O Sebilju zaštićenom od golubova

Business Magazine u svom printanom izdanju predstavio je mladog bh. menadžera Adisa Alihodžića i njegove biznise - kompaniju Alibeg, GravArt, te restoran Sahan i Sarajevski begluk

2177
Adis Alihodžić

Primijetivši da korozivni efekti ptičijih fekalija mogu izazvati nepopravljivu štetu na krovovima, fasadama, zidovima, građevinskoj opremi i slično, uništiti njihov estetski izgled, ali i to da ptice mogu povećati zdravstveni rizik za blizu 60 oboljenja – motivirani i iskusni menadžer prodaje Adis Alihodžić odlučio je da iznađe praktično rješenje.

Potpuni nedostatak igličaste zaštite od ptica na domaćem tržištu, motiviralo je Alihodžića da se otisne u privatni biznis i 2011. godine osnuje firmu Alibeg koja je prvobitno iz Austrije uvozila igličastu zaštitu od ptica koja je godinama smatrana najefikasnijim rješenjem za problem neželjenog slijetanja i zadržavanja ptica. Ispostavilo se da je uvoz ovog jednostavnog proizvoda, sastavljenog od dvije vrste materijala – inoksnih iglica i plastične podloge, na domaće tržište usložnjena i samim tim skupa opcija pa je Alihodžić odlučio da okupi tim i započne proizvodnju.

Firma Alibeg je potom kao kućna radinost počela sa ručnom proizvodnjom ovog originalnog proizvoda kojeg je ponudila fizičkim licima i bh. firmama te stekla njihovo povjerenje, što je u veoma kratkom periodu generiralo određene prihode.

Jedina i prva firma u cijelom regionu koja je usmjerena na područje kontrole ptica je zahvaljujući korisnom i jedinstvenom proizvodu ubrzo ostvarila saradnju sa bh. bau centrima Penny, Adazal i Senigor, koji su otkupili određeni broj proizvodnih jedinica i ponudili ih svojim kupcima, što je doprinijelo marketinškom uspjehu.

Kada je proizvodnja postala ozbiljna, Alibeg je preorijentirao poslovanje u d.o.o. kako bi skromniji početni prodajni i proizvodni program upotpunili i drugim vidovima zaštite od ptica poput zvučne, ultrazvučne zaštite i raznih tečnosti i gelova namijenjenih toj svrsi –firma je 2012. godine postala ekskluzivni zastupnik za područje BiH svjetskog lidera na području kontrole ptica, firme Bird-X iz Chicaga.

Pragmatična rješenja kompanije Alibeg su za svoje potrebe iskoristile firme Natron-Hayat, Prevent, tržni centar Merkur, Aerodrom Sarajevo, Junuzović – Kopex, Agram osiguranje, a našla su se i na velikom broju gradskih tržnica i objekata poput Vijećnice, Sebilja, Begove džamije u Sarajevu, više od 800 privatnih kuća i drugih objekata.

Dok inoksna zaštita nema rok trajanja, a zvučni aparati imaju garanciju, potražnja za više od 20 različitih jedinstvenih artikala za zaštitu od ptica iz Alibeg ponude i danas, šest godina od proboja na tržište, i dalje raste.

Bh. suvenir brend

Već je 2014. godine pod okriljem firme Alibeg d.o.o. razvijen bh. suvenir brend Grav Art, a ideju da nove proizvode ponudi na drugim segmentima tržišta Alihodžić je realizirao kada je uvidio da mašine za proizvodnju igličaste zaštite imaju i mogućnost sitnog rezanja, graviranja i oblikovanja drveta. Intenzivno posvećena  izradi idejnih rješenja i ispitivanju tržišta – firma je pokrenula proizvodnju izrade jedinstvenih, visokokvalitetnih i cjenovno pristupačnih poklona personaliziranih po želji kupca, zahvalnica, nagrada, priznanja i čestitki u drvetu.

“Ideja jedinstvenog bh. souvenir shopa sa više od 50 artikala jedinstvenih, autohtonih i kreativnih suvenira je svojevrstan odgovor na evidentnu zanemarenost autohtonih vrijednosti BiH i nelojalne konkurencije na domaćem tržištu jednoličnih suvenirskih rukotvorina. Pa, ipak, navalu potražnje od velikih trgovačkih lanaca, poput Konzuma, od kojeg smo dobili ponudu da proizvode plasiramo na ključne pozicije u okviru njihovih poslovnica širom BiH, nismo očekivali te je pitanje isporuke ovisilo od kapaciteta naših mašina”, ističe Alihodžić važnost osluškivanja zahtjeva tržišta.

Proizvodni mehanizam zbog ograničene tehničke opremljenosti prilagodio je proizvodnju potrebama tržišta na način da Grav Art proizvodi budu plasirani u kompletnom asortimanu na ključnim turističkim mjestima u BiH, poput hotela Hills, Marriott i Malak Regency, zabavnom parku Sunnyland, u Tunelu spasa i dr.

GravArt setovi za kafu i 3D modeli Sebilja kao jedinstveni bh. suveniri ove godine ostali veoma zapaženi i traženi na sajmu u Dubaiju. Pa, ipak, Grav Art nisu samo magneti, kutijice, gravure i suvenirske rukotvorine – pa je iz tog razloga Alihodžić odlučio uložiti novac u novu najsavremeniju mašinu.

Dok su ključne dvije laserske mašine namijenjene proizvodnji igličaste zaštite od ptica, obradi stiropora i sitnih rukotvorina – namjera je da na novoj mašini izrađuju drvene lustere.

Kao svi dosadašnji Alihodžićevi poslovni potezi i ovaj je “odvagan”, a njegova opravdanost proizilazi iz velike potražnje za četiri varijante modernih drvenih lustera globalno prepoznatljivog dizajna, koji je eksperimentalno proizveden i u Grav Artu.

S druge strane, ulazak u sferu turizma i ugostiteljstva, ovaj poduzetnik tumači svojevrsnim društvenim angažmanom.

Restoran Sahan pokrenut je u blizini kompanije Alibeg u Sarajevu, prvenstveno zbog potrebe radnika u krugu kompanije. Drugi restoran, Sarajevski begluk, pokrenut je zbog nedostatka ugostiteljske ponude na olimpijskoj planini Igman.

„Restoran Sarajevski begluk nalazi se na 1.500 metara nadmorske visine i nastao je na temeljima ruševnog planinarskog doma na Igmanu. Kapaciteta je 80 mjesta, u sklopu restorana je i Bosanska soba sa svojih 25 mjesta i to je prostor u kojem posjetitelji mogu doživjeti tradicionalni bosanski ambijent“, rekao je Alihodžić.

To, pak, nije sve, o poslovnim pothvatima ovog poduzetnika čitati ćemo uskoro u vezi sa pokretanjem Muzeja odbrane Igmana ili manifestacije rekreiranja autentičnih borbi.

IZVORBusiness Magazine/Maja Hadžić
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here