Drastična promjena ponašanja istog trenutka kad vas unaprijede u šefa, najveća je greška koju možete napraviti. Kako tvrde stručnjaci, istina je da je promjena ključna stvar kada dobijete unaprjeđenje, a posebno u odnosima sa dojučerašnjim kolegama, a sada podređenima. Trebalo bi da prihvatite da je cijena napredovanja u tome što će vaši odnosi sa kolegama u nekoj mjeri morati da postanu manje lični. Kada radite zajedno i zajedno se suočavate sa izazovima, prirodno je da sa nekima postanete prijatelji. Nažalost, prijateljstvo ne ide uvijek sa poslom i prema podređenima morate imati dobar odnos u smislu da ih podržite kad to treba, ali i da im date kritiku kada je to potrebno. S toga donosimo nekoliko savjeta koji će vam pomoći da odnose s kolegama prilagodite vašoj novoj poziciji u kompaniji.
- REDEFINIRAJTE ODNOS SA KOLEGAMA
Sada, kada preuzimate novu ulogu i nova zaduženja i ti odnosi će se promijeniti. Zapravo, redefiniranje je ključna riječ za to i u samom je središtu novog izazova koji je pred vama. Organizacija ostaje ista, korporativna kultura također, čak su i važni igrači jednaki kao ranije – ono što je novo je da su uloge u vašem neposrednom poslovnom okruženju promijenjene i potrebno je napraviti uspješnu tranziciju ka vašoj novoj ulozi. Prioritet je svakako definirati realne ciljeve, graditi povjerenje među članovima tima, razviti čvrste, a istovremeno fleksibilne planove i pristupiti im pragmatično, tražiti povratne informacije, implementirati planove. Ali osim toga, važno je da se pridržavate nekoliko osnovnih principa kada je riječ o postojećim odnosima u kojima vaše kolege postaju vaši podređeni.
- PROMJENE MORAJU BITI POSTEPENE
Izazov se u prvoj fazi sastoji u tome da sve što mijenjate – mijenjate postepeno. Ovo će odlučiti o tome koliko će vaše rukovođenje biti uspješno. Nije loše držati se principa „prvo se posavjetuj pa donesi odluku”, kada je riječ o ključnim problemima s kojima ćete se suočiti u prvih nekoliko mjeseci. Tako ćete lagano utemeljiti svoj autoritet na osnovu onoga što je već ustaljena praksa i zato slušajte pažljivo svoje kolege i razmišljajte o njihovim prijedlozima, radite to baš kao i ranije i na način na koji su svi navikli. Istovremeno, vaša sposobnost za donošenje odluka i svijest o tome da ste vi odgovorni za rezultat, samo će po sebi nametnuti novi ritam vašem timu, a oko toga ćete imati koncenzus samim tim što ste u proces odlučivanja uključili članove tima.
- AKCENAT NA REZULTATE
Druga važna stvar je da se fokusirate na to šta je dobro za posao. Neko će možda biti zabrinut da ćete odmah nametnuti novi režim i u početku će se vrlo pažljivo motriti na svaki vaš korak. Zato prava stvar u ovoj situaciji je neumoljivo i principijelno se fokusirati na stvari koje su dobre za posao, a ne samo za vas i vašu karijeru i ne za kolege koje će možda na osnovu ranijeg odnosa očekivati da im učinite poneku uslugu.
- DELEGIRAJTE – NJEŽNI SA LJUDIMA, ČVRSTI SA PROBLEMIMA
Budite nježni s ljudima i čvrsti sa problemima. Nastojte da odnosi u timu ostanu dobri i kao prioritet postavite posao. Veoma je važno da efektivno delegirate zaduženja i odgovornost članovima tima. Sposobnost delegiranja je u samom srcu liderstva, naročito onog dobrog. Bez obzira na kom se nivou vi lično nalazite, način delegiranja zavisit će od toga da li znate napraviti tim kompetentih ljudi kojima možete vjerovati, uspostaviti dostižne i mjerljive ciljeve, kao i načine za mjerenje napretka, podijeliti zaduženja i upravljati timom.
- PROMJENE U KOMUNIKACIJI
Nemojte zaboraviti ni na važnost dobre komunikacije. Sada, sa nove pozicije imat ćete širi pregled situacije i veći uticaj na sam posao. Loša vijest je da, čim ste se udaljili sa linije fronta, do vas počinju da stižu filtrirane informacije. Zvuči ironično, ali je tako: vaše dojučerašnje kolege će u većoj meri sa vama dijeliti informacije na sasvim drugačiji način. Ponekad će zamagljivati informacije, a ponekad će vas štititi od informacija koje ste ranije dobijali. Da biste ovo izbjegli, nastojte da kreirate atmosferu sigurnosti i otvorenosti u kojoj važi pravilo „bez iznenađenja”. To znači da ne kažnjavate ljude koji su vam donijeli loše vijesti i da ne tražite da vam daju ispeglana pojašnjenja o tome šta se tačno dešava. Naprotiv, trebalo bi da kreirate alternativne kanale iz kojih ćete dobijati informacije sa prve linije fronta, naprimjer od onih koji su u direktnom kontaktu sa kupcima i koji vam mogu omogućiti da uđete u srž biznisa, kao i da registrujete etičke ili pravne probleme.