Foto: FENA

U prošloj godini prešli smo 17 miliona kilometara, prihodi su bili veći od 60 miliona maraka, a prevezeno je devet i po miliona putnika, kazao je generalni direktor kompanije Centrotrans Eurolines Safudin Čengić na press-konferenciji u Sarajevu povodom obilježavanja 70 godina postojanja i rada te kompanije.

Prezentirajući aktivnosti i rezultate poslovanja u proteklom periodu, kazao je da su prošlu godinu završili sa 590 zaposlenih u matičnoj firmi i još 190 u pet kćerki-firmi.

“Centrotrans je sa radom počeo 1948. godine, prva firma za javni prijevoz putnika zvala se Udarnik, koja se udružila sa Autocentrom i Drvotransportom u novi subjekt koji od 1963. posluje pod imenom Centrotrans. Ponosni smo na ove godine rada jer je činjenica da je, posebno u postratnom periodu i privatizacijskom procesu, veliki broj iznimno velikih, značajnih kompanija preko noći nestao, te je danas mali broj onih za koje možemo reći da slave ovakav jubilej”, kazao je Čengić.

Osvrćući se na period do 1992., Čengić je istakao kako je u tom periodu Centrotrans bilježio kontinuiran rast koji je podrazumijevao i širenje na prostoru BiH i bivše Jugoslavije, a  svake godine bila je sve veća mreža Centrotransovih agencija.

Nažalost, sav taj rast prekida se 1992. godine početkom rata. Za ovu kompaniju poslijeratni period se pamti kao jedan od najtežih.

“Izgubili smo više od 300 autobusa, živote je izgubilo 60 kolega, materijalna šteta je oko 60 miliona. Međutim, materijalna šteta se mogla nadoknaditi dok ljudski životi, nažalost, nikad”, rekao Čengić.

Ni potpuno uništen vozni park u kojem je spaljeno ili otuđeno više od 250 autobusa nije ‘zaustavio’ Centrotrans, niti je uprava kompanije ikada pomislila da odustane. Kompanija je počela obnovu ne čekajući da se završi rat.

“Vjera u obnovu našeg Centrotransa koji je 1991. godine, slobodno možemo reći, bio gigant ne samo na prostoru BiH i bivše Jugoslavije nego i šire, potakla nas je da krenemo u obnovu kompanije. Tako smo sa obnovom voznog parka počeli već 1994. kada smo izvršili nabavku prvih autobusa, a cilj nam je bio da kada prestane rat, budemo konkurentni. Obnovu smo počeli 1994. i ona je praktično trajala 20 godina u okviru koje smo, bez ičije pomoći, vlastitim sredstvima, kupili više od 500 autobusa”, istakao je Čengić.

Govoreći o uspjesima kompanije, Čengić je podsjetio na Zimske olimpijske igre u Sarajevu kada su svakodnevno vršili prijevoz kako učesnika takmičenja, tako i samih građana, za što su pohvale dobili od Međunarodnog komiteta za organizaciju OI.

“Mi smo jedina kompanija u BiH koja je u najtežim uslovima poslije rata, za vrijeme izbora, prevozila hiljade i hiljade posmatrača OSCE-a u sve krajeve BiH. Također smo kompanija koja je nakon rata 14 puta organizovala putovanje hadžija u Saudijsku Arabiju, što je prekinuto samo zbog rata u Siriji”, naglasio je Čengić, te dodao kako Centrotrans svake godine organizuje pohode studenata, a posljednji pohod bio je u februaru za Moskvu sa 11 autobusa na -37 stepeni, za koji nisu imali nikavu primjedbu, što, kaže,  može samo kompanija sa dobrom organizacijom i kvalitetom.

Centrotrans pomaže brojne sportske, kulturne, humanitarne događaje, te je Nogometni saveza BiH Centrotrans proglasio za 12. igrača reprezentacije.

Kompanija je, ističe Čengić, ponosni dobitnik Šestoaprilske nagrade Grada Sarajeva te je ova nagrada satisfakcija za sve ono što su radili i doprinosili u razvoju kako grada, tako i BiH.

Povodom 70. godina rada i postojanja prodefilovala je ulicama Sarajeva i kolona Centrotransovih autobusa.

IZVORFENA
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here