Njemačka vanjska trgovina sa zemljama jugoistočne Evrope je i u 2016. godini zabilježila rast. Sa plusom od 6,1 posto, rast je čak i natprosječno velik u odnosu na ukupnu vanjsku trgovinu Njemačke koja se povećala za 0,9 posto. Dok je Savezni ured za statistiku objavio da je ukupan njemački izvoz porastao za oko jedan posto, isporuke u 13 zemalja jugoistočne Evrope u 2016. su porasle za 4,25 posto na ca. 79 milijardi eura. To je porast za više od tri milijarde eura u odnosu na 2015. godinu. S druge strane, uvoz iz ovih zemalja je porastao za 8,36 posto na 69,3 milijardi eura.
„Ovakav razvoj je dijelom rezultat povećane konkurentnosti preduzeća iz zemalja jugoistočne Evrope, a dijelom i promjena koje se tiču tržišta dobavljača, gdje je znatno primjetno povlačenje njemačkih kupaca iz Azije i preorijentisanje na dobavljačka tržišta u jugoistočnoj Evropi. Osim toga, zemlje poput Rumunije i Hrvatske, nakon početnih napora i prilagođavanja standardima Evropske unije, sada sve više profitiraju od integrisanja u unutrašnje tržište EU“, rekao je Martin Gaber, zamjenik direktora Predstavništva njemačke privrede u Bosni i Hercegovini.
Uporedimo li apsolutnu vrijednost, najveći rast izvoza u 2016. godini ostvaren je u trgovini sa Mađarskom (47,7 milijardi eura), Turskom (37,3 milijardi eura), te Rumunijom (26 milijardi eura). Vanjskotrgovinska razmjena sa Bosnom i Hercegovinom je u odnosu na prethodnu godinu zabilježila rast od 3,1 posto te je iznosila 1,45 milijardi eura. U Bosnu i Hercegovinu je iz Njemačke izvezena roba u vrijednosti od 827 miliona eura, dok je uvoz iz Bosne i Hercegovine iznosio 622 milona eura, što je za 33 miliona više nego u 2015. godini.
„Iz ugla Bosne i Hercegovine, veoma je pozitivna vijest da je prije svega njemački uvoz iz ove zemlje porastao za 5,5 posto. To još jedan dokaz da su bosanskohercegovačke kompanije na pravom putu, jer je izvoz ključ rasta i uspjeha“, dodao je Gaber.