Tehničke karakteristike
Motor: 1.0 TSI, 3 cilindra, 999 ccm
Maksimalna snaga: 85 kW (115 KS) pri 5.000-5.500 o/min
Maksimalni obrtni momenat: 200 Nm pri 2.000-3.500 o/min
Potrošnja benzina: 5,2-5,5 l/100 km (deklaracija)
Emisija CO2: 118-124 g/km
Težina vozila: 1.327 kg
Maksimalna brzina: 204 km/h
Ubrzanje do 100 km/h: 9,8 s
Dužina: 4.362 mm
Širina: 1.988 mm (s retrovizorima)
Visina: 1.471 mm
Međuosovinski razmak: 2.649 mm
Zapremina rezervoara : 50 l
Zapremina prtljažnika: 467 – 1.410 l
Škoda Scala naoko je mali automobil. Pa ipak, u Škodi su je tako naštimali da se boravak u Scali doima kao sjedenje u nekoj znatno izvikanijoj marki vozila. No, ni pomenuta činjenica u BiH, ne predstavlja neko posebno čudo. Jer, u našoj državi, makar po isporuci novih, a tu treba dodati i uvoz polovnih vozila, Škoda se s pravom može tretirati nacionalnom klasom. Ako se u obzir uzmu i neka druga, veća i ozbiljnija tržišta na kojima je ova češko-njemačka marka u sličnom položaju kao kod nas, onda zaista djeluje normalno da su u Škodi dužnu pažnju posvetili svakom svom modelu, pa prema tome i relativno maloj Scali.
Škoda Scala je funkcionalan hatchback koji je dobra alternativa osnovnim verzijama Octavije. Nakon faceliftinga, Scala se odlikuje ugodnijom estetikom karoserije i unutrašnjosti, bogatijom opremom i dorađenim 1.0 TSI motorom. Napose – vozi sigurno.
Porodični automobil
Vozili smo facelift model Škode Scala 1.0 TSI od 115 konjskih snaga sa DSG mjenjačem. Škoda Scala u suštini je kombinacija hatchbacka i karavana, iako je neke kolege prije svrstavaju u karavane. Kako god, ona je porodični automobil koji nema druge karoserijske izvedbe.
Nakon faceliftinga, Scala se odlikuje ugodnijom estetikom karoserije i unutrašnjosti, bogatijom opremom i dorađenim 1.0 TSI motorom. Napose – vozi sigurno.
U odnosu na izvornu Scalu iz 2019. godine, u Škodi su najprije unaprijedili, odnosno, osvježili njen izgled, potom su se pozabavili pogonskom grupom, te na koncu obogatili sigurnosnu opremu. Krenimo redom.
Nije bilo korjenitih promjena vanjskog izgleda. Pa ipak, iako male, one su jasno uočljive. Tu su najprije novi prednji odbojnik sportskog karaktera i nova svjetla za maglu s korner funkcijom i to u serijskoj opremi. Lako je primijetiti i tanja LED prednja svjetla koja su opcionalno dostupna i sa matrix funkcijom. U toj opciji koristeći kameru na vjetrobranskom staklu inteligentna tehnologija detektira druga vozila i saobraćajne znakove u realnom vremenu, te automatski mijenja svjetlosni snop, tako da niko od učesnika u prometu ne bude zaslijepljen. Čime su stvoreni uslovi za udobno noćno putovanje bez prekida s dugim svjetlima. Scala je zadržala prepoznatljivu masku hladnjaka, samo sada okomitije pozicioniranu, dok su branici oblikovani dinamičnije, rekli bismo sportskije. S druge strane, primjetna je i nova grafika stražnjih svjetala. Scala je standardno opremljena LED zadnjim i stop svjetlima u kristalnom dizajnu.
U unutrašnjosti, digitalni satovi i veći 9,2-inčni ekran sad su u standardnoj opremi. Zainteresiranim kupcima nude se i nove opcije završnih obrada s novim dekorima i korištenim recikliranim materijalima kao i tkanine izrađene od prirodnih materijala.
Iako redizajnirana, Škoda Scala zadržala je iste dimenzije kao i njena preteča. Dakle, dužina joj je 4.362, širina sa otvorenim retrovizorima 1.988, a visina 1.471 mm, dok je međuosovinski razmak 2.649 mm. Sve navedeno osigurava komforan smještaj pristojno visokih osoba u oba reda sjedišta. Pri tome, na stražnjoj klupi za putnike koje ona zapadne je i sasvim dovoljno prostora za koljena.
Kokpit i centralni ekran
Osim toga, na poslovično maloj Scali prilično visoki otvori vrata omogućavaju lakši ulazak u vozilo i izlazak iz njega. U unutrašnjosti osim navedene prostranosti nalaze se i udobna sjedišta okružena brojnim pozicijama/pretincima za odlaganje. Sjedišta su baš čvrsto obložena već pomenutim materijalima, poseban akcent dat je na prednja, što opet obezbjeđuje lijepu udobnost na dužim putovanjima. Putnicima na stražnjoj klupi na raspolaganju su USB priključci, a tu je i centralni otvor za zrak.
Volumen prtljažnika je 467 litara. Iznad prosjeka u segmentu kompaktnih vozila. U njemu je, u standarnoj opremi i pozicija za rezervni točak. Preklapanjem stražnjih sjedišta zapremina prtljažnog prostora poraste do vrlo resprektabilnih 1.410 litara.
Kokpit u Škodi Scali je uredan i skladno raspoređen. Raspored je takav da zaista olakšava upravljanje svim komandama, s tim da je potrebno vrijeme za upoznavanje sa svima. Digitalni satovi su atraktivno dizajnirani i upotpunjavaju skladno kreiranu grafiku s preglednim i čitljivim odabranim pokazateljima. Iza ručice mjenjača – je pretinac za pametni telefon.
I centralni ekran je skladan, brzo reaguje na dodir i nadohvat je desne ruke vozača ili, još bolje, na raspolaganju je suvozaču. Izbornik na ekranu ima golema dodirna polja za lakšu manipulaciju. Personalizirani izbornik prečaca aktivira se povlačenjem prsta s vrha, slično ili isto kako se to radi na pametnom telefonu. Tu je i inteligentna glasovna kontrola. Površina ekrana otporna je na otiske prstiju.
Volumen prtljažnika je 467 litara. Iznad prosjeka u segmentu kompaktnih vozila. U njemu je, u standarnoj opremi i pozicija za rezervni točak. Preklapanjem stražnjih sjedišta zapremina prtljažnog prostora poraste do vrlo resprektabilnih 1.410 litara.
Tipka za izbor jednog od četiri moda vožnje locirana je ispod ručice mjenjača. Modovi su, uobičajeno, Eco, Normal, Sport i Individual. Njima se zapravo štimaju brzina odziva na pritisak papučice gasa i tvrdoća upravljačkog sistema. No, valja istaknuti kako i u modu Normal Škoda Scala ima sjajan odziv motora formalno male zapremine na pritisak papučice gasa.
Značajke motora
Primjerak Scale koji smo imali na raspolaganju bio je sa 1,0-litarskim TSI benzinskim motorom sa tri cilindra koji umjesto ranijih 110 sada oslobađa pet konjskih snaga više (115). U osnovi, navedeni motor raspolaže značajnim obrtnim momentom od 200 Nm koji je dostupan u širokom rasponu između 2.000 i 3.500 obrtaja u minuti. Agregat radi savršeno tiho i mirno, a izolacija putničke kabine učinila je da se pročuje tek pod značajnijim opterećenjem.
Kada je riječ o potrošnji, a tretiramo li Scalu isključivo kao gradski automobil, ona u gusto naseljenim mjestima, uz rekalibrisani start/stop sistem ne bi trebala prelaziti šest do sedam litara na 100 km. Na otvorenom to uz pažljiviju vožnju može biti i znatno niže. Ako neko takvu potrošnju cijeni velikom, neka se prisjeti koliko je ona kod benzinskih motora iznosila prije desetak godina, i sve će mu se samo kazati.
Ovdje treba istaknuti i sjajni DSG7 mjenjač koji savršeno održava ritam vožnje, u kojim god voznim uslovima se našli.
Adaptivni tempomat je sjajan i učinkovito se prilagođava uslovima na cesti. Individualne reakcije mogu se prilagoditi pomoću softvera. Tu je na raspolaganju i asistencija koja nas održava u traci.
Kada govorimo o ukupnom dojmu u vožnji, Scala sa upaljenim svim raspoloživim asistencijama, u pogledu sigurnosti, predstavlja malu utvrdu na cesti. No, ne treba zaboraviti da u rukama Mandušića Vuka svaka puška može biti ubojita, tako da i sve raspložive asistencije vrijede samo dok je upravljač Škode Scale pod nadzorom odgovornog vozača.
Konačno, imajući u vidu namjenu Scale, komotno se može kazati kako su njene vozne karakteristike potpuno zadovoljavajuće. Zahvaljujući i preciznom sistemu upravljanja i efikasnosti kočnica.
Adaptivni tempomat je sjajan i učinkovito se prilagođava uslovima na cesti. Individualne reakcije mogu se prilagoditi pomoću softvera. Tu je na raspolaganju i asistencija koja nas održava u traci.
U BiH se prodaje sa garancijom od pet godina ili 150.000 pređenih kilometara.
Cijene na bh. tržištu
Škoda Scala FL se na domaćem tržištu nudi u dvije izvedbe opreme: osnovnoj Essence i onoj koju smo vozili – Selection.
I sa najnižim paketom opreme, Scala ispunjava sve sigurnosne zahtjeve. Za opremu Selection potrebna je značajnija doplata.
Dakle, cjenovnik Škode Scale u BiH starta od 34.858 KM za opremu Essence i mtoro 1.0 TSI 95 KS MT5. Za Scalu u opremi Selection s motorom 1.0 TSI 115 KS DSG7 potrebno je izdvojiti 42.187 KM. Potpuno opremljena verzija koju smo mi probali stoji 59.267 KM.