Ove godine, 59 posto Amerikanaca ima negativan stav prema barem jednom aspektu davanja napojnica – od mišljenja da bi preduzeća trebalo bolje da plaćaju svoje zaposlene, preko iritacije zbog unaprijed unešenih ekrana za napojnice, do konfuzije o tome koliko treba dati napojnice – što je malo manje u odnosu na 66 posto prošle godine, pokazalo je istraživanje.
Starije generacije poput bejbi bumera i generacije X imaju negativniji stav o davanju napojnica – sa 72 posto i 62 posto redom, koji imaju barem jedno negativno mišljenje – u poređenju sa mlađim generacijama, kao što su milenijalci i generacija Z, od kojih 51 posto i 45 posto imaju barem jedan negativan stav.
Iako se procenat ljudi koji uvijek daju napojnice za usluge poput šišanja, objedovanja u restoranu sa poslugom ili vožnje taksijem blago povećao u odnosu na prošlu godinu, svaki od tih procenata je pao za najmanje sedam procentnih poena u poređenju sa 2021. godinom.
Kvalitet usluge je i dalje najveći faktor za većinu onih koji daju napojnice, pokazalo je istraživanje, sa 64 posto ljudi koji kažu da količina napojnice zavisi od usluge, dok samo 10 posto kaže da uvijek daju isti iznos, bez obzira na kvalitet usluge.
Iako generacija Z i milenijalci imaju manje negativnih mišljenja o davanju napojnica, oni takođe manje dosljedno daju napojnice u nekim situacijama u poređenju sa starijim generacijama. Istraživanje je pokazalo da 78 posto pripadnika generacije X i 86 posto aby boomera kažu da uvijek daju napojnice konobarima, u poređenju sa samo 35 posto pripadnika generacije Z i 56 posto milenijalaca.
I do 34 posto ispitanika je iritirano zbog unaprijed unešenih ekrana za napojnice što, istraživanje pokazuje, može dovesti do manje napojnice. Samo 14 posto ljudi je reklo da daju više napojnice kada im se prikaže unaprijed podešen ekran, dok 25 posto ljudi kaže da daju manje ili uopšte ne daju napojnice kada im se prikaže takav ekran.
Od pandemije kovid-19, Amerikanci su izrazili frustraciju zbog sve većih očekivanja da treba da daju napojnice za više stvari nego prije pandemije.
Studija Pew Research Center-a prošle godine je pokazala da više od 70 posto Amerikanaca kaže da se napojnice očekuju na više mjesta sada nego prije pet godina, a fenomen je čak dobio nadimak “inflacija napojnica” (eng. “tipflation”).
NPR je izvijestio da je pandemija dovela do većeg davanja napojnica jer su ljudi pokušavali da izraze zahvalnost onima koji su i dalje radili tokom pandemije, a tehnologija – poput unaprijed podešenih ekrana za napojnice koje ljudi ne vole – takođe je olakšala podsticanje na davanje napojnica.
Ted Rossman, viši analitičar Bankrate-a, rekao je u saopštenju za medije povodom istraživanja da je “davanje napojnica postalo skriveni porez”, dodajući da su kompanije nevoljne da više podižu cijene i da mogu koristiti davanje napojnica kao način da osiguraju da radnici zarađuju novac “bez potrebe da poslodavac snosi trošak”.