Na sajmu automobila u Ženevi 2016. godine,Hyundai je premijerno prikazao model IONIQ,s kojim ova kompanija ulazi u svijet električnih automobila. Hyundai IONIQ će uskoro biti i zvanično prezentiran na našem tržištu.
Rag Jung, šef projektnog menadžement tima Hyundai razvojno-istraživačkog centra rekao je: „IONIQ objedinjuje novi način razmišljanja Hyundai-a zajedno sa hrabrim ambicijama za budućnost. Ovaj prvorazredni hibrid će biti početna tačka naše buduće mobilnosti“.
Lagani inženjering iz namjenskog dizajna
IONIQ je izrađen od posebno dizajniranih materijala, čelika kojeg karakteriše velika čvrstoća, te laganog aluminija. Na ovom modelu smanjena je težina u prosjeku za 12,6 kg (45%) ugradnjom dijelova karoserije od aluminija, kao što su hauba, vrata prtljažnika i djelovi ovjesa, a na mjestima gdje je je bila potrebno ojačana je struktura zbog udara ili apsorpcije energije, ugrađen je čelik visoke čvrstoće koji može izdržati velike sile udara. Novi model stvoren je kako bi ponudio dinamičnu vožnju i jednostavno rukovanje, što je faktor koji razlikuje IONIQ od drugih hibridnih vozila. Baterija automobila je postavljena nisko, pomjerena je naprijed kako bi se dobio nizak gravitacijski položaj, a sve kako bi se omogućilo lakše i stabilnije zaokretanje.
IONIQ: napredni hibridni sistem
IONIQ se nudi u tri verzije i to s električnim, plug-in hibridnim i hibridnim pogonskih sistemima. Prvi put u svijetu imamo jedan model koji se u istoj karoserijskoj izvedbi nudi s tri različita pogonska agregata.
Uz najveću toplinsku učinkovitost na svijetu (40%), novi 1,6-litarski Kappa GDi motor,razvijen je isključivo za hibridne motore Hyundai Motor i kombinira se sa elektromotorom kako bi se dobili maksimalni izlazni rezultati od 105 KS i 47 KS.
Unutar motora postiže se vrhunska toplinska učinkovitost od 40%, dok se glava i blok motora odvojeno hlade. Pored toga, mlaznica za direktno ubrizgavanje goriva pod pritiskom od 200 bara, dodatno utječe na smanjenje potrošnje goriva i manju emisiju CO2.
Uz to, litij-ionska polimerna baterija pruža izvrsne performanse punjenja i pražnjenja, optimizirajući izlaz iz motora visokog napona i omogućava brzu regeneraciju. Kontrola raspodjele snage vrši se preko Dual Clutch Transmission (DCT), koji garantuje izrazito dinamičko iskustvo vožnje jedinstveno za IONIQ. Prvorazredna učinkovitost prijenosa snage za 95,7% omogućava bržu reakciju, a ubrzavanje i glatke promjene stepena prijenosa pravi su užitak za vozače koji žele zabavan automobil ali s hybridnom učinkovitošću.
Premijera IONIQ-a na našem tržištu očekuje se uskoro, a verzija koja će biti dostupna kupcima u BiH na početku prodaje biti će s hibridnim pogonom. Na domaćoj prezentaciji biti će saopštene i tačne cijene po kojima će se ovaj, jedinstven automobil moći kupiti u našoj zemlji.