Kineski startup dolazi da se ravnopravno takmiči sa planovima osvajanja svemira Elona Muska, Jeffa Bezosa i Richarda Bransona.
Kompanija CAS Space planira u bliskoj budućnosti da pošalje prve turiste u granice svemira, po nižoj cijeni ulaznice od one koju traži trojac poznatih milijardera. Jang Jichang, osnivač kompanije koju podržava kineska vlada i kreator mnogih svemirskih snova, počet će suborbitalna putovanja 2025. godine sa kartom od 2-3 miliona juana (285.000-427.000 dolara).
Kompanija će istražiti komercijalnu upotrebu raketa što će rezultirati punim procvatom komercijalnog svemirskog turizma. U stvari, osnivač CAS Space kompanije je izjavio da bi najmanje sedam turista moglo da leti na visini većoj od 100 kilometara u isto vreme na 10-minutnom suborbitalnom putovanju.
CAS Space će putnike odvesti iznad Karmanove linije (granice između Zemljine atmosfere i svemira) da iskuse nekoliko minuta bestežinskog stanja.
„Sa brzim razvojem svemirske tehnologije, svemirska tura više nije fantazija za obične ljude, već postaje stvarnost. Putovanje u svemir će turistima donijeti potpuno novo iskustvo“, rekao je Jang.
Kompanija već planira seriju probnih letova bez posade, koji će početi sljedeće godine. Kineska akademija nauka djelimično posjeduje CAS Space, a suborbitalna putovanja će se sprovoditi u partnerstvu sa China Tourism Group, najvećom državnom turističkom kompanijom u zemlji.