Tim povodom Evropska komisija je naglasila kako će stupanje na snagu ovih pravila sa sobom povući i niz drugih unapređenja usluga te da će to obuhvatati gotovo svaki segment saobraćaja.
Između ostalog, do 2040. godine TEN-T infrastrukturom propisano je da putničke željezničke linije moraju podržavati vozove koji putuju brzinom od minimalno 160 km/h.
“Jedinstveni evropski sistem signalizacije bit će raspoređen u cijeloj TNT-t mreži, povećavajući sigurnost i efikasnost u željezničkom saobraćaju. Nacionalni sistemi će se postepeno gasiti. Primjera radi, nove brze željezničke veze između Porta i Viga, te Budimpešte i Bukurešta, moraju biti završene do 2040. Kao drugi primjer, po završetku mreže putnici će moći putovati između Kopenhagena i Hamburga za 2,5 sata vozom, umjesto 4,5 sata koliko je za to potrebno danas”, navodi se.
Dio pravila odnosit će se na terminale te aerodrome.
“Glavni aerodromi s preko 12 miliona putnika godišnje moraju biti povezani željeznicom na velike udaljenosti. Broj i kapacitet pretovarnih terminala će se proširiti kako bi se zadovoljile prometne potrebe. Ovo uključuje smještaj u vozove duge 740 metara, promoviranje prelaska na održive vidove transporta i jačanje evropskog sektora kombinovanog transporta”, saopćeno je.
Također, najavljeno je uspostavljanje sigurnih parking površina na svakih 150 kilometara duž mreže.
“Jezgrena mreža uključuje najvažnije veze između velikih gradova i čvorova i mora biti završena do 2030. godine. Proširena jezgrena mreža treba da bude završena deset godina kasnije, 2040. godine. Sveobuhvatna mreža povezuje sve regije EU sa osnovnom mrežom i treba da bude završen do 2050. godine”, saopćeno je iz Evropske komisije.
Dio TEN-T programa odnosi se i na alternativna goriva.
“TEN-T je osnova za postavljanje punionica alternativnih goriva kao što je vodik”, navodi se.