Kako pristupiti izazovu analize podataka u sektoru osiguranja

Najnovija Deloitteova studija o analitici podataka u EMEA regiji, pokazala je da je 70 posto projekata analize podataka bilo osmišljeno kratkoročno i taktički usmjereno.

650

Mnogi osiguravatelji svoje programe analize podataka definiraju kratkoročno, što ih izlaže riziku zaostajanja u odnosu na nove „start-up“ kompanije, tvrde savjetnici u Deloitteu.

Najnovija Deloitteova studija o analitici podataka u EMEA regiji (Evropa, Bliski Istok i Afrika) pokazala je da je 70 posto projekata analize podataka bilo osmišljeno kratkoročno i taktički usmjereno.

Krešimir Kolar, Deloitteov rukovoditelj za sektor osiguranja u Adriatic regiji, kaže: „Neki su se osiguravatelji prerano sami odredili kao organizacije vođene podacima, premda im u fokusu nije ono što bi trebalo biti. Projekti su nerijetko rascjepkani i pretjerano usmjereni na ostvarivanje dobiti u kratkom roku za finansiranje budućih investicija. Iako je to iznimno važno, riječ je o strategiji koja je rizična zbog mogućeg kratkoročnog fokusa, a time i tzv. disruptivnih tehnologija kao što su „blockchain“, robotika i telematika, kojima su okosnica podaci i analitika. Novi „start-up“ osiguravatelji, od kojih se mnogi oslanjaju na analitiku, rastu sve brže. U 2016. godini privukli su ulaganja vrijedna ukupno gotovo 1,7 milijardi američkih dolara. Unatoč tome veliki osiguravatelji se kreću sporo, ali ravnomjerno, što znači da bi mogli zaostati”.

Uz to, 40 posto ispitanika u velikim osiguravateljima tvrdi da im nedostaje izvršno rukovodstvo u domeni podatkovne analitike, što ima za posljedicu ograničeno razumijevanje upotrebne vrijednosti analitike u cijeloj organizaciji. Samo 24 posto ispitanika primjenjuje prediktivnu analitiku u prognoziranju budućih scenarija i budućeg djelovanja, što iznenađuje jer je aktuarstvo, a to znači podaci i analitika, ključno za sektor osiguranja.

Kolar dodaje: „Za odmicanje organizacijske kulture od donošenja odluka na temelju unutarnjeg glasa potrebna je podrška izvršnog rukovodstva. Propuštaju se velike prilike jer se prednost u odnosu na konkurenciju i izbjegavanje disrupcija u uobičajenom toku razvoja temelje na mogućnosti predviđanja i brzog djelovanja. Neke osiguravatelje tradicionalni mentalni sklop priječi u iskoraku ka donošenju automatskih odluka i primjeni umjetne inteligencije.”

Deloitteovo istraživanje također je pokazalo sklonost mnogih osiguravatelja da se usmjere na izgradnju vlastitih kapaciteta umjesto na povezivanje s danas dostupnim vanjskim podacima, tehnologijom i talentima.

Budući da osiguravatelji pokušavaju sve sami učiniti, izlažu se riziku da ugroze svoju agilnost. Gradnja internih sposobnosti i kapaciteta jest bitna, no osiguravatelji moraju prepoznati dragocjenost partnerstva. Primjerice, mnogi od njih imaju dojam da ne mogu sami pokrenuti svoje analitičke programe sve dok u vlastitoj kući ne budu imali savršene interne podatke. To znači da se na korigovanje internih podataka troši nesrazmjerno mnogo truda, a time i vremena, novaca, nerijetko uz izostanak kvalitetnih rezultata. Umjesto toga osiguravatelji bi se mogli osloniti na vanjske skupove podataka kao jednostavnu nadopunu potrebama njihovog poslovanja, i ostvariti korist za cjelokupno društvo.

„Tri su glavne mjere koje osiguravatelji već sada mogu poduzeti u smjeru napretka. Prvo, trebaju se fokusirati na buduća, holistička rješenja, koja će im omogućiti kvalitetniju prilagodbu na korjenite promjene u sektoru koje donose disruptivne tehnologije. Trebaju promisliti gdje žele biti i iznjedriti projekte kojima će podržati realizaciju zacrtanih ciljeva, a ne se baviti neplanskim analizama, koje se tek donekle mogu povezati s poslovnim ciljevima. Drugo, trebaju se okrenuti od zamisli da sve moraju raditi unutar vlastite kuće. Premda će samo prepoznavanje situacije u kojoj bi trebalo sklopiti partnerstvo ili kada izvršiti ulaganje biti izazov, to će sigurno osiguravateljima omogućiti agilniji i inovativniji iskorak naprijed. Naposljetku, osiguravatelji moraju prepoznati važnost napuštanja tradicionalnog mentalnog sklopa i potrebnu količinu uloženog napora, što je ključno da bi mogli crpiti sve prednosti podatkovne analitike”, zaključuje Kolar.

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here