Energija iza najjače konferencije u BiH

Otkrivamo energiju koja stoji iza Brending konferencije u BiH

1911

Sedma Brending konferencija svojim programom obećava nezaboravno iskustvo za sve učesnike 2.6.2017. godine, u sarajevskom Domu mladih. Pozitivna energija, koja stoji iza jedine regionalne konferencije o brendingu, tema je razgovora koji smo imali sa Vesnom Beganović, vlasnicom i direktoricom komunikacijske agencije Via Media, koja je organizator Brending konferencije.

BM: Prije sedam godina, sada već davne 2011. godine, odlučili ste pokrenuti projekat Brending konferencije, koja je ove godine postala i oficijelni partner Cannes Lions festivala. Da li ste se tada nadali da će izrasti u jednu od najznačajnijih konferencija u BiH, sa jakim renomeom u cijeloj regiji?

Beganović: Ako svaki put radite isto, imat ćete isti ili lošiji rezultat od prethodnog. Godina u kojoj smo pokrenuli Brending konferenciju je bila godina recesije, teška za marketing industriju i brendove. Via Media, kao vodeća marketing agencija ima i određenu odgovornost za razvoj bh. tržišta. Iz tog razloga odlučili smo ponuditi drugačiji ugao gledanja na budućnost te loše stanje na tržištu u tom trenutku, pretvoriti u priliku. Edukacija je ključna karika u razvoju, a ako podijelimo iskustva uspješnih, možemo pronaći solucije za drugačiji pristup u lokalnom poslovanju. Brending konferencija je imala za cilj educirati, prenijeti iskustva i znanja uspješnih strategija, kako bi shvatili da razvojem brendova jačamo konkurentnost naših kompanija. Što se tiče uspjeha konferencije, slobodno mogu reći da se nismo nadali, ali jesmo radili na tome. Partnerstvo sa Cannes Lions je rezultat tog rada i zaista nam daje za pravo da budemo ponosni na projekat Brending konferencije. Prvi put imamo takmičenje Cannes Young Lions koje otvara perspektivu mladim ljudima iz industrije. Naši ovogodišnji partneri su uveliko zaslužni za sve ovo. Hvala vam što nas podržavate i vjerujete u nas.

BM: Pozitivna energija koju nosite sa sobom je evidentan pokretač konferencije i pozitivnih promjena na tržištu. Odakle crpite inspiraciju, ideje i želju za novim projektima?

Beganović: Ne razmišljam o sebi, već o tome šta zajedno sa svojim timom mogu uraditi bolje i inovativnije. Usmjeravam energiju u stvaranje. Ne prestajem da maštam i istražujem. Odgovorna sam prema svojim djelima i prema ljudima koji me slijede. Uživam dok stvaraju i pokušavaju pomjeriti granice, a kada me pozovu da na meni testiraju snagu svojih ideja, tada znam da sam uspjela. Inspirativno je stvarati sa mladim timom, koji pokušavam zaraziti svojim optimizmom i probuditi potrebu za stvaranjem drugačijeg, boljeg i pametnijeg rješenja za svaki izazov. Zahtijevam puno, samim tim kao lider moram puno i pružiti. Dinamičnost industrije moj um održava mladim i u formi. Niti jedan dan nije isti i to je pozitivna strana ovog posla.

BM: Da li se svijest o važnosti brendiranja poboljšala u ovih sedam godina?

Beganović: Jeste. Sama informacija da broj učesnika konferencije raste iz godine, u godinu, jedan je od pokazatelja da postoje pozitivni pomaci. Međutim, za veći napredak, potrebne su hrabrije odluke, bazirane na strateškim investicijama te ozbiljan pristup planiranju i prezentaciji efekata koji brendiranje može imati na održiv razvoj države. To znači,  između ostalog, da nadležne institucije, koje planiraju ekonomski razvoj pojedinih oblasti, trebaju sarađivati sa ekspertima iz oblasti brendinga. Govorimo o izvozu i pojedinim industrijama koje sada imaju primat. Za 5-10 godina većina radnih mjesta u tim industrija neće postojati i nije dovoljno da jednom godišnje pričamo o ovim temama te spominjemo brending radi trenda. Prezentacije koje se mogu vidjeti na konferencijama treba uključiti u strategije ekonomskog razvoja. Dodatno, potrebno je planirati investicije, koje će kroz brending autentičnih destinacija, proizvoda i kulture omogućiti generiranje dodatne vrijednosti. Moramo se baviti brendiranjem onoga za što postoji autentičnost i potencijal.

BM: Spomenuli ste edukaciju kao jedan od glavnih ciljeva konferencije. Svjedoci smo popularizacije zanimanja povezanih sa marketingom. Kakva je trenutna situacija na tržištu u BiH?

Beganović: Ne ulaže se dovoljno kako bi se stvarala nova vrijednost. Potrebno je konstantno educirati ljude koji vode procese, kako u agencijama, tako i u kompanijama. Talenat i kreativnost bez sumnje postoje, ali oni nisu dovoljni. Mlade talente treba voditi kroz procese koji podrazumijevaju poznavanje mnogo različitih disciplina: istraživanje, korištenje big data podataka, uvid u potrošačke navike, upotrebu tehnologije i kreativnih alata za stvaranje relevantnog sadržaja, marketing i prodajne taktike. Danas imamo nova zanimanja, međutim već kroz tri godine ona neće postojati pa je potrebno strateški i planski investirati u razvoj profesionalnih kadrova. Zato smo ove godine organizirali takmičenje Young Lions na kojem će mladi profesionalci starosti do 30 godina imati priliku pokazati svoje kvalitete u oblastima dizajna i PR-a. Pobjednik takmičenja predstavljat će Bosnu i Hercegovinu na svjetskom Young Lions takmičenju u Cannesu od 17. do 24. juna.

BM: Već 25 godina ste u advertajzing industriji, teško da ima neko kompetentniji ko bi domaćim brendovima i direktorima kompanija mogao dati pravi savjet. Šta bi ste im preporučili?

Beganović: Zvuči mnogo, tih 25 godina J, ali mi se čini da moram još puno učiti, i to je na neki način i moja preporuka. Također, preporučujem im da ne propuste ovogodišnje izdanje Brending konferencije, jer je to najmanje što mogu učiniti za svoje lično usavršavanje. Učesnici će imati priliku upoznati se sa važnošću autentičnosti brendova jer je zbog zasićenosti tržišta autentičnost danas bitnija nego ikada.

Lijepa fasada brenda, kako bi se on svidio svima, ne predstavlja ništa ukoliko ne postoji posebnost brenda u kontekstu određene ciljne skupine. Kompanije i brendovi moraju biti iskreni u komunikaciji, ne trebaju imitirati konkurente i slijediti standarde. Zbog stalnih promjena na tržištu potrebno je razviti dobro osmišljene strategije. Konkurencija je sve žešća, a tržište sve zahtjevnije. Na konferenciji ćemo  govoriti o ”kameleonima novog doba”, brendovima koji su na vrijeme spoznali kako da se izdvoje od konkurencije, prilagođavajući se ciljnim skupinama, njihovim stavovima, kulturi i načinu komunikacije.

BM: Osim što je ovogodišnje izdanje Brending konferencije programski najjače do sada, nju krasi i zanimljiv slogan te fenomenalan vizuelni identitet. Sve to dovelo je do impozantnog interesovanja.

Beganović: Novi vizualni identitet ”Brand New Jungle” je izvrsno kreativno osvježenje, vizualno privlačno, kreativno hrabro, te komunikacijski šalje snažnu poruku o novom tržištu i poziciji brendova na istom.  Svake godine želimo biti bolji. Očekivanja su velika, a tim koji radi na kreativnom konceptu i organizaciji izložen je izazovu da zadovolji očekivanja tržišta, predavača, publike, partnera, akademske zajednice i medija. Ipak, profesionalnim pristupom uspijevamo privući vrhunske predavače sa velikim iskustvom i znanjem, osvajače najvećih svjetskih priznanja iz advertajzinga. Logično je stoga da interesovanje bude veliko.

Najmanje što možemo učiniti za razvoj svojih brandova i edukaciju vlastitih timova je doći na konferenciju i čuti nešto što nas može potaknuti da se kvalitetnije nosimo sa promjenama na tržištu.

Više informacija o Brending konferenciji nalazi se na: branding.ba

Partneri Brending konferencije:

Sberbank, Courtyard Marriott, HTC, Menprom, Foreign Investors Council, Edward Bernays.

Medijski partneri:

BiH: Business Magazine, FTV, FACE TV, Al Jazeera Balkans, Euro Blic, RSG, Klix.ba, Media Marketing, InStore, Dnevni list,  Fena, Akta, Modamo.info, Media RES, Manager.ba, Onasa, Poslovnidnevnik.ba, Margo, Geneco, Parametar.

Hrvatska: Plan B

Srbija: Advertiser Serbia, Marketing Mreža, PRspective.rs, Youth Now, Designed.rs

Slovenija: Marketing Magazin

 

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here