Eldin Hadžiselimović: Tržištu BiH je potrebna snažna, domaća banka

Generalni direktor ASA Groupacije Eldin Hadžiselimović u razgovoru za Business Magazine govorio je o poduzetničkoj viziji koja je tokom skoro 25 godina poslovanja Grupacije bila usmjerena na jačanje svih segmenata u kojima djeluje.

1116
Eldin Hadžislimović

Razgovarala: Maja Hadžić

Uoči 25. godišnjice poslovanja, ASA Grupacija koja ima 20 firmi – članica u pet stubova poslovanja (usluge, finansije, zdravstvo, nekretnine i prirodni reusursi), jedna od najvećih domaćih kompanija bilježi zapažen rast i ovu godinu završava među liderima u svim segmentima u kojima je prisutna na tržištu. Sa generalnim direktorom ASA Groupacije Eldinom Hadžiselimovićem razgovarali smo o nivou poslovne aktivnosti i ekspanzije u pojedinačnim segmentima poslovanja. U skladu sa nastojanjima da odgovori zahtjevima svih svojih klijenata, Grupacija prati trendove i reinvestira dobit što predstavlja dobru osnovu za njen dalji rast. U 2019. godini tako je preuzela je većinski paket dionica Vakufske banke, te ušla u vlasničku strukturu Privredne banke, formirajući tako najveću domaću banku u privatnom vlasništvu. Govoreći o ambicioznim planovima za naredni period, Hadžiselimović je istaknuo opredjeljenost Grupacije za kontinuirane investicije i razvoj novih usluga.

BM: Kakve rezultate je u prethodnoj i prvoj polovini ove godine ASA Group ostvarila u svim segmentima poslovanja?

HADŽISELIMOVIĆ: ASA Grupacija je za prvih 10 mjeseci ove godine ostvarila rast prihoda od 11 posto. Najveći rast zabilježen je u oblasti zdravstva i to 15 posto, kao i u oblasti finansija 14 posto. Ponosni smo na djelovanje svih 20 članica Grupacije te ovu godinu završavamo kao lider u finansijskom i privatnom zdravstvenom sektoru sa ambicioznim planovima za narednu godinu, koja će ujedno i biti 25. godišnjica poslovanja naše Grupacije.

BM: Kako je ASA Group pozicionirana na tržištu kada su u pitanju pojedinačne članice u svim oblastima poslovanja?

HADŽISELIMOVIĆ: Kada je u pitanju pojedinačno poslovanje naših članica, možemo slobodno reći da smo se uspjeli pozicionirati među lidere u svim segmentima u kojima smo prisutni na tržištu. ASA Rent je najveća rent-a-car kuća u BiH.  Naša članica ASA Šped je jedna od najvećih kompanija u oblasti usluga transporta i logistike te smo ove godine dodatno investirali u novu lokaciju površine 35.000 metara kvadratnih na području Rajlovca (Sarajevo). U segmetnu zdravstva smo nastavili investicije i u ovoj godini, te smo otvorili novu lokaciju u Tuzli.  Eurofarm Centar je danas broj jedan privatna poliklinka sa jedinstvenom dijagnostičkom uslugom i savremenom opremom.

ASA Osiguranje bilježi rekordan rast premije koja za samo prvi 10 mjeseci iznosi više od 30 miliona KM bruto polisirane premije osiguranja, a istovremenu su i lideri u brzini isplate štete, što ih svrstava među najrespektabilnije učesnike na tržištu osiguranja u Bosni i Hercegovini.

ASA Banka je danas vodeća domaća banka na tržištu u u FBiH, a uz posljednju akviziciju i plan daljeg rasta, cilj je dostići sami vrh. Poznato je da smo prošle godine po prvi put akvizirali kompaniju van BiH, te na taj način ojačali segment trgovine berzanskom robom. Radi se o kompaniji Žitoprodukt u Srbiji, gdje smo ove godine investirali u proizvodne kapacitete, što je dobar preduvjet za dalji razvoj ove kompanije.  Izazove uvijek posmatramo kao prilike,te vjerujemo da samo uz predan rad, poštivanje svih zakonskih propisa i poznavanje potreba domaćeg stanovništva i privrede možemo nastaviti dalji razvoj.

 BM: Koliko reinvestirate u razvoj poslovanja?

HADŽISELIMOVIĆ: Sva naša dobit u proteklom periodu je reinvestirana, što predstavlja dobru osnovu za dalji rast. Pratimo tržišne tokove te nastojimo odgovoriti na nove trendove i zahtjeve svih naših klijenata.

U 2019. godini smo preuzeli većinski paket Vakufske banke te ušli u vlasničku strukturu Privredne banke. Dodatno, investiranjem u izgradnju novih objekata u Rajlovcu omogućit ćemo širenje postojećih kapaciteta i uvođenje novih savremenih usluga u oblasti skladištenja, a našim postojećim i novim klijentima omogućiti da dobiju adekvatan prostor i kvalitetne uvjete za širenje poslovanja. PZU Eurofarm, značajno je podigao nivo usluge kroz investiranje u najsavremeniji CT uređaj u regionu, te je nastavio otvaranje novih poslovnica. Kada su u pitanju inovacije, izdvajamo KVIKO, prvu platformu za instant plaćanje u BiH, kao i Softicar, IT sistem razvijen od strane naših internih IT stručnjaka koji je sveobuhvatno rješenje za računovodstvo i finansije, te će uskoro biti dostupan i na tržištu. Sve ovo pokazuje našu opredjeljenost da stalno ulažemo u razvoj poslovanja sa ciljem podizanja postojeće usluge.

BM: Evidentno je da ste jednim dijelom zaokružili paket finansijskih usluga na domaćem tržištu.  Koje sve usluge nudite u finansijskoj diviziji?

HADŽISELIMOVIĆ: ASA Grupacija je jedina kompanija u BiH koja je istovremeno prisutna u oblasti osiguranja, bankarskom sektoru, kao i oblasti upravljanja fondovima i FinTech rješenjima. Širina naših usluga siguno može biti jedna od komparativnih prednosti na tržištu.

BM: Koliko dugo je trajao proces kupovine većinskog paketa Vakufske banke?

HADŽISELIMOVIĆ: Proces kupovine većinskog paketa dionica Vakufske banke trajao je skoro 10 mjeseci. Od ishodovanja odobrenja od Konkurentskog vijeća do finalne potvrde od strane Agencije za bankarstvo, ispunili smo niz koraka i zahtjeva neophodnih u ovakvom jednom procesu.

Možemo reći da sa akvizicijom Vakufske banke postajemo najveća domaća banka, a kroz dalji razvoj ciljamo da dođemo među TOP 5 u FBiH.

ASA Banka trenutno posluje sa aktivom od KM 500 miliona, dok Vakufska banka ostvaruje aktivu više od 300 miliona KM. Spajanjem ASA Banke i Vakufske banke formirat će se najveća domaća banka u privatnom vlasništvu i srednja po veličini u FBiH sa aktivom od više od 800 miliona KM.

BM: Zbog čega je bitno ukrupnjavanje i jačanje domaćeg bankarskog sektora u BiH?

HADŽISELIMOVIĆ: Evidentno je da tržište BiH ima potrebu za snažnom, domaćom bankom. Jake države imaju velike razvijene bankarske sisteme koji su u domaćem vlasništvu i koje čine oslonac privredi, što je i nama cilj.  Snažna domaća banka, kakva je ASA banka, može adekvatno odgovoriti zahtjevima tržišta, a kroz bolje razumijevanje domaćih klijenata, posebno privrede i njenih potreba u okruženju u kojem egzistira.

BM: Da li će ASA Grupacija plasirati neke nove usluge uskoro i šta je strateški cilj u narednom periodu?

HADŽISELIMOVIĆ: ASA Grupacija u novu godinu ulazi sa više od 1.200 uposlenika i ambicioznim planovima za dalje širenje poslovanja. Vjerujemo da sve započete poslovne aktivnosti stvaraju dobru osnovu za dalji rast u 25. godini poslovanja ASA Grupacije. Opredijeljeni smo za jačanje bosanskohercegovačke privrede i društva kroz kontinuriane investicije i razvoj novih usluga. S obzirom na to da pripadamo vodećem poslovnom sistemu u BiH, veoma dobro razumijemo potrebe na domaćem tržištu te kroz povjerenje klijenata gradimo uspjeh. Kada smo prije tri godine izašli iz biznisa prodaje automobila, svjedočili smo brojnim medijskim natpisima i komentarima o neizvjesnoj budućnosti ASA Grupacije, te negativnim predviđanjima za budućnost poslovanja.  Želim istaknuti da je ASA Grupacija danas čak četiri puta veća nego u tom periodu, a naši planovi za narednu godinu još jednom će potvrdit našu opredjeljenost za jačanje svih segmenata u kojima djelujemo. Sve ovo ne bi bilo moguće bez jasne strategije, poduzetničke vizije i podrške vlasnika. Upravo zahvaljujući tome, radujemo se novim projektima i budućnosti ispred nas. Kako smo i ranije najavili, okosnicu našeg razvoja čine zdravstvo i finansije. Nastavljamo investirati u konsolidaciju domaćeg finansijskog sektora, kako bi došli u sami vrh banaka i osiguranja. Novim investicijama u segment zdravstva idemo korak dalje u razvoju ove oblasti i ponudi kvalitetne usluge klijentima. Da bi sve navedeno bilo moguće, sarađujemo sa svim relevantnim institucijama, te nastojimo biti podrška efikasnom provođenju ekonomskih reformi koje će donijeti konkretne olakšice u poslovanju. Kao Grupacija smo otvoreni za sve dobre poslovne ideje te smo vlastitim primjerom spremni motivirati investitore za nova ulaganja, jer je to jedini pravi put za napredak cijele zemlje. ASA Grupacija posebnu pažnju poklanja društveno odgovorom djelovanju. Kroz podršku Fondaciji Hastor stipendiramo 2.059 osnovaca, srednjoškolaca i studenata iz cijele BiH te im na taj način pomažemo u njihovim nastojanjima da postanu samosvjesni lideri i budući uspješni ambasadori BiH.

 

 

PREKOMaja Hadžić
IZVORBusiness Magazine
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here