Ozvaničen početak druge faze saradnje FUZIP i EBRD za dalje unapređenje kapaciteta Federalne uprave za inspekcijske poslove

U prostorijama Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) u Sarajevu ozvaničen je početak implementacije druge faze saradnje Federalne uprave za inspekcijske poslove (FUZIP) i EBRD u okviru pružanja tehničke pomoći projektu „Podrška unapređenju kapaciteta Federalne uprave za inspekcijske poslove“ uz podršku Državnog sekretarijata za ekonomske poslove (SECO) Vlade Švicarske, koji će implementirati NALED iz Republike Srbije.

14

Ova faza saradnje podržava prioritete novog rukovodstva Federalne uprave za inspekcijske poslove koji se odnose na organizacijski razvoj, jačanje kapaciteta i digitalnu transformaciju u funkciji integriteta i efikasnosti inspekcija. Planirano je da u projektu, posredstvom Federalne uprave za inspekcijske poslove, učestvuju i kantonalni  inspekcijski organi.

Direktorica Regionalnog ureda EBRD u Sarajevu, gđa Stela Melnic pozdravila je nastavak saradnje sa Federalnom upravom za inspekcijske poslove: „Dogovorene projektne aktivnosti će imati širi uticaj na poslovnu zajednicu jer efikasnije inspekcije podržavaju pošteno poslovanje. Vjerujemo da će projekat doprinijeti stvaranju povoljne poslovne klime u FBiH, što je i jedan od prioriteta EBRD.“

Siroco Messerli, direktor za saradnju u Ambasadi Švicarske, naglasio je da su inspekcije važan element efikasnog regulatornog nadzora. „U radu s poduzetnicima i startupima, često čujemo da su zakoni komplikovani,  zbog čega se javljaju strah i nesigurnosti u vezi inspekcijskog nadzora. Ovaj projekat će doprinijeti kreiranju drugačijeg dojma o inspekcijama koje će savjetovati i pomagati privrednim subjektima i na taj način biti fokusirane na podršku, a ne na kažnjavanje. Švicarska želi nastaviti pružati podršku izgradnji povjerenja građana u institucije, ali i povjerenja između različitih institucija“, izjavio je gospodin Messerli.

Ivana Prvulović, direktorica FUZIP-a  izrazila je zadovoljstvo zbog nastavka saradnje s EBRD-om i naglasila očekivane benefite, uključujući veću učinkovitost svih inspekcijskih organa u FBiH. „Kao ishod sveukupne realizacije projekta, konkretno očekujemo uspostavljanje primjene najboljih inspekcijskih praksi, kvalitetne saradnje sa sudovima u cilju postizanja specijalne i generalne prevencije i unapređenja kvaliteta podloge za sudsko odlučivanje, doprinos analizi uticaja propisa, unapređenje i veći nivo automatizacije komunikacije s kantonalnim i drugim inspekcijskim organima u BiH te uspostavljanje funkcionalne usluge  putem chatbot aplikacije koja će modernizovati i učiniti efikasnijom komunikaciju s javnošću“, izjavila je direktorica Prvulović.

Dušan Vasiljević iz NALED-a istakao je važnost povjerenja ne samo privrednih subjekata u inspekcije, nego i opće javnosti prema javnom sektoru.

Ciljevi projekta uključuju tehničku pomoć za organizaciju edukacija i radionica, usklađivanje postupanja inspekcija s najboljim međunarodnim praksama i standardima, jačanje kredibiliteta i integriteta inspektora, prekograničnu saradnju, unapređenje komunikacije i koordinacije s kantonalnim inspekcijama i razvoj chatbot aplikacije. Također, projekat će uključivati dijalog s poslovnom zajednicom kroz organizaciju radionica i saradnju. Vrijednost projekta je 250.000,00 eura.

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here