Alibaba grupa predstavila je pilot projekt ‘pametne’ tvornice u gradu Hangzhou u sklopu inicijative “pametne proizvodnje”, nadovezujući se na nastojanja kineskih internetskih trgovaca da uspostave što tješnju saradnju s domaćim proizvođačima. |
Godine 2016. osnivač Alibabe Jack Ma identificirao je „novu proizvodnju“ kao jedan od pet trendova koje je nazvao budućim poslovnim mogućnostima Alibabe, pored „nove maloprodaje“, „nove tehnologije“, „novih finansija“ i „nove energije“.
Najavljujući pilot-projekt nove tvornice, Alibaba objašnjava da će koristiti podatke koje prikupi u internetskoj trgovini, pretraživanju i prodaji kako bi pomogao brendovima da predvide koji će proizvodi biti popularni i da ih što prije plasiraju na tržište. Tvornicom će upravljati interni odjel Xunxi Digital Technology Company, a u prvoj fazi sarađivat će u prvom redu s proizvođačima odjeće, navodi se u saopćenju. Širenje na proizvodnju, vremenski se poklopilo s pokušajima kineskih internetskih trgovaca da uspostave što tješnju saradnju sa domaćim proizvođačima. Tako Alibabin konkurent Pinduoduo može pripisati svoj uzlet u domaćem sektoru internetske maloprodaje upravo poticanju proizvođača da prodaju svoje proizvode izravno potrošačima. Tvornica ujedno predstavlja novi korak Alibabe izvan područja interneta. Godine 2016. kompanija je otvorila prvu trgovinu u sklopu lanca Freshippo, koja je označila njezin prodor u ‘fizičku’ maloprodaju prehrambenih proizvoda. Lanac sada ima stotine prodajnih mjesta širom Kine. |
|