Nekada se garancija uspjeha kompanija ogledala prema tradicionalnim kriterijumima, poput veličine i prepoznatljivosti. Danas se vitalnost i budućnost brenda mogu nepogrešivo procjeniti pomoću nove metrike koju je razvila mreža IPG Mediabrands u partnerstvu sa Varton školom na Univerzitetu u Pensilvaniji. U okviru IPG Mediabrands posluju i agencije UM i Initiative koje su dio I&F McCann Grupe. Novi metrički sistem bazira se na ocjeni dinamičnosti brenda, odnosno kroz analizu četiri parametra: preduzimljivost, osjetljivost, inovativnost i društvenost. D100 predstavlja listu svjetskih brendova rangiranih upravo prema ocjeni dinamičnosti koja je nastala kao rezultat opsežnog istraživanja.
Ispitano je preko 10.000 potrošača na pet velikih tržišta – SAD, Velika Britanija, Njemačka, Kina i Indija, a pitanja su se odnosila na preko 1.200 globalnih i lokalnih brendova.
“Rang lista D100 je, kao i podaci do kojih smo došli istraživanjem, izuzetno zanimljiva. Ocjena dinamičnosti i nova globalna metrika za uspeh brendova na tržištu omogućava IPG Mediabrands mreži da klijentima pomogne da uistinu postanu dinamični i mijenjaju se u skladu sa potrebama potrošača”, kaže Henry Tajer, globalni izvršni direktor IPG Mediabrands.
Ocjena dinamičnosti određena je pomoću četiri ključna parametra:
• PREDUZIMLJIVOST – sposobnost brenda da se prilagodi tržišnim promjenama;
• OSJETLJIVOST – da li brend osluškuje i odgovara na potrebe i utiske potrošača;
• INOVATIVNOST – upotreba novih tehnologija i kreiranje novih proizvoda i usluga;
• DRUŠTVENOST – veličina i aktivnosti publike koju brend okuplja na društvenim mrežama.
Podaci o prva tri parametra (Preduzimljivost, Osetljivost i Inovativnost) prikupljene su na bazi percepcije potrošača, a četvrti (Društvenost), kroz analizu podataka sa društvenih mreža Facebook, Twitter i Weibo. Svaki parametar je najprije standardizovan, a zatim je kreirana prosječna vrednost na osnovu koje se formira ocjena ukupne dinamičnosti brenda.
Deset najdinamičnijih brendova sveta su:
1. Google
2. Amazon
3. Samsung
4. Nike
5. Intel
6. NASA
7. BMW
8. Mercedes-Benz
9. Audi
10. Lenovo
D100 jasno povezuje ocjenu dinamičnosti i uspjeh kompanije na tržištu. Dinamični brendovi, čija je ocjena dinamičnosti iznad prosjeka, imale su za 2,7% veći rast dohotka u poslednjem kvartalu protekle godine. Možda ovaj procenat ne dejluje značajno kada se posmatra samostalno, ali se ukupan rast dohotka po brendovima obično kreće do 4.4%. Korelacija između dinamičnosti i dohotka prevazilazi tradicionalnu metriku baziranu na veličini i prepoznatljivosti brenda, a u ovoj jednačini posebno se ističe parametar Preduzimljivost brenda – preduzimljive kompanije imaju veću tržišnu vrijednost.
Za dodatne informacije o učinku brendova u istraživanju, kao i za kompletnu rang listu D100 posetite www.thed100.com.