Velike kompanije točak su zamajac svake privrede s obzirom da se njihov uticaj na sve segmente društva može posmatrati višestruko. Rješavanjem problema nezaposlenosti i aktivacijom lokalnih dobavljača, postiče se pozitivan trend i rast životnog standarda neke lokalne zajednice. Platežna moć građana se povećava uz sveprisutni osjećaj blagostanja unutar jedne porodice.
Jedan od pozitivnih primjera naše svakodnevnice jeste kompanija Alma Ras čije poslovanje direktno utiče na rast i razvoj malih i srednjih preduzeća, odnosno društva u cjelini. Ova kompanija zapošljava više od 1.200 ljudi u nekoliko gradova BiH. Na ovaj način pomaže smanjenju broja nezaposlenih, u lokalnim zajednicama pa i šire, što je izuzetno važno za ekonomiju naše države. Alma Ras je prva koja se usudila u tada nerazvijenoj i maloj sredini poput Srebrenice, otvoriti proizvodni pogon. Tim svojim potezom stvorila je ambijent i potakle druge privredne subjekte na investicije. Kompanija dugi niz godina najveći dio prihoda ostvaruje od izvoza, te u tom smislu mnogo je i lokalnih partnera i dobavljača uključeno u lanac snabdijevanja, s još većim potencijalom za rast, kako se lokalne kompanije razvijaju i napreduju. Pored strateških odluka važnih za sve nas, menadžment ove kompanije daje priliku mladim ljudima i na taj način prkosi uvriježenom mišljenju da je uspjeh moguće postići samo izvan granica ove zemlje. Sve ovo navelo nas je da porazgovaramo s Rasimom Memagićem, izvršnim direktorom kompanije Alma Ras.
BM: S kojim izazovima se suočava kompanija Alma Ras?
MEMAGIĆ: Jedan od većih izazova jeste odlazak mladih, obrazovanih kadrova u zemlje EU. Stoga je nama od ključne važnosti zadržavanje obučenih radnika u kompaniji. Strategijom razvoja izvrsnosti, rast i razvoj kompanije dolazi kao posljedica, isto kao i finansijske stimulacije uposlenih. Edukacijama naših kolega doprinosimo većem zadovoljstvu i motivaciji.
Jedino agilnim pristupom poslovanju, podizanjem konkurentnosti kompanije, možemo adekvatno odgovoriti izazovima koje kreira globalno tržište. Također, ponosni smo da Alma Ras zadnjih nekoliko godina bilježi pozitivan trend u jačanju tržišnih pozicija kako na domaćem tako i na inostranom tržištu.
BM: Mladi ljudi nalaze se na ključnim pozicijama. Da li je to tajna vašeg uspjeha i dugogodišnjeg postojanja?
MEMAGIĆ: Poslovna klima zasniva se na otvorenoj komunikaciji, te je takva da podupiremo jedni druge i razmjenjujemo mišljenja uz međusobno uvažavanje. Menadžment kompanije marljivo radi na tome da kontinuirano daje priliku mladim obrazovanim ljudima, punim entuzijazma koji žele više. Mnogo je primjera gdje smo veliko povjerenje dali mladim sposobnim ljudima, koji su zajedno s rastom kompanije i sami napredovali. Oni danas sudjeluju u donošenju strateških odluka, te ključnim poslovnim pregovorima što se i pokazalo na našem primjeru kao odličan potez. Zadatak svih nas jeste da otkrijemo potencijal, kompetencije i afinitete koje će kasnije zadovoljiti želje uposlenih, te im pružiti dodatni elan i motiv za rad. Kontinuirano se organizuju interne edukacije za uposlene na svim nivoima, a za posebne zahtjeve i pozicije samo u 2019. godini angažovano je deset edukacijskih kuća, iz 13 različitih oblasti, gdje je prisustvovalo 47 uposlenih. U toku smo organiziranja i vlastitog edukacijskog centra.
BM: Koje su kompetencije važne za rad u kompaniji Alma Ras? Šta biste istakli kao najvažnije?
MEMAGIĆ: Obrazovanje i radno iskustvo su naravno od velikog značaja, ali pruža se prilika i onima bez iskustva. Dovoljno je da prepoznamo želju za učenjem i daljnjim napredovanjem. Često se pruža prilika trenutnim uposlenicima da napreduju horizontalno i vertikalno unutar organizacijske strukture, u ovisnosti od njihovih preferencija. Najvažnije je da razumijemo da smo svi usmjereni ka zajedničkim ciljevima, koji se ogledaju u konceptu izvrsnosti, sa posebnim naglaskom na zadovoljstvo krajnjih korisnika naših proizvoda te naravno poslovnih partnera.
BM: U razgovoru ste spomenuli i sigurnost posla…
MEMAGIĆ: Opšte je poznato da većinu naših uposlenika čine žene i svakako nam je važno da se u našoj kompaniji brinemo da dobiju sve zakonom predviđene benefite. Sigurnost se ogleda u tome da firma u kontinuitetu raste i razvija se, što je svakako referenca za budućnost i mi se trudimo da osiguramo stabilnost i perspektivu za naše uposlene. Ono što je posebno pohvalno jeste i organizacija fonda solidarnosti unutar naše kompanije koji su inicirali i implementiraju sami uposlenici.
BM: Javnosti je poznato da ste kompanija koja pored ulaganju u mlade, podržava sportske klubove i institucije od kulturnog značaja
MEMAGIĆ: Uloga sporta i institucija od kulturnog značajna iznimno je važna za zajednicu stoga je svaki vid podrške bitan za njihov opstanak i neometan rad, što opet ima uticaj na cjelokupno društvo. Na godišnjem nivou izdvajamo određen budžet za udruženja i klubove koji računaju na našu podršku, te se iz godine u godinu, s našim rastom, ta podrška znatno povećava. Sa zadovoljstvom mogu reći, da na ovaj način podižemo svijest i utičemo na druge privredne subjekte. Nadamo se da ćemo i u narednom periodu još više podržavati kvalitetne kulturne, sportske i obrazovne projekte u društvu. Također, danas se tjelesna aktivnost navodi kao imperativ zdravlja te shodno tome se trudimo da unutar naše kompanije podstičemo zdrav život. Naše uposlene ohrabrujemo da prakticiraju određene vježbe i na radnom mjestu, te putem finansiranja sportskih aktivnosti u ovisnosti od njihovih želja.
BM: U skladu s globalnim trendovima, da li pratite potrebe vaših kupaca?
MEMAGIĆ: Da pratimo potrebe naših kupaca najbolje se vidi po razvijanju naših brendova, gdje pored Alma Ras brenda za dame, u našim buticima kupci mogu pronaći i proizvode namijenjene muškarcima pod brendom Manners. Zahvaljujući konstantnim inovacijama, identifikaciji potreba naših kupaca i uspostavljanjem posebnih odnosa s njima, te podizanjem i održavanjem nivoa kvalitete iz godine u godinu, danas možemo reći da uživamo odnos povjerenja. U skladu smo i sa globalnim trendovima na tržištu, a to se najbolje vidi i kroz primjer našeg online butika Alma Ras. Pored 19 maloprodajnih butika u BiH, butika u Hrvatskoj, Crnoj Gori, Srbiji, Sloveniji i Makedoniji prošle godine svojim kupcima obezbijedili smo mogućnost savremenog načina kupovine. Kao posebna pogodnost ističe se kupovina 24/7, a prednosti su mnogobrojne – od jednostavne kupovine u nekoliko klikova iz udobnosti doma, do uvida u dostupnost proizvoda, funkcionalnost i materijal istih. Siguran proces je zagarantovan, a kupci koji su iskusili ovaj vid kupovine su zadovoljni i vraćaju se ponovo.
BM: Zanimljiv je podatak da se samo u jednoj minuti proizvede ukupno 180 komada u vašim pogonima. Šta taj podatak znači na godišnjem nivou i kakvi su planovi za narednu godinu?
MEMAGIĆ: Zahvaljujući dobroj organizaciji svih uposlenih, te ispunjenjem zacrtanih planova Alma Ras još jednu godinu završava pozitivnim poslovanjem. Pored proizvodnje brendova Alma Ras, Manners i AR Family, u saradnji sa globalnim modnim brendovima, proizvodi označeni sa markicom made in BiH mogu se pronaći diljem Evrope i svijeta. Tako dolazimo do podatka da vrijedne ruke uposlenih u našoj kompaniji u jednoj minuti proizvedu 180 komada. Samo u 2019. godini proizvedeno je preko 24 miliona. Plan za narednu godinu jeste da se taj broj poveća na 210 komada u minuti. Ovaj plan istovremeno podrazumijeva i nova zapošljavanja. Planiramo ponuditi prvo zaposlenje mladim i perspektivnim ljudima tokom cijele 2020. godine, a sa zadovoljstvom mogu najaviti nova zapošljavanja u proizvodnom i prodajnom sektoru kompanije.