavreme niju pržionicu, čime smo modernizirali procese, uduplali kapacitete te kvalitet proizvodnje podigli na višu razinu, zadržavši važne osobenosti i performanse bosanske kafe. Trenutno imamo nekoliko projekata koje smo postavili kao ciljeve za narednu godinu, a koji se tiču razvoja Zlatne džezve. Zasad mogu obećati da će naši cijenjeni potrošači i u
narednom periodu od Vispaka moći očekivati nove, kvalitetne proizvode i to po njihovoj mjeri”, kaže Bijedić-Mujanović.

“Zlatna džezva se nalazi u ponudi mnogih globalnih i nacionalnih trgovačkih mreža, kao što su američki Wal Mart, njemački Real, austrijski Billa i Merkur, švicarski Otto’s, ali i u ponudi najvećeg on-line prodavača amazon.com.

Osim domaćeg, Vispaku su veoma važna i inozemna tržišta, na kojima je Zlatna džezva jedan od najboljih ambasadora BiH. Takvih tržišta trenutno je 27, a naj važnije među njima je američko. Tu ne namjeravaju stati. “Nedavno smo imali priliku prezentirati slučaj internacionalizacije Zlatne džezve u sklopu projekta ELITE London Stock Exchange, pred
predsjednicima uprava najznačajnijih kompanija iz 17 zemalja jugoistočne Evrope. Oni su našu internacionalizaciju ocijenili kvalitetno usmjerenom i konstatovali da je Zlatna džezva jedan od proizvoda koji imaju potencijal da utječu na unapređenje cjelokupnog imidža BiH u svijetu. Ovo je ujedno i velika preporuka pa i podstrek za međunarod nu ekspanziju branda, za koju smo uvjereni da je itekako moguća. Na koncu, svi najvažniji svjetski mediji, od CNN-a do BBC-a i drugih, u svojim reportažama o Bosni i Hercegovini kao jednoj od najzanimljivijih destinacija u Evropi, već izvještavaju o “čudesnom napitku i ćeifu”, posebnostima koje ima bosanska kafa i koje se jednostavno moraju isprobati. Evo, nedavno sam se prijatno iznenadila čuvši vijest da je Međunarodna godina Bosne i Hercegovine na West Kentucky Univerzitetu u SAD zvanično počela upravo serviranjem bosanske kafe, naših tradicionalnih jela te da su počeli s izučavanjem bosanskog “ćeifa”, priča direktorica Vispaka.

Veliku pažnju ova kompanija poklanja društveno odgovornom poslovanju. Smatra da odgovorno poslovanje iziskuje otvoren i ozbiljan odnos prema svemu što nas okružuje, bilo da je riječ o brizi prema radnicima, lokalnoj zajednici i običnim ljudima.

“Mi čak i naša sponzorstva uvjetujemo, prije svega, društvenom odgovornošću. Ponekad smo u tom smislu spremni na rizik ako je potreba i poruka od općeg interesa. Naša odluka da stanemo uz nogometnu reprezentaciju BiH u kvalifikacijama za SP u Brazilu sa sloganom “Pitćemo mi nju ako Bog da u Brazilu” došla je iz srca i nismo mnogo kalkulirali u slučaju
‘šta ako’. Takvu društvenu odgovornost prepoznaju ljudi jer je iskrena”, ističe Bijedić-Mujanović.

NAGRADE & FANOVI

“Brojne su nagrade koje je Zlatna džezva dobila. Ipak, najvažnija je ona koju dobijamo svakodnevno od naših potrošača širom svijeta, koji nam šalju svoje fotografije, video priče, tekstove pa čak i pjesme, motivirani ćeifom koji oni žele podijeliti s nama ispijajući Zlatnu džezvu. Zaista je poseban osjećaj kada nam se fanovi Zlatne džezve jave iz Mostara, Bihaća, Banje Luke, Sarajeva ili Travnika, ali i oni iz Sent Luisa, Geteborga ili Ljubljane i Osijeka u želji da podijele te svoje posebne trenutke zajedno sa svojim prijateljima i
najdražim ljudima, provedene uz bosansku kafu. To je znak da smo ispunili svoju zadaću i da smo opravdali povjerenje“, napominje direktorica Vispaka.

NAJVEĆA DŽEZVA, RUČNI RAD

Najveća džezva na svijetu nastala je prije 13 godina ispod čekića vrsnog majstora Nasira Jabučara. Iz najveće džezve na svijetu popilo se oko pet miliona šoljica kafe širom zemaljske kugle. “Prava bosanska kafa pila se u Kini, Brazilu, Njemačkoj, Švicarskoj, Austriji, Švedskoj, cijelom regionu i pije se i gotovo svaki drugi dan ako ne van granica BiH, onda unutar naše domovine. Naši potrošači nas pozivaju na različita društvena dešavanja u svim sferama od naučnih, kulturnih, zabavnih, sportskih i svih drugih vrsta manifestacija i mi se rado odazivamo. Jedini kriteriji da Zlatna džezva bude dio neke manifestacije jeste da nas blagovremeno pozovu te da nismo već obećali prisustvo na nekoj drugoj manifestaciji. Ona je u potpunosti napravljena po uzoru na džezve koje koristimo u domaćinstvima, sa svojim specifičnim šarama i u boji zlata. Iz različitih dijelova svijeta su nas posjećivali novinari i pisali reportaže o fenomenu bosanske kafe i najvećoj džezvi na svijetu“, kaže Bijedić-Mujanović.

ČINJENICE KOJE (MOŽDA) NISTE ZNALI

  • Zlatna džezva se pije u 27 zemalja
  • 615 litara kafe stane u najveću džezvu, što je pretvoreno u šoljice ravno 8.000
  • 387g, pakovanje Zlatne džezve, u znaku pozivnog broja za BiH
  • Brend su dodatno popularizirale kampanje s glumcem Enisom Bešlagićem te slogani “Pit ćemo mi nju ako Bog da u Brazilu” i “Nije sve u zlatu, ima nešto i u džezvi”

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here