The Coca-Cola Company najavila je da namjerava iz temelja promijeniti pristup upravljanju ambalažom. Kompanija je sebi zadala cilj da će do 2030. doprinijeti prikupljanju i recikliranju ukupne količine ambalaže koju plasira na tržište.
Ovaj cilj je bitan dio kompanijine nove vizije za svijet bez otpada (World Without Waste), koju Coca-Colin sistem namjerava ostvariti znatnim višegodišnjim ulaganjem u poboljšanje ambalaže svojih proizvoda kako bi u potpunosti bila pogodna za recikliranje. Ambalaža prehrambenih proizvoda i pića važan je dio svakodnevnog savremenog života, ali mnogo toga je još potrebno učiniti za smanjenje ambalažnog otpada u cijelom svijetu.
„Otpadna ambalaža je svjetski problem, a naša i odgovornost svih kompanija je da pomognemo u njegovom rješavanju“, istaknuo je James Quincey, predsjednik i glavni izvršni direktor kompanije The Coca-Cola Company, te dodao: „U skladu s našom vizijom za svijet bez otpada ulagat ćemo u poboljšanje sastava ambalaže koju koristimo, a time i u našu planetu, kako bismo doprinijeli rješavanju ovog problema.“
U tom smjeru će The Coca-Cola Company i njeni partneri preduzeti sljedeće korake:
- Ulaganje u planetu: Za svaku bočicu ili limenku koju proda bilo gdje u svijetu Coca-Cola namjerava do 2030. pomoći da se prikupi ista količina prazne ambalaže s tržišta. Kompanija će također uložiti sredstva i znanje kako bi pomogla ljudima u prikupljanju prazne ambalaže s tržišta te ih potaknula na recikliranje. Podržat ćemo prikupljanje otpadne ambalaže iz drugih industrija, uključujući bočice i limenke drugih proizvođača. Osim toga, kompanija će sarađivati s lokalnim zajednicama, partnerima iz industrije, kupcima i potrošačima kako bi pomogla u rješavanju problema kao što su ambalažni otpad u okolišu i morima.
- Ulaganje u ambalažu: Kako bi ostvarila taj cilj, The Coca-Cola Company će nastaviti poboljšavati ambalažu svojih proizvoda kako bi se sva ambalaža koju koristi mogla u potpunosti reciklirati. Kompanija zato radi na izradi kvalitetnijih pakovanja, bilo povećavanjem udjela recikliranog materijala, bilo razvijanjem bočica na biljnoj bazi i smanjivanjem količine plastike u svim pakovanjima. Do 2030. kompanija namjerava koristiti boce koje sadrže 50 posto recikliranog materijala. Cilj je postaviti novu svjetsku normu za ambalažu za pića. Trenutno se većina kompanijine ambalaže može reciklirati.
Coca-Cola HBC kao ovlašteni punioničar, kao i njena podružnica u Bosni i Hercegovini, Coca-Cola HBC B-H Sarajevo već niz godina blisko sarađuje s kompanijom The Coca-Cola Company u pogledu ambalaže jer održiva ambalaža ima ključnu ulogu u njenom održivom poslovanju. U skladu s tim 2016. godine iznesene su tri obaveze koje Coca-Cola HBC namjerava ispuniti do 2020. te uporedo sarađivati s kompanijom The Coca-Cola Company na ostvarivanju najavljenih ciljeva. Obaveze Coca-Cole HBC do 2020. su:
- da će reciklirati 40 posto ukupne ambalaže koju plasira na tržište
- smanjit će količinu ambalaže koju koristi za 25 posto po litru proizvedenog pića
- plastična ambalaža koju koristimo sadržavat će 20 posto recikliranog materijala i/ili plastike iz obnovljivih materijala
Svijet bez otpada važan je dio Coca-Colinih napora da osigura održivo poslovanje u svim područjima okoliša na koje utječe svojim poslovanjem. To nam je već uspjelo s vodom, jer smo svojim projektima u svijetu uspjeli nadoknaditi stopostotne količine vode koje upotrebljavamo u svojim proizvodima. Kompanija je u 2015. godini dostigla svoje ciljeve o obnovi zaliha vode, odnosno obnovila je i vratila zajednicama onu količinu vode koju koristi u proizvodnji svojih pića pet godina prije nego što je bilo planirano i premašila ih.
Bosna i Hercegovina je tome doprinijela partnerstvom na projektu zaštite i očuvanja voda „Čist Vrbas“ u saradnji sa trinaest općina i gradova u slivu rijeke Vrbas, ali i značajnim smanjenjem potrošnje vode u proizvodnom procesu iz godine u godinu.
Ti napori dio su kompanijine šire strategije za odgovoran rast, koji uključuje preobrazbu u proizvođača različitih kategorija bezalkoholnih pića.
„Boce i limenke ne bi smjele štetiti našoj planeti. Osim toga, svijet bez otpada je moguć“, rekao je Quincey i doao: „Kompanije poput naše moraju biti predvodnice. Potrošačima širom svijeta je stalo do naše planete i očekuju od kompanija da nešto preduzmu. To je upravo ono što ćemo učiniti, a pozivamo i ostale da nam se pridruže na tom važnom putovanju.“