Podnaslov: Piše Amar Hadžija
Novi Kodiaq službeno je pušten na tržište Bosne i Hercegovine, nakon što je premijerno prikazan u Berlinu. Vozeći najveći i najprodavaniji Škodin SUV, zajedno s osvježenom Octaviom, napravili smo prve vožnje po BiH i lično testirali upotrebne vrijednosti ovih popularnih modela.
Domaćin nam je obezbijedio vožnju u koloni od Sarajeva, preko Blidinja, do Konjica i nazad, gdje smo imali priliku isprobati više različitih kombinacija motora i opreme u pomenuta dva modela.
Osvježena verzija
Počet ćemo sa Octaviom koja je neprikosnoveni lider na bosanskohercegovačkom tržištu već 25 godina.
Rekordne 2023. godine Škoda je u BiH isporučila više od 900 primjeraka Octavie, a sada osvježena verzija doživljava svoju bosanskohercegovačku premijeru, gdje dominira tržištem s udjelom od 40 posto u prodaji marke. Interijer je obnovljen recikliranim materijalima koji pružaju svježiji izgled, uz dva veća infotainment ekrana veličina 10 i 13 inča. Iz Škode ističu da manji ekran nema navigacijski sustav, dok je navigacija prisutna na većem ekranu. Ispod poklopca motora su unaprijeđeni pogoni raspona snage od 115 do 204 KS.
Palac gore i za nove okrugle točkiće s više funkcija, opremljene mini ekranima promjera 3,2 mm čime se vraća fizička kontrola i postiže veća praktičnost, u odnosu na sada već uobičajeni sistem “sve kontrole na ekran”.
Faceliftovana Octavia, trenutno dostupna i u višim nivoima opreme Selection, počinje sa cijenom od 46.283 KM za benzinsku verziju 1.5 TSI sa 115 KS, odnosno 51.181 KM za dizelsku verziju 2.0 TDI sa 115 KS. Ove cijene se odnose na verzije sa ručnim mjenjačem. Jače verzije istih motora sa 150 KS, uparene sa DSG mjenjačem, koštaju 53.178 KM za benzinsku varijantu i 56.489 KM sa PDV-om za dizelsku varijantu. Prosječno, cijene Combi verzije su za otprilike 2.200 KM više od jednako opremljene limuzinske verzije.
Ne sumnjamo da će lider tržišta u narednom periodu…to i ostati.
Moderna Škodina historija proizvodnje SUV-ova vezana je uz izbacivanje Jeti-a 2009.g., zatim slijede modeli Kodiaq, Karoq, Kamiq…
Upravo je Kodiaq najprodavaniji (preko 850.000 komada) i najluksuzniji SUV model češkog priozvođača, koji je poslije sedma godina doživio i drugu generaciju.
Novi model je sada 61 mm duži, ali i viši nego prije. Masivan izgled posebno naglašavaju nova veća prednja svijetla, dok su stražnja totalno izmjenjene grafike.
Najoptimalniji “Kodiaq paket” 2.0 TDI sa 4×4 pogonom i DSG mjenjačem, smo detaljnije provozali po okolici parka prirode Blidinje, te se uvjerili u poboljšanja MQB EVO platforme, gdje je tiho upijanje neravnina došlo do izražaja. Automobil je izuzetno udoban, bez obzira za koju se veličinu točkova odlučite u rasponu 17”-20”.
Centralni ekran je sada veliki tablet podignut iznad centralnog grebena, što je postalo nužno zbog aktuelnih zahtjeva, te dolazi s dijagonalama od 10” kao standardna opcija, dok je 13-inčni ekran dostupan uz nadoplatu od 1.746 KM.
Iz Škode ističu da je unapređenje enterijera bilo znatno. Na prvi pogled, primjećuju se različiti materijali, boje i završna obrada koji čine prostor svježijim u usporedbi s prethodnim modelom. Iako se kod vozila iz VW grupe ne primjećuju radikalni rezovi, Škoda je uspjela unijeti više stila u dizajn enterijera, iako se i dalje drže konzervativnijeg pristupa u usporedbi s konkurencijom, bez odstupanja od klasičnih rješenja.
Centralni ekran je sada veliki tablet podignut iznad centralnog grebena, što je postalo nužno zbog aktuelnih zahtjeva, te dolazi s dijagonalama od 10” kao standardna opcija, dok je 13-inčni ekran dostupan uz nadoplatu od 1.746 KM.
Paleta motora
Unutrašnjost obiluje prostorom, čak i u verziji s trećim redom sjedala gdje prtljažnik i dalje nudi izvrsnih 340 litara prostora, odnosno 845-910 litara s konfiguracijom od dva reda sjedala. Posebno nam se svidjelo rješenje nove ručice automatskog mjenjača, koja je sada smještena uz kolo upravljača, opremljena rotirajućom funkcijom kao kod Volkswagenovog električnog modela ID.
Palac gore i za nove okrugle točkiće s više funkcija, opremljene mini ekranima promjera 3,2 mm čime se vraća fizička kontrola i postiže veća praktičnost, u odnosu na sada već uobičajeni sistem “sve kontrole na ekran”. Na ovaj način vrši se podešavanje temperature, grijanja i ventilacije sjedišta (ako su dio paketa) pomoću dva vanjska točkića, dok središnji točkić ima tri funkcije koje se mogu mijenjati prema odabranim widgetima na ekranu. Ove “prečice” uključuju zvuk, zumiranje na navigaciji, smjer i jačinu ventilacije ili izbor voznih profila.
Najmoćnija verzija dizela s pogonom na sve točkove (2.0 TDI 150 KS DSG7 Selection 4×4) počinje od 83.710 KM do registracije. Opcija trećeg reda sjedala može se dodatno ugraditi u sve verzije osim hibrida, a njezina cijena iznosi 1.799 KM.
Paleta motora počinje s 1.5 TSI benzincem od 150 KS. Snažnija opcija je 2.0 TSI sa 204 KS. Za one sklonije zelenijim opcijama tu je 1.5 TSI plug-in hibrid sa 204 KS, ali s šestostepenim automatskim mjenjačem, sposoban za čistu električnu vožnju do 100 kilometara. Dizelski izbor obuhvaća 2.0-litarske TDI motore s 150 ili 193 KS. Svi ovi motori su poznati iz prethodne generacije, ali su unaprijeđeni kako bi zadovoljili standarde Evo2, što ih čini ekološki prihvatljivijima, performansama i proporcijama vozila.
Nema potrebe napominjati da je jedini izbor prijenosa opjevani DSG. Uvoznik čeka uvođenje ulazne opreme Essence, dok prodaja u Bosni i Hercegovini počinje s višim nivoom opreme Selection. Početni model 1.5 TSI sa 150 KS i DSG7 mjenjačem te prednjim pogonom ima cijenu od 70.214 KM. Identično opremljeni dizel 2.0 TDI sa 150 KS i DSG7 mjenjačem u verziji Selection košta 75.104 KM. Najmoćnija verzija dizela s pogonom na sve točkove (2.0 TDI 150 KS DSG7 Selection 4×4) počinje od 83.710 KM do registracije. Opcija trećeg reda sjedala može se dodatno ugraditi u sve verzije osim hibrida, a njezina cijena iznosi 1.799 KM.