Tefal je francuska kompanija koja se bavi proizvodnjom posuđa i malih kućnih aparata. Dio je Groupe SEB koja uključuje i brendove All-Clad, Krups, Moulinex, Rowenta i WMF Group. Svake sekunde širom svijeta proda se sedam proizvoda SEB grupe čiji je Tefal dio. Svake godine u više od 150 zemalja svijeta proda se više od 200 miliona proizvoda grupe SEB, čiji godišnji prihod iznosi blizu 4,77 milijardi eura i koja upošljava 24.927 ljudi. Tefal je do danas prodao 1,5 milijardi lonaca i posuda širom svijeta, a brend je prisutan u 144 zemlje. Tefal ima ukupno 150 patenata. Ime kompanije je spoj riječi TEFlon (polukristalna polimerna plastika) i ALuminijum. U nekim dijelovima svijeta Tefal se reklamira kao T-fal.
Neprijanjajući sloj
Ekonomija je 50-ih godina prošlog stoljeća bila u razvoju, potrošnja je doživjela veliki porast, a nove ikone bile su pravo osvježenje. U svim područjima vladala je želja za odmakom od prošlosti i prihvatanjem modernog, opuštenog načina života. To je društveni kontekst u kojem se francuski projektant Marc Gregoire unio revoluciju u svakodnevni život kuhara i kuharica širom svijeta tako što je 1954. godine patentirao tavu s neprijanjajućim slojem.
Njegov inovativni koncept temeljio se na postupku oblaganja aluminijske ploče materijalom PTFE koji je obrađen hlorovodičnom otopinom. Rezultat je bio tava za koju se ništa ne lijepi i s kojom kuhanje postaje jednostavno i ugodno. Gregoire je potom otvorio svoju prvu fabriku u Sarcellesu u Parizu i odabrao naziv brenda Tefal. Fabrikaje proizvodila 100 tava dnevno tokom prve godine. Slavna dama, poznata i dan danas po svom istančanom ukusu i osjećaju za lijepo Jackie Kennedy fotografirana je 1961. godine na izlazu njujorške trgovine s Tefalovom tavom u ruci. Slika je objavljena širom svijeta, a brend Tefal dobio je međunarodnu prepoznatljivost. Danas Tefalov kvalitet reklamiraju najbolji svjetski kuhari poput Jamiea Olivera. Narudžbe su narasle na 7.500 komada sedmično, a uskoro i na milion jedinica mjesečno.
Internacionalni uspjeh
Od prvog ispitivanja koje je proveo Gregoire, Tefal je konstantno napredovao. Kako je kuhinja postala žila kucavica doma za cijelu porodicu u kojoj se okuplja, čavrlja za ručkom i dočekuju gosti, Tefal je proširiovao asortiman proizvoda i ušao na tržište malih kućanskih aparata. Godine 1968., SEB koji će uskoro postati grupacija SEB, svjetski vođa na području male kućanske opreme kupio je Tefal i njegovih pet evropskih podružnica. U tom trenutku, Tefal je postao broj jedan u Francuskoj u proizvodnji posuđa sa prodajom od 49 miliona franaka.
Tefalova stručnost, uključujući neprijanjajuće obloge koje su postale zaštitni znak kompanije, od tada se primjenjuje na proizvode drugih brendova u grupaciji. Kompanija je svojevremeno proširila ponudu na tostere za sendviče i vafle, kao i upaljače za plin.
Dok se tradicija nedjeljnog ručka urušava 70-ih i 80-ih godina prošlog stoljeća, stvaraju se nove prilike za uživanje u obrocima s prijateljima, bilo da su obični ili svečani.
Sto od tada nije više samo mjesto za međusobnu komunikaciju, a Tefal odgovara stvaranjem linije proizvoda posvećene ugošćavanju. S raclette grillom s posudom od neprijanjajućeg sloja lansiranog 1975. godine i električnim setom za fondue iz 1990. godine, Tefal je uložio u novi način zajedničkog uživanja u hrani – u pripremu obroka direktno za stolom, uz naglasak na zabavu. Tefal je radio s turističkim stručnjacima, vlasnicima restorana i siranama kako bi sir raclette iz Savoje predstavio široj publici. Zahvaljujući Tefalovom aparatu, sir raclette doživio je internacionalni uspon i roštilj za raclette postajo je ključni dodatak za zimske obroke.
Optimizacija prostora
Krajem 80-ih godinaoptimizacija prostora postaje prioritet, a kućanski aparati su radi uštede prostora postali funkcionalniji, manji i praktičniji. U deceniji mikroračunara, prvih igraćih konzola i ergonomskih kućanskih aparata, Tefal je nastavio s različitim aktivnostima i širio se na druge prostorije u domu. Brend tih godina u prodaju pušta kuhinjske vage i nudi jednostavne, praktične nove aparate kao što su pegle na paru.
Tefal je tako u prodaju pustio peglu na paru Supergliss (prodavala se u Francuskoj u okviru brenda Calor) s podlogom od durilijuma, nove obloge koja je sprječavala ogrebotine, nakupljanje nečistoće i ljepljenje za tkaninu. Također, Tefal je u prodaju pustio Ingenio, liniju kuhinjskih potrepština sa sistemom odvojivih drški koje olakšavaju odlaganje.
Trendovi 90-ih su da sve više ljudi uživa u kuhanju, kursevi kuhanja bili su pretrpani. Tefal je i tada podržao početnike u kuhanju osmišljavanjem proizvoda koji pojednostavljuju pripremu dobre hrane i postizanje dobrih rezultata. Kompanija je 1996. godine pokrenula novu inovaciju u području svojih tava, Thermo-Spot. Indikator toplote mijenjao je svoj izgled ovisno o temperaturi tave. Pomoću tog novog alata, kuhari su mogli vidjeti kada je tava postigla idealnu temperaturu.
Najnoviji trendovi su, pak,dobrobit i zdravlje na jelovniku. Potreba za zdravom hranom i uravnoteženom prehranom nikada nije bila izraženija. Tefal je u obzir uzeo te trendove i u prodaju pustio revolucionarnu fritezu Actifry. Nova friteza Actifry je svim ljubiteljima hrane omogućila da pripremaju prženu hranu i ostale obroke uz samo jednu kašičicu ulja. Kompanija Nikkei Business Publications Brand Consulting 2010. godine proglasila je Tefal brendom desetljeća u Japanu, pri čemu je pobijedio više od 1.500 lokalnih i stranih brendova.Nakon aparata Cookeo Connect i Actifry SmartTefal će u prodaju pustiti povezane proizvode u gotovo svim kategorijama tokom narednih godina, jer je većina kućanskih aparata sada “povezana” – pametnim telefonom možete kontrolirati kuhanje juhe, sušenje odjeće i zalijevanje biljaka.