Nekada se garancija uspjeha kompanija ogledala prema tradicionalnim kriterijumima, poput veličine i prepoznatljivosti. Danas se vitalnost i budućnost brenda mogu nepogrešivo procjeniti pomoću nove metrike koju je razvila mreža IPG Mediabrands u partnerstvu sa Varton školom na Univerzitetu u Pensilvaniji. U okviru IPG Mediabrands posluju i agencije UM i Initiative koje su dio I&F McCann Grupe. Novi metrički sistem bazira se na ocjeni dinamičnosti brenda, odnosno kroz analizu četiri parametra: preduzimljivost, osjetljivost, inovativnost i društvenost. D100 predstavlja listu svjetskih brendova rangiranih upravo prema ocjeni dinamičnosti koja je nastala kao rezultat opsežnog istraživanja.

Ispitano je preko 10.000 potrošača na pet velikih tržišta – SAD, Velika Britanija, Njemačka, Kina i Indija, a pitanja su se odnosila na preko 1.200 globalnih i lokalnih brendova.

“Rang lista D100 je, kao i podaci do kojih smo došli istraživanjem, izuzetno zanimljiva. Ocjena dinamičnosti i nova globalna metrika za uspeh brendova na tržištu omogućava IPG Mediabrands mreži da klijentima pomogne da uistinu postanu dinamični i mijenjaju se u skladu sa potrebama potrošača”, kaže Henry Tajer, globalni izvršni direktor IPG Mediabrands.

Ocjena dinamičnosti određena je pomoću četiri ključna parametra:

PREDUZIMLJIVOST  – sposobnost brenda da se prilagodi tržišnim promjenama;

OSJETLJIVOST – da li brend osluškuje i odgovara na potrebe i utiske potrošača;

INOVATIVNOST – upotreba novih tehnologija i kreiranje novih proizvoda i usluga;

DRUŠTVENOST – veličina i aktivnosti publike koju brend okuplja na društvenim mrežama.

Podaci o prva tri parametra (Preduzimljivost, Osetljivost i Inovativnost) prikupljene su na bazi percepcije potrošača, a četvrti (Društvenost), kroz analizu podataka sa društvenih mreža Facebook, Twitter i Weibo. Svaki parametar je najprije standardizovan, a zatim je kreirana prosječna vrednost na osnovu koje se formira ocjena ukupne dinamičnosti brenda.

Deset najdinamičnijih brendova sveta su:

1. Google

2. Amazon

3. Samsung

4. Nike

5. Intel

6. NASA

7. BMW

8. Mercedes-Benz

9. Audi

10. Lenovo

D100 jasno povezuje ocjenu dinamičnosti i uspjeh kompanije na tržištu. Dinamični brendovi, čija je ocjena dinamičnosti iznad prosjeka, imale su za 2,7% veći rast dohotka u poslednjem kvartalu protekle godine. Možda ovaj procenat ne dejluje značajno kada se posmatra samostalno, ali se ukupan rast dohotka po brendovima obično kreće do 4.4%. Korelacija između dinamičnosti i dohotka prevazilazi tradicionalnu metriku baziranu na veličini i prepoznatljivosti brenda, a u ovoj jednačini posebno se ističe parametar Preduzimljivost brenda – preduzimljive kompanije imaju veću tržišnu vrijednost.

Za dodatne informacije o učinku brendova u istraživanju, kao i za kompletnu rang listu D100 posetite www.thed100.com.

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here