350.000 ugovora o osiguranju
Više od 400 prodajnih lokacija
Sabina Mujanović, predsjednica Uprave Vienna osiguranja VIG u razgovoru za Business magazine povodom 20 godina uspješnog poslovanja kompanije na čijem je čelu, govori o iskoracima koje je ovo osiguranje napravilo tokom godina rada, o iskustvima rada u krizama koje se posljednjih godina naprosto smjenjuju jedna za drugom, no naglašava i činjenicu da je u tom radu od izuzetne pomoći bila i činjenica da je, njen je stav, finansijsko tržište u BiH, za razliku od drugih tržišta, dobro uređeno.
BM: Peta je godina od rebrendiranja nekadašnjeg Merkur BH osiguranja u Vienna osiguranje – u osvrtu na protekli period, šta biste istaknuli kao glavne poslovne iskorake Vaše osiguravajuće kuće na bh. tržištu?
MUJANOVIĆ: Pridruživanjem Vienna Insurance Group – VIG, vodećoj osiguravajućoj grupaciju u Austriji, Centralnoj i Istočnoj Evropi, značajno smo unaprijedili svoju paletu proizvoda te dodatno ojačali svoju poziciju na tržištu osiguranja u BiH.
U smislu iskoraka, jako mnogo je postignuto u proteklih 20 godina. Kontinuirano smo lideri u inovativnosti, počev od samog osnivanja kada smo uveli osiguranje teških bolesti u BiH, osiguranje matičnih ćelija, preko prvih bankoosiguravateljnih proizvoda u zemlji pa do današnjeg unit-linked proizvoda koji jedini nudimo na tržištu. Jednako tako, u segmentu digitalizacije, uspostavili smo prvu online poslovnicu kao 24-satno servisno i prodajno mjesto klijentima, a naš prodajni proces je jedini na osiguravateljnom tržištu potpuno automatizovan.
Sa 20 banko i agencijskih partnera, na više od 400 prodajnih lokacija te sa oko 350.000 ugovora o osiguranju, među vodećim smo društvima u segmentu životnog osiguranja te tržišni lider u bankoosiguranju.
Brojna priznanja koja su nam dodijelili naši klijenti, stručna zajednica i šira javnost nas čine najnagrađivanijim društvom za osiguranje u BiH.
BM: U kojoj mjeri i na koji način su se tržišne turbulencije uzrokovane pandemijskom i na nju nadovezanom ukrajinskom krizom odrazile na poslovanje Vienna osiguranja i VIG-a u cjelini – u kojim poslovnim segmentima ste bili suočeni sa najvećim izazovima i kako ste ih prevazišli?
MUJANOVIĆ: Sveukupna svjetska kriza i tržišni potresi su se odrazili na poslovanje svih pa tako i na naše poslovanje. Životno osiguranje, koje je dominantno u našem portfoliu, predstavlja dobrovoljnu vrstu osiguranja te kao takvo u uslovima svake krize biva najviše pogođeno. Naime, u strahu od neizvjesnosti, inflacije i sl. klijenti se teže odlučuju za investiranje u te vrste osiguranja. Dodatno, oni koji već imaju takve ugovore posežu za prijevremenim raskidima kako bi imali novac na raspolaganju ako im zatreba. To je svakako šteta, prije svega za klijente koji najviše gube jer ostaju bez sigurnosti i zaštite u ovako izazovnim vremenima.
U pogledu pandemije, svi osiguranici Vienna životnog osiguranja su bili zaštićeni u slučaju smrti ili nastupa teških bolesti nastalih kao posljedica Covid-19.
Također, korisnici kredita u našim partnerskim bankama su, pored osiguranja u slučaju smrti, bili zaštićeni i u slučajevima kada im se desi gubitak posla ili bolovanje kao posljedica Covid-19.
Stoga je u trenutku nastanka pandemije, opšte neizvjesnosti i finansijske nesigurnosti nama bilo naročito važno da sve naše osiguranike podsjetimo na navedeno te da ih savjetujemo da svoje ugovore o osiguranju ostave aktivnim jer su im oni najpotrebniji u situaciji koja nas je zadesila. Na taj način smo uspjeli održati naš portfolio ugovora o osiguranju te u konačnici pomogli mnogim osiguranicima koji su se suočili sa posljedicama Covid-19.
BM: Postoje li određeni pozitivni efekti koji su eventualno proizašli iz navedenih kriza i na šta se oni prvenstveno odnose?
MUJANOVIĆ: Nove tržišne okolnosti nas motiviraju da stalno idemo naprijed i svaki izazov pretvaramo u novu priliku. U tom smislu, naš tim vrijedno radi i stvara nove vrijednosti za klijente, kako u segmentu dalje diverzifikacije naše palete proizvoda i proširenja osiguravajućih pokrića tako i u kontekstu razvoja kanala distribucije, a sve u cilju što potpunije zaštite pojedinca, njegove porodice i imovine te približavanja takve zaštite posredstvom digitalnih medija svim klijentima bez obzira gdje se nalazili.
Također, posljednjih nekoliko kriznih godina je uticalo na povećanje svijesti o značaju osiguranja, kako globalno tako i u BiH. Naime, kao rezultat situacije u kojoj su se našli zdravstveni sistemi širom svijeta u toku pandemije, primjetan je veći interes klijenata za životnim i zdravstvenim osiguranjima. Dok su u prošlosti životno i dobrovoljno zdravstveno osiguranje posmatrani na način da predstavljaju luksuz, danas postaje očigledno da su oni istinska potreba svakog pojedinca.
BM: Dakle, svijest postojećih i potencijalnih klijenata o nužnosti korištenja usluga osiguravajućih kuća se promijenila nabolje i to je dobra vijest. Koliko su istovremeno osjetne promjene u strukturi portfolija Vienna osiguranja?
MUJANOVIĆ: Da, pandemija Covid-19 kao i odgovor zdravstvenog sistema na pandemiju, probudio je svijest građana o potrebi dobrovoljnog zdravstvenog i životnog osiguranja, ali je nužno da osiguravatelji dodatno investiraju u edukaciju o tome šta ovaj vid zaštite predstavlja te kako može direktno pomoći u okolnostima neizvjesnosti koje nastanu u takvim i drugim sličnim situacijama.
Činjenica da smo postali daleko više svjesni koliko je bitno biti spreman na nepredviđeno, pravovremeno traženje najoptimalnijih i najboljih rješenja je najbolje što možemo napraviti kako bismo zaštitili život i zdravlje nas i naših najmilijih.
Što se tiče našeg portfolia, mi smo i dalje među vodećim osiguravateljima života u BiH te je najveći dio našeg portfolia koncentrisan u toj vrsti osiguranja.
Pri tome, od prošle godine smo, uz podršku naše matične grupacije Vienna Insurance Group VIG iz Austrije, razvili jedinstven i novonastalim tržišnim okolnostima prilagođen proizvod životnog osiguranja. Riječ je o tzv. unit-linked proizvodu koji pruža mogućnost za ostvarenje dosta viših prinosa od uobičajenih za tradicionalne proizvode životnog osiguranja. Klijenti to prepoznaju kao dobru investicijsku priliku u okolnostima niskih cijena uloga u fondove.
Uporedo smo inovirali i proširili paletu naših programa neživotnog osiguranja te otvorili dodatne kanale distribucije, a što je u konačnici dovelo do značajnog rasta u tom segmentu, pozicionirajući nas kao najbrže rastuće društvo u segmentu neživotnih osiguranja.
BM: Šta je trenutno u fokusu poslovne strategije Vienna osiguranja u BiH, odnosno kratkoročni i srednjoročni ciljevi kada je riječ o pozicioniranju na bh. tržištu osiguranja?
MUJANOVIĆ: U pogledu poslovne strategije, mi smo opredijeljeni ka dugoročnom, stabilnom i održivom rastu te svakako nećemo propustiti dobre poslovne prilike za koje ocijenimo da bi nam bile dodatna vrijednost u našoj strategiji. Ne želim zvučati neskromno, ali nije preostalo još mnogo toga što želimo, a da već nismo ostvarili.
Pored zadržavanja već postojećih priznanja o vrhunskoj kvaliteti naših usluga, inovativnosti proizvoda i digitalnih rješenja te najširoj mreži partnera, vidim nas i kao Broj 1 izbor građana kod osiguranja najvrijednijeg – života i zdravlja te među Top 3 društva za osiguranje u BiH.
Pored toga, Vienna osiguranje VIG će zasigurno biti važan partner državi, strukovnim udruženjima, regulatoru i edukativnim centrima na putu unapređenja tržišta osiguranja i promoviranju branše kao profesionalne i odgovorne djelatnosti u funkciji zaštite od rizika.
BM: U kontekstu prethodnog pitanja, na koje vrste osiguranja i koju kategoriju klijenata posebno tipujete te koji inovativni proizvodi i usluge su trenutno u ponudi ili u fazi pripreme?
MUJANOVIĆ: Naša paleta proizvoda je jako široka te nudimo najraznovrsnija osiguranja, naročito životnog. Izuzetak predstavlja osiguranje od autoodgovornosti kojim se ne bavimo. Trenutno razvijamo dodatne programe neživotnih osiguranja za pravna lica te obogaćujemo našu paletu programa zdravstvenog osiguranja.
U pogledu klijenata, našu poslovnu strategiju ne temeljimo na preferiranju jednih ili drugih nego u ponudi imamo proizvode prilagođene potrebama različitih interesa. Tako npr. za one koji žele najbolju zaštitu od rizika nudimo naše Superior životno osiguranje, za one koje interesuje mogućnost realizacije viših prinosa Moj kapital životno osiguranje, za male privrednike razne pakete osiguranje imovine itd.
BM: Koliko ste zadovoljni postojećim zakonskim rješenjima kojima je regulirano domaće tržište osiguranja i šta biste u tom smislu izdvojili kao trenutno najveće manjkavosti koje Vam otežavaju poslovanje?
MUJANOVIĆ: Finansijsko tržište u BiH, za razliku od drugih tržišta, dobro je uređeno. Cijenimo rad regulatora osiguravateljnog sektora, ali svakako da uvijek ima prostora za unaprjeđenja.
Generalno, posebne izazove za poslovanje predstavljaju različite i često neusklađene entitetske legislative i poreske jurisdikcije, a kada se spustimo na nivo kantona i opština, stvari se dodatno komplikuju.
Međutim, i pored svega toga, Vienna osiguranje VIG uspješno posluje na teritoriji cijele BiH te svojim primjerom ruši predrasude i dokazuje da stabilni, stručni i dobro organizovani sistemi mogu ostvariti zavidne rezultate i u složenim poslovnim ambijentima.
BM: Konstanta u radu Vienna osiguranja je društveno-odgovorno poslovanje – kako stoje stvari sa odžavanjem kontinuiteta na tom planu i koje aktivnosti te vrste biste ovom prilikom apostrofirali?
MUJANOVIĆ: U svom poslovanju smo jako posvećeni društvenoj odgovornosti te izdvajamo značajna sredstva u te svrhe, a naročito u promovisanje zdravog i aktivnog stila života. Tako je, naprimjer. upravo završena sedma sezona našeg društveno odgovornog projekta U zdravoj školi zdrava djeca, a koji je već postao tradicionalan. Jako smo ponosni na ovaj projekat koji je do sada okupio skoro 30.000 učenika, nastavnika i roditelja na aktivnostima sadnje zdravih vrtova, voćnjaka, sigurnih igrališta, sporta kroz igru i zabavu, pravljenja zdrave užine uz podršku profesionalnih kuhara i dr.
Koliko je uspješan sam projekat i koji je njegov značaj na unapređenju zdravog stila života školaraca, govori činjenica da je u konkurenciji 52 zemalje na nivou Vienna Insurance Group baš ovaj projekat osvojio zlatnu nagradu Günter Geyer koja se dodjeljuje za društvenu osviještenost i doprinos društveno odgovornom poslovanju.
BM: Za kraj, šta možete poručiti svojim postojećim i potencijalnim klijentima u vezi sa ponudom Vienna osiguranje VIG u ovoj za vas jubilarnoj godini? Na koje proizvode posebno tipujete?
MUJANOVIĆ: Našim klijentima bih se zahvalila na povjerenju koje su nam ukazali odabirujući nas za svog partnera u zaštiti najvrijednijeg – života, zdravlja i imovine. To nam je veliko priznanje, ali i odgovornost da kontinuirano održavamo i unapređujemo naš rad i kvalitet usluge.
Za one koji razmišljaju o osiguranju ili o dodatnoj polici osiguranja, pripremili smo posebnu rođendansku ponudu koja podrazumijeva do 20 posto popusta na sve ugovore životnog, zdravstvenog, imovinskog osiguranja kao i osiguranja od nezgode zaključene do 30.06.2023. godine. Pored popusta, za sve ugovarače smo obezbijedili i prigodne poklone iznenađenja, kao i besplatnu karticu Programa lojalnosti kojom ostvaruju pravo na do 20 posto popusta u našim partnerskim poliklinikama i drugim odabranim zdravstvenim ustanovama širom BiH, u fitness centrima, prodavnicama sportske opreme i zdrave hrane.