Atlantic Grupa je u prvih devet mjeseci 2018. ostvarila ukupni prihod od 518 milliona eura, pri čemu su prihodi od prodaje, u odnosu na isti period prethodne godine, organski rasli za 3,7 posto, dok je blagi nominalni pad prihoda od prodaje, od 0,5 posto, rezultat prošlogodišnje prodaje proizvodnje sportske prehrane belgijskom partneru i izostanka s tim povezanih prihoda od uslužne proizvodnje. Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) iznosi 70 milliona eura i veća je za 18,9 posto, dok je neto dobit nakon manjinskih interesa porasla čak 34,4 posto, na 42.3 miliona eura.
Najbolji u odnosima sa investitorima
“Zahvaljujući najprije poslovnim rezultatima, a sudeći i prema osvojenim nagradama i priznanjima, možemo zaključiti da će 2018. biti još jedna uspješna godina za Atlantic Grupu, u kojoj smo ojačali korporativne prakse, kao i naše brendove. Atlantic je kao prvi izdavatelj prešao sa Službenog u Vodeće tržište ZSE, a uslijedila je i prva nagrada za odnose sa investitorima. Naš najinternacionalniji brend – Argeta – postao je evropski lider, dok redizajnirana Cockta ostvaruje izvanredne prodajne rezultate. Uz osnaženi distributivni asortiman, nastavili smo i s poboljšanjima u organizaciji distribucije, te sa dezinvestiranjem „non-core“ poslovnih operacija. Također, značajan rast profitabilnosti i niži finansijski troškovi koje zahvaljujemo daljem razduživanju, ojačali su naš novčani tok te čine čvrst oslonac za budući rast“, istakao je predsjednik Uprave Emil Tedeski.
Među brojnim inicijativama iz razvoja sopstvenog asortimana, posebno se ističe Argeta, koja se nakon uspješnog pokretanja proizvodnje u SAD-u prošle godine, u ovoj godini utvrdila kao mesni namaz broj jedan u Evropi. Redizajnirana Cockta je ostvarila zavidne prodajne rezultate, s ukupnim rastom u HoReCa segmentu od čak 47 posto. U nastavku strategije dezinvestiranja manjih poslovnih operacija, u julu je sa renomiranom kompanijom Magdis iz Zagreba, potpisan ugovor o kupoprodaji društva Neva, koje okuplja poznate kozmetičke brendove Melem, Plidenta i Rosal.
Najviše rasli Argeta, pića i hrvatsko tržište
Na ukupan rast prihoda od prodaje Atlantic Grupe u prvih devet mjeseci 2018. godine, najviše su uticala Strateška poslovna područja: Delikatesni namazi s rastom od 10,2 posto; Pića s rastom od 7,0 posto; strateško poslovno područje Slatko i slano sa 4,8 posto i kafa s rastom od 4,3 posto. Kafa se također sa 21,0 posto udjela i 108.9 milliona eura prihoda od prodaje ističe kao najveća pojedinačna kategorija u ukupnim prihodima. Pod uticajem jačanja portfolija i optimizacije organizacije, najznačajniji rast u distributivnom poslovanju ostvarila su tržišta Hrvatske s rastom od 9,6 posto i Srbije s rastom od 5,6 posto, a slijede Slovenija koja je rasla 5,5 posto i BiH s rastom od 4,0 posto.
U ukupnoj prodaji, sopstveni brendovi čine 68,9 posto, brendovi principala u distribuciji 23,0 posto, apotekarski lanac Farmacia sa 7,9 posto i proizvodnja privatnih robnih marki za treće strane 0,2 posto.