Novi njemački porez na ugljik mogao bi smanjiti emisiju ugljikovih spojeva iz automobilskih motora za najmanje 740 hiljada tona godišnje, budući da će značiti skuplji benzin, smanjujući poticaj na vožnju, pokazalo je istraživanje instituta RWI. |
Znanstvenici RWI-ja pregledali su podatke o mobilnosti tokom 15-godišnjeg razdoblja i otkrili da je broj prijeđenih kilometara padao i ljudi su općenito manje koristili automobile kada su cijene benzina rasle.
Od 1. januara ove godine tona ugljika emitiranog izgaranjem fosilnih goriva stoji u Njemačkoj 25 eura, što znači skuplji benzin, a izgledno i promjenu ponašanja vozača, napominju u institutu. Promjena će pak značiti pad emisije ugljikovih spojeva iz automobila za 740 hiljada tona godišnje. To odgovara 0,8 posto ukupnih automobilskih emisija štetnih plinova i ekvivalent je trajnom isključivanju iz prometa 360 hiljada vozila, utvrdili su u RWI-u. Od 2025. porez na ugljik porast će na 55 eura po toni, čime bi se emisija trebala smanjiti za 1,62 milijarde tona ugljika. To odgovara 1,7 posto ukupne emisije ugljika i ekvivalent je trajnom isključivanju iz prometa 790 hiljada vozila, izračunali su. Za razliku od vozača benzinaca, vozači dizelaša nisu značajnije mijenjali ponašanje nakon promjena cijena, možda zato što ih često koriste u poslovne svrhe i ne mare za cijenu, nagađaju u institutu. |