Razvoj tehnologije uveliko je potaknut mogućnošću njene praktične primjene u svakodnevnom životu. U sve aktualnijim raspravama o očuvanju okoliša i rješavanju energetske krize, posebna pozornost usmjerena je prema električnim uređajima. Osnovni cilj je osmisliti uređaje koji će nam pomoći u svakodnevnici i olakšati osnovne životne potrebe. BSmart jedna je od kompanija iz Sarajeva koja je upkos trendu odlaska mladih iz naše zemlje, pokrenula vlastitu proizvodnju Sistema tzv. ”pametnih kuća”. U ime sada već poznatog branda bSmart, za sve čitaoce Business Magazine-a govori Almin Hasandić, idejni tvorac bSmart kompanije i njenih proizvoda.

Sistem “Pametnih kuća – smart home”

bSmart kompanija iz Sarajeva bavi se razvojem energetski efikasnih IoT (internet of things) uređaja koji korisnike potiču na štednju i pružaju potpuno novu vrstu komfora. Timovi u ovoj kompaniji aktivni su u mnogim projektima gdje teže unaprijediti energetsku efikasnost i obezbijediti kvalitetnije uslove života, a samim tim i postići kvalitet zdravog objekta. Za početak razgovora jedan od predstavnika ovog branda Almin Hasandić govori o prvim koracima u nastajanju jedne ovakve biznis priče. Kako kaže nije dovoljno imati samo dobru ideju koja se može lako realizirati, za privatan biznis potrebno je mnogo više od toga.

“Okruženi smo mnoštvom problema na koje bi mnogi od nas mogli dati rješenje kroz neki biznis, međutim, ono što je najbitnije je samo tržište. Ispitati tržište, te se uvjeriti da osim što postoji potreba za datim proizvodom tj. uslugom, postoji i kupac tj. klijent voljan da plati traženi predmet, i naravno, na koji način ćete stići do njih. Osim tržista, bitno je razlikovati se od onoga što je trenutno prisutno na tržištu, bilo da je u pitanju cijena, kvalitet, inovacija ili nešto drugo. Nakon ovoga možemo govoriti o mogućnosti implementacije određene ideje u smislu resursa, kapaciteta, finansija itd. Tek nakon što se uvjerite da vaša ideja zadovoljava sve navedene kriterije, možemo reći da je projekat realan i otpočeti sam plan realizacije, započinje biznis priču mladi Hasandić.

Da postoje oni koji vide priliku u Bosni i Hercegovini, svakako jeste grupa studenata elektrotehnike iz Sarajeva, u kojoj je bio uključen i mladi Hasandić. Mladi, pametni i mudri mozgovi pokrenuli su vlastitu kompaniju, a koja za primarni cilj ima proizvodnju sistema pametnih kuća. Nakon nekoliko razmjenjenih mišljenja i ideja, prije nekoliko mjeseci krenuli su u osnivanje sopstvenog branda, za koju kako i sam Almin ističe nije znao da će izazvati pozitvne reakcije publike. Vjerovali su u ideju da popularnost pametnih telefona mogu iskoristiti u pametne svrhe, gradeći vlastiti biznis.

 

Ono što je dostupno na svjetskom tržištu, u regiju donosimo na jedan još jednostavniji način prilagođen lokalnim potrebama i budžetu

“Mi smo tim mladih ljudi koji međusobno dijeli entuzijazam, pomažemo jedni drugima, ali i nalazimo izlaz iz svakodnevnih problema koje svaki novi poduzetnik danas ima. Željeli smo nešto novo, nešto inovativno, a da privučemo pažnju publike, tj. krajnjih kupaca. Moram istaći da u svoj ovoj priči najveća podrška su bili partneri sa kojima je bilo veoma interesantno dijeliti ideje, te planirati pokretanje i razvoj biznisa i vjerujem da je u ovom poslu to uvijek tako.

Sa druge strane, kada govorimo o vlastima i njihovom sluhu prema nama mladima, ne mogu reći da smo se susreli sa podrškom, ali moram priznati ni nekim znatnim problemima osim jako kompliciranog sistema prilikom samog pokretanja biznisa. Bilo je potrebno dosta strpljenja i upornosti kako bi prošli kroz iscrpljujući proces prikupljanja potrebne dokumentacije, i mada se činilo da tome nema kraja, uspješno smo završili sve što je bilo neophodno za nas”, nastavlja Almin.

Almin je za Business Magazine istaknuo kako cijelokupni tim bSmart branda uživa u ovom načinu života u kome ih svaki dan, nova ideja i novi plan tjera dalje i daje snagu za naredni dan. Za njega je jedini izbor biti, ne “sam svoj gazda”, već poduzetnik, jer kako kaže, kada ste poduzetnik, vi ste sve osim “sam svoj gazda”.

 “Neko se više pronalazi u mirnijem, sigurnijem i stabilnijem okruženju, te samim time mu više odgovara fiksno radno vrijeme sa jasnim zadacima što samo po sebi nosi manje pritiska nego kada se kompletna ideja i njena realizacija, samim tim i životi vaših uposlenika oslanjaju samo na vas i to koliko ste vi efikasni. Generalna zabluda u našem društvu je da ukoliko ste “sam svoj gazda” imate i neograničenu slobodu, a vi zapravo nemate ni radno vrijeme”, ističe Hasandić u izjavi za Business Magazine.

“Flin cool” – “Kul” super uređaj

S obzirom na veoma kratko postojanje ove firme, Almin ističe da su jako zadovoljni dosadašnjim uspjehom, i što je za njih najbitnije, jeste nastaviti raditi i održavati taj napredak. Flin cool je njihov prvi proizvod koji se već nalazi na tržištu Crne Gore i ima značajan broj kupaca. Ovaj uređaj služi za upravljanje klima uređajima uz pomoć pametnih telefona, no svakako to nije jedino što u budućnosti ovaj mladi tim ljudi želi predstaviti bh. javnosti.

“U planu su još dva nova proizvoda koji će se na tržištu naći u narednih nekoliko mjeseci, ali o tome ipak ne bih govorio prije samog predstavljanja proizvoda. Do sada je na tržištu dostupno ukupno 6 Flink proizvoda: Flink Cool, Flink Bulb, te četiri različita modela Termostata, koje možete vidjeti i na našoj web stranici flink.ba”, napominje Hasandić.

Sam put od ideje do realizacije je ono što je zapravo najteže. Bitno je ne gubiti nadu, ne biti emotivno vezan za proizvod, te biti spreman napraviti moguće izmjene i prilagodbe u skladu sa zahtjevima tržišta kako bi unaprijedili vašu ideju i učinili je realnom. “Za pokretanje vlastitog posla je potrebno puno više od dobre ideje, međutim sve je moguće ukoliko dovoljno želite to i ukoliko ste spremni osim novca uložiti trud i vrijeme.

Kvalitet, fleksibilnost i energetska efikasnost ostaju naša osnovna karakteristika. Uskoro ćemo Vam pružiti i uređaje posebno namijenjene poslovnim objektima kakve do sada niste imali mogućnost pronaći na našem tržištu”, završava svoju priču mladi poduzetnik Almin Hasandić.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IZVORBusiness Magazin
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here