Njemački proizvođač luksuznih automobila postaje prvi na domaćem tržištu koji je lansirao automobil s gorivim ćelijama, iako isprva u ograničenoj seriji, prenosi Hina, pozivajući se na dpa.
Novi BMW iX5 Hydrogen pokreće goriva ćelija umjesto velike baterije, što znači da nema potrebe za čekanje na stanicama za punjenje.
Vodik iz rezervoara pod visokim pritiskom se pretvara u električnu energiju hemijskom reakcijom, a jedini ispušni plin je vodena para.
Sa šest kilograma vodika 500 kilometara
Daleko je to od nove tehnologije, jer Toyota, Honda i Hyundai već godinama imaju tehnologiju u serijskoj proizvodnji.
BMW je još uvijek prvi njemački proizvođač koji je uskočio u ovu traku i pustio barem malu flotu vozila na cestu.
BMW sada pretvara 100 SUV-ova X5 u pogon na vodik, što će biti najsnažnija goriva ćelija u ličnom automobilu do sada s izlaznom snagom od 170 konjskih snaga.
Zajedno s međuspremničkom baterijom, tu je snaga motora od 401 konjske snage.
To omogućuje modelu X5 ubrzanje do 100 kilometara na sat za manje od šest sekundi i postizanje maksimalnih 180 kilometara na sat.
Napojen sa šest kilograma vodika u roku od nekoliko minuta, domet je preko 500 kilometara, prema BMW-u.
“Držimo se našeg kursa elektrifikacije bez ikakvih “ako i ali”, kaže Frank Weber, član uprave za razvoj.
Serijska proizvodnja nakon 2025.
“Ali, imamo velike sumnje da se to može postići u istoj mjeri i istim tempom s isključivo baterijskim električnim vozilima svugdje u svijetu. Budući da međuspremnička baterija, kapaciteta 10 kilovat sati, zahtijeva manje kritičnih sirovina i budući da se zeleni vodik može pohraniti bolje od zelene električne energije, gorive ćelije su alternativa koju ne treba izgubiti iz vida”, tvrdi Weber.
Serijska proizvodnja očekuje se nakon 2025. godine.
Weber vjeruje da se cjenovni paritet s električnim pogonom na baterije može postići u nadolazećim godinama.