8% posto porastao broj klijenata u prošloj godini
Tržište osiguranja se za vrijeme pandemije i trenutne inflacije pokazalo kao veoma otporno i fleksibilno, a ključ ove otpornosti, kako naglašava Eldar Dudo, leži u fleksibilnosti i inovativnosti koji su postali glavni postulati poslovanja UNIQA osiguranja.
BM: Prema raspoloživim informacijama, UNIQA SEE u prošloj godini bila je najbrže rastuća u UNIQA Grupi – koliko je tom rastu doprinijelo UNIQA osiguranje d.d. Sarajevo u smislu rasta premije, dobiti, broja klijenata…? S obzirom da je UNIQA već godinama među liderima na bh. tržištu osiguranja, koliko i u kojim segmentima prvenstveno je ta pozicija ojačana u 2022.?
DUDO: U poređenju sa tržištem osiguranja Hrvatske ili Srbije, naše tržište je veoma malo, no ipak je UNIQA BiH uspjela da znatno doprinese regionalnom rezultatu, u kojem je ostvarena premija iznosila 269.2 miliona eura. Udio UNIQA BiH u ovom rezultatu je oko 15 posto sa polisiranom bruto premijom od 74.2 miliona KM. Uprkos svim izazovima nastalim inflacijom i isplatom šteta od 35,1 miliona KM u 2022. godini, uspjeli smo ostvariti rast premije od 4,3 posto, uz ostvarenu dobit od 3,37 miliona KM. Broj naših klijenata je također porastao za skoro osam posto (8%) u protekloj godini. Najveći doprinos ovom rezultatu predstavljao je svakako segment životnog osiguranja, u kojem je UNIQA dugogodišnji lider na tržištu u BiH.
Značajni rast zabilježen je i u segmentu zdravstvenog osiguranja i osiguranja od nezgode.
BM: Proteklih nekoliko godina obilježile su tržišne turbulencije uzrokovane pandemijom korona virusa i ukrajinskom krizom – u kojoj mjeri i na koji način se to odrazilo na poslovnu strategiju UNIQA osiguranja?
DUDO: UNIQA je uvijek imala reputaciju inovativnog i modernog osiguranja, koje prati trendove sadašnjice i aktivno se prilagođava potrebama klijenata. Ovaj fokus na klijente je naročito važan u vrijeme krize, kada im je naša podrška najpotrebnija, i on predstavlja nezamjenjivi temelj svih naših poslovnih strategija. Tokom pandemije, naše poslovanje smo dodatno usmjerili na digitalizaciju radi brže i pojednostavljene usluge, te smo u saradnji sa kolegama iz regije zaključili da je efikasnost poslovanja mnogo veća zajedničkim nastupom, naročito kada je u pitanju razvoj ideja za poboljšanje usluga i razvoj proizvoda. Udružili smo naš know-how i istražili regionalno tržište sa ciljem da bolje upoznamo potrebe klijenata i ponudimo im proizvode od kojih će zaista imati sveobuhvatnu zaštitu i korist.
BM: U kontekstu prethodnog pitanja, da li se i u kojem smjeru promijenila struktura portfolija UNIQA osiguranja – koje vrste osiguranja su dominantne?
DUDO: Najdominantniji segment našeg portfolija u Bosni i Hercegovini čini životno osiguranje. Međutim, u posljedjnim godinama primjetan je značajan skok u segmentu dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja i osiguranja imovine. Veliki doprinos rasta ove dvije vrste osiguranja jesu upravo pandemija, ali i učestale klimatske nepogode poput poplava i zemljotresa koje su uticale na jačanje svijesti građana da shvate važnost i značaj osiguranja i benefita koje ono donosi.
BM: Pomenuli ste jačanje svijesti o značaju osiguranja. Da li postoje i drugi faktori pored klimatskih i pandemijskih uticaja koje doprinose ovom trendu i kako stojimo u poređenju sa Evropskom unijom?
DUDO: Zemlje zapada su uvijek prednjačile po pitanju osiguranja, na što ukazuje i činjenica da je prosječna premija po stanovniku u Evropskoj uniji procijenjena na 2.085 eura, dok je u zemljama regije od 140 do 400 eura. Razlog tome jeste i veći fokus EU na takozvanu „finansijsku pismenost“, koja je sada sve prisutnija i na našem tržištu.
UNIQA je već dugo posvećena osvještavanju građana o prednostima osiguranja kroz mnoge kampanje, ali i kroz uvođenje inovativnih poslovnih alata, kako bi klijenti osjetili benefite brže i skratili komplikovane i duge procedure prilikom prijave i naplate odštetnih zahtjeva.
BM: Pandemijska kriza, između ostalog, nametnula je kao imperativ ubrzano fokusiranje na digitalizaciju poslovanja – kako u UNIQA osiguranju stoje stvari na tom polju?
DUDO: Pandemija svakako jeste uticala na ubrzanje e-poslovanja i razvoja novih e-alata. Međutim, i prije pandemije smo bili lideri po pitanju digitalizacije na tržištu BiH. Već 2013. godine smo bili prvo osiguravajuće društvo u BiH koje je klijentima nudilo online prijavu štete, a prvi smo i posjedovali UNIQA Viber bot. Svakodnevno radimo na poboljšanju naših e-usluga, a zajedničkim nastupom na regionalnom nivou posvetili smo se razvoju novog i jedinstvenog IT rješenja koje, ne samo da će olakšati budući rad, već predstavlja i investiciju koja će vremenom rezultirati ekonomičnijem poslovanju.
BM: Kako ocjenjujete opći ambijent za poslovanje na tržištu osiguranja BiH – koje sistemske korekcije su još nužne da bi se ono moglo smatrati uređenim?
DUDO: Tržište osiguranja u BiH susreće se dugi niz godina sa istim problemima. Politička nestabilnost države i kompleksna pravna regulativa otežavaju poslovanje i povećavaju troškove rada osiguravajućih društava. Proces usvajanja ključnih zakona koji bi pojednostavili poslovanje su dugotrajni zbog pravnih neusaglašenosti između entiteta. Postoji naravno i problem nelojalne konkurencije, a koja je naročito izražena na tržištu osiguranja od autoodgovornosti.
BM: Šta možete poručiti svojim postojećim i potencijalnim klijentima u vezi sa ponudom UNIQA osiguranja u 2023. godini – na koje proizvode posebno tipujete?
DUDO: Tokom prošle godine smo na nivou UNIQA zemalja u SEE regiji proveli detaljno istraživanje klijenata kako bi bolje shvatili njihovu percepciju i stvarna očekivanja od osiguranja od kojih će oni imati najveće benefite. Dobivenim imputima trenutno intenzivno radimo na razvoju novih, ali i unapređenju postojećih proizvoda. Životno osiguranje će zasigurno nastaviti da čini većinski dio našeg portfolija. Međutim, najveći potencijal rasta je u segmentu zdravstvenog osiguranja i osiguranja imovine u kojima se trudimo kreirati jedinstvene proizvode na tržištu od kojih će i naši klijenti imati višestruke koristi.