U poslovnoj godini 2016. godini 250 vodećih maloprodajnih prodavnica ostvarilo je ukupno 4,4 milijarde dolara prihoda, što je kompozitno povećanje od 4,1 posto, navodi se u izvještaju konsultantsko-revizorske kompanije Deloitte „Globalna snaga maloprodaje 2018“.
“Svjetska privreda je usred ciklusa relativno stabilnog rasta i povoljnih okolnosti. Evropa i Japan bilježe ubrzani rast, Kina i SAD stabilizaciju, dok se na mnogim tržištima u razvoju bilježi oporavak“, objasnila je Sabina Softić, partnerica za usluge revizije za Adriatic regiju. “Čvršći ekonomski rast osobito je dobrodošao u sektoru maloprodaje, koji se ipak mora pomiriti s negativnim posljedicama sve veće nejednakosti dohotka, protekcionističkih mjera i potencijalnim uticajem rigidnije monetarne politike“, dodala je Softić.
Vodećih 250
Pet najvećih maloprodajnih lanaca i dalje je na čelu ljestvice, dok je preostalih petero bilo izloženo kombinaciji organskog rasta, preuzimanja i nestabilnosti deviznih kurseva, te sada prvih desetero na ljestvici učestvuje u ukupnim prihodima 250 vodećih s 30,7 posto naspram prošlogodišnjih 30,4 posto.
Prvi put u četiri godine prodavnice modnom odjećom i galanterijom gube vidljivu prednost u rastu, ali su i dalje profitabilne.
Trgovci na malo iz sektora robe široke potrošnje su daleko najveći prema prihodima, koji prosječno iznose gotovo 21,7 milijardi američkih dolara, ali i najbrojniji (ima ih 135, što je 54 posto od vodećih 250, u čijim ukupnim prihodima su zastupljeni sa dvije trećine).
Udio Evrope u 250 vodećih dodatno se smanjio, te je sada na ljestvici 82 maloprodajnih prodavnica iz Evrope, za razliku od 85 u 2015. i 93 u 2014. godini, a jaz u odnosu na Sjevernu Ameriku sve je dublji. Ipak, unatoč sve manjem udjelu, evropski trgovci na malo su, gledano globalno, najaktivniji u potrazi za prilikama za rast izvan matičnih tržišta. Gotovo 41 posto ukupnih prihoda koje su ostvarili potiče iz inostranstva, a brojka je gotovo dvostruko veća od one koju su ostvarili svi uvršteni na ljestvicu 250 vodećih.
Transformativne promjene i komercijala u procvatu
Izvještaj „Globalna snaga maloprodaje“ donosi i osvrt na iznova definisana pravila, ovaj put u vrijeme korjenitih promjena. Inovativnost, saradnja, okrupnjavanje, integrsanje i automatizacija bit će ono što će najvjerovatnije biti potrebno da bi ponovno potaknulo komercijalu, duboko zadirući u način dosadašnjeg i budućeg poslovanja trgovaca na malo.
Sljedeća četiri trenda istaknuta su u izvještaju:
- izgradnja digitalnih kapaciteta najnovije generacije; trgovci na malo širom svijeta sve se brže prilagođavaju činjenici da se, iz perspektive potrošača, nabavka ne sastoji jedino u kombinaciji fizičke i virtualne prodavnice, kao ni u prednosti jednog kanala u odnosu na drugi, već se prije može reći da su potrošači zapravo agnostični u odnosu na kanale
- kombiniranje fizičke i virtualne trgovine nadoknađuje izgubljeno vrijeme; mnogi trgovci koji su isprva stvari gledali sa strane, te tako zaostali za digitalnim trendovima, sada nadoknađuju razliku u velikom stilu
- stvaranje jedinstvenog i motivirajućeg iskustva unutar prodavnice; fizičke prodavnice ne nestaju, čemu u prilog govori 90 posto prodaje koja se još uvijek odvija u fizičkim prodavnicama. Ipak, da bi se nadmetali sa udobnošću i beskrajnom paletom ponude putem interneta, dragocjeno iskustvo i zastupljenost marki pokazuju se ključnima
- ponovno otkrivanje maloprodaje uz primjenu najnovijih tehnologija; internet stvari, umjetna inteligencija, proširena i virtualna stvarnost, kao i roboti, trebaju biti pod radarom svakog trgovca na malo.
“U sektoru maloprodaje svjedočimo eri preobražaja, u kojoj je za upravljačem upravo kupac, i to zahvaljujući tehnologiji koja mu omogućuje stalnu povezanost i pruža mu dosada najveću moć u poticanju promjena ponašanja pri kupovini“, kazala je Softić, te dodala: “Cijeli sektor proživljava korjenite promjene tradicionalnih poslovnih modela koji nestaju pred najezdom nikad viđenih suštinskih promjena, koje su potrebne i unutar i izvan interneta kako bi se podigla kvaliteta usluge za sve zahtjevnije kupce i redefinisalo iskustvo potrošača”.
Rezultati cijelog ispitivanja dostupni su ovdje.