Do kraja desetljeća trećina svih novih automobila prodanih širom svijeta bit će električna vozila, pokazuje najnovije Deloitteovo istraživanje Električna vozila: postavljanje smjera za 2030. godinu. |
Ovo bi dovelo do ukupnog broja električnih vozila prodanih u jednoj godini na 31,1 milion na globalnoj razini; deset miliona više nego što je ranije predviđeno.
Usprkos poremećaju uzrokovanom pandemijom COVID-19, i dalje se očekuje da ukupna prodaja električnih vozila u 2020. godini dosegne 2,5 miliona širom svijeta. Na osnovu složene godišnje stope rasta od 29 posto, Deloitteovo istraživanje procjenjuje da će prodaja električnih vozila dostići 11,2 miliona u 2025. godini, a potom 31,1 milion do 2030. godine kada bi električna vozila predstavljala otprilike 81 posto svih prodanih novih elektrificiranih automobila. Deloitte je identificirao ključni faktor pokretanja rasta prodaje električnih vozila tokom sljedećih deset godina kao promjenu sentimenta potrošača jer mnoge prepreke za prihvaćanje postepeno nestaju. Visoke cijene električnih vozila još uvijek ograničavaju neke kupce, ali kako se njihov trošak sve više izjednačava s benzinskim i dizelskim ekvivalentima, broj potencijalnih kupaca trebao bi se povećati. Sve više modela novih električnih vozila, u kombinaciji s rastućim tržištem rabljenih vozila, znači da će električna vozila za mnoge postati održiviji izbor. Međutim, prevladavanje zabrinutosti potrošača oko dometa vožnje i uočeni nedostatak infrastrukture za punjenje bit će ključni faktori jer sve više vozača razmatra praktičnost prelaska na električna vozila. Dodatni faktori koji bi mogli dovesti do rasta kupovine električnih vozila uključuju povoljno regulatorno okruženje, bilo da je riječ o finansijskim poticajima ili strožim propisima o emisijama štetnih plinova kao i raspon modela dostupnih na tržištu. Nadalje, s obzirom da službeni automobili i vozni park i dalje predstavljaju većinu ukupne prodaje novih automobila, prijelaz na električna vozila na korporativnoj razini dodatno će unaprijediti globalni prijelaz na električna vozila. Mjere ograničenja kretanja kao odgovor na izbijanje pandemije COVID-19 dovele su do velikog poremećaja međunarodnih lanaca opskrbe i privremenog zatvaranja zastupništava. Iako je ukupna prodaja automobila pala u ovom periodu, električna su vozila pokazala otpornost u nekim regijama u odnosu na ostatak tržišta. Vrhunac prodaje benzinskih i dizelskih vozila najvjerojatnije je nastupio, iako relativno nezapaženo. Budući da se ukupna godišnja prodaja automobila neće vratiti na pretpandemijski nivo do 2024. godine, čak i ako se rast prodaje na tržištu benzina i dizela vrati, vjerojatno će nakon toga osjetiti pad tržišnog udjela. |
|