Opel je 1991. godine predstavio Astru F kao nasljednika Opel Kadetta i označio početak novog poglavlja priče o uspjehu u kompaktnoj klasi. Astra F postala je apsolutni bestseler i najprodavaniji Opelov model svih vremena. Njen nasljednik predstavljen je 1998. sa svim preduvjetima da nastavi nevjerovatan uspjeh prethodnog modela. Opel Astra G obilježena je brojnim inovacijama – bila je prvi Opelov automobil s potpuno galvaniziranom karoserijom. Pored prozirnih H7 prednjih farova koji su davali 30 posto jaču svjetlost, aktivnu sigurnost u vožnji osigurala je novorazvijena DSA (Dynamic Safety Action) šasija. Osim toga, kupcima je na raspolaganju bila raznovrsna ponuda karoserija. Astra G dokazala je potencijal automobila vrhunskih performansi u narednim godinama kao moćna Astra OPC i Astra V8 Coupe, koja se natjecala na njemačkom prvenstvu touring automobila i 24-satnoj utrci na Nurburgringu.

Priča o uspjehu

Astra G stoga ima puno sličnosti s najnovijom generacijom Astre. Opel je otvorio još jedno, potpuno novo poglavlje priče o uspjehu u kompaktnoj klasi. Nova Astra zapanjuje odvažnim i jasnim dizajnom koji ne samo da uključuje karakteristično lice brenda Opel Vizor, već i potpuno digitalni, intuitivni kokpit Pure Panel. Dobitnica nagrade Zlatni volan 2022 također po prvi put dolazi u električnoj izvedbi, kao moćan plug-in hibrid i električno vozilo s baterijom Opel Astra Electric koja će kupcima uskoro biti na raspolaganju. Opel Astra GSe nudi najveći doseg i lokalnu vožnju bez emisija (potrošnja goriva prema WLTP-u : 1,1 – 1,2 l/100 km, emisije CO2 25 – 26 g/km kombinirano) kako bi zorno pokazala da je moguće uživati u dinamičnoj vožnji uz maksimalan osjećaj odgovornosti.

S obzirom na velika očekivanja koja je Opel Astra G morala ispuniti krajem 1990-ih, ne čudi da je razvojni put ovog automobila bio revolucionaran. Opel je po svaku cijenu morao ponoviti uspjeh prethodnika. Zato je razvojni tim tokom planiranja druge generacije Astre odlučio potražiti nadahnuće na potpuno drugom mjestu. Dizajnerima je pritom od velike pomoći bio film Jurski park koji je u to vrijeme postao nevjerojatno uspješan u kinima širom svijeta. Astra G nije imala mnogo veze sa samim dinosaurima – međutim, razvojni se tim koristio programom za računarski potpomognuti dizajn pod nazivom ALIAS, koji je izvorno namijenjen stvaranju računarskih animiranih filmova upravo kao što je holivudski blockbuster Jurski park. Dizajneri su iskoristili ovaj inovativan softver za oblikovanje novog modela u virtuelnom, trodimenzionalnom svijetu računara.

U proljeće 1998. godine, Astra G je predstavljena kao hatchback s troja i petora vrata i kao karavan. Sve izvedbe imale su dizajn nalik coupeu. Ubrzo nakon toga uslijedili su limuzina s četvora vrata, coupe, privredno vozilo Astravan i kabriolet kao zastupnici svih najvažnijih stilova karoserija. Potpuno nova, druga generacija Astre zablistala je vlastitim dizajnom koji je uključivao tada karakterističnu trapezoidnu rešetku hladnjaka, dinamični klinasti prednji dio s vjetrobranskim staklom povučenim prema naprijed i produženom linijom krova, kao i visokom centralnom linijom zbog koje je i model s troja vrata izgledao kao coupe. To se također odrazilo na najbolji aerodinamički koeficijent otpora u klasi od 0,29.

Udobnost i sigurnost bili su na prvom mjestu u razvoju, a Astra G odlikovala se dinamičnom šasijom i tehnologijom pogonskog sklopa, kao i skoro udvostručenom torzionom krutošću na savijanje zahvaljujući upotrebi čelika visoke čvrstoće. Zbog kombinacije navedenih inovacija s pametnom primjenom lagane konstrukcije i snažnim efikasnim motorima ova su vozila garantirala uživanje u vožnji.

Takmičarske performanse

Nova DSA šasija imala je značajnu ulogu u nuđenju aktivnih karakteristika vožnje. Također je osigurala maksimalnu stabilnost u kritičnim situacijama tokom vožnje kao što je kočenje na različitim cestovnim površinama. Opelova DSA šasija omogućuje bolje prijanjanje prednjih točkova za kontroliran način usmjeravanja, čime se dobiva učinak okretanja u suprotnu stranu i suzbija tendencija skretanja, izjavio je tada proizvođač automobila sa sjedištem u Russelsheimu. Sigurnosna šasija također je kombinirala udobnost s pokretljivim i sigurnim upravljanjem – čak i pod punim opterećenjem. Uvođenje kontrole stabilnosti ESP 1999. godine dodatno je povećalo sigurnost. Osim toga, Astra G je u standardnoj opremi imala patentirani sistem otpuštanja papučice koji štiti vozača od ozbiljnih ozljeda stopala ili noge u slučaju sudara.

Astra je još 1998. godine postavila standarde u svom segmentu vozila po pitanju prostranosti kabine. Međuosovinski razmak, desetak centimetara duži nego kod prethodnika, zaslužan je za prostranu unutrašnjost, posebno kad se radi o prostoru za glavu i koljena straga. Zapremina prtljažnika hatchback izvedbe povećan je na 370 litara, dok se Astra karavan mogla pohvaliti volumenom od čak 1.500 litara. Pritom je Astra G napravila kvantni skok u kvalitetu, što je tada potvrdio i Frankfurter Rundschau. Glavni doprinos poboljšanju kvaliteta dali su visokokvalitetni materijali u unutrašnjosti uz nisku razinu buke i vibracija. Prije svega, nova i po prvi put potpuno galvanizirana karoserija povećala je dugoročnu vrijednost vozila i ostavila dojam vrhunskog kvaliteta među kupcima.

Druga generacija Astre dokazala da može puno više od nesmetanog obavljanja svakodnevnih zadataka. Postala je popularan dio sportske opreme i probudila emocije posebno ambicioznih vozača. U isto vrijeme kad je predstavljena Astra G osnovan je i Opelov centar za performanse (OPC) pod vodstvom Volkera Stryceka. Prvi model koji je nudio takmičarske performanse bila je Astra OPC iz 1998. godine s motorom snage 118 kW(160 KS). Četiri godine kasnije, razvojni tim predstavio je dodatno dorađenu Astru OPC koja je mogla postići brzine do 240 km/h. Poboljšani model skrivao je 147 kW (192 KS) ispod poklopca motora i bio je dostupan u izvedbi s troja vrata i kao karavan.

No, ni tu nije bio kraj – 2000. godine Opel prvi put učestvuje u njemačkom prvenstvu touring automobila s posebno razvijenim visokotehnološkim trkaćim automobilom Astra V8 Coupe i odmah zauzima drugo mjesto. Uslijedilo je još nadmetanja kao što je legendarna 24-satna utrka na Nurburgringu. Opel je 2001. godine na sajmu u Ženevi predstavio koncept sportskog automobila Astra OPC X-treme snage 326 kW (444 KS), koji je obećavao vrhunsko ubrzanje od nula do 100 km/h za 3,9 sekundi uz mogućnost vožnje po normalnim saobraćajnicama.

Savremene tehnologije

Opel je ponovo našao inspiraciju u vlastitoj sportskoj baštini za najnoviji model Astre – savremen i odgovoran automobil usmjeren ka budućnosti. Nova Astra GSe2 i Astra Sports Tourer GSe2 nisu samo najbolje u klasi, već i snažne, dinamične i elektrificirane. GSe danas ima novo značenje – Grand Sport electric. Modeli novog Opelovog podbranda nude sve što je potrebno vozačima koji su željni sportske, ali odgovorne vožnje, vrhunske performanse, sportsku šasiju i elektrificirane pogone za lokalnu vožnju bez emisija. Sve je to zapakirano u vrhunski dizajn.

Osim toga, kao i druga srodna vozila iz obitelji Astra, dolaze s brojnim najsavremenijim tehnologijama koje vožnju čine opuštenijom i koje su kupcima poznate samo iz viših segmenata kao što je najnovija verzija sistema prilagodljivih svjetala koja ne zasljepljuju ostale očesnike u prometu –  Intelli-Lux LED® Pixel s ukupno 168 LED elemenata. Unutrašnjost najnovije generacije Astre jednako je revolucionarna. Uvođenjem potpuno digitalne ploče s instrumentima Pure Panel analogni prikazi otišli su u historiju. Umjesto njih, najsavremenije sučelje čovjek-stroj (HMI) nudi intuitivno iskustvo upotrebe s posebno širokim zaslonom osjetljivim na dodir. Opelovi inženjeri posebno su pazili da vozač prima sve potrebne informacije i može direktno pristupiti svim korisnim upravljačkim mogućnostima bez opterećivanja suvišnim podacima ili funkcijama. Važne postavke kao što je klima-uređaj i dalje se mogu neposredno prilagođavati sa samo nekoliko pritisaka.

Izvrsna udobnost sjedenja također je tipična za Opel. Samostalno razvijena prednja sjedišta imaju certifikat AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V.) i čine duga putovanja udobnim zahvaljujući vrhunskim ergonomskim svojstvima. Vozač može računati na podršku vrhunskih sistema za pomoć kao što su head-up display, sistem pomoći Intelli-Drive 1.0 koji objedinjuje brojne druge sisteme za pomoć vozaču i kamera Intelli-Vision koja omogućuje prikaz od 360 stepeni. Pored navedenog, najnovija Astra ima jasnu filozofiju dizajna – dinamičnija nego ikad prije s jasnim, uzbudljivim linijama bez suvišnih ukrasa i s novim, karakterističnim licem brenda Opel Vizor.

Od 2028. fokus na električnim vozilima

Opel je jedan od najvećih evropskih proizvođača automobila i predvodnik u smanjenju emisija CO2 zahvaljujući opsežnom pristupu elektrifikaciji. Društvo je osnovao Adam Opel u Russelsheimu u Njemačkoj 1862. godine, a automobile je počeo praviti 1899. godine. Opel je dio društva Stellantis NV, globalnog lidera stvorenog za novu eru održive mobilnosti. Zajedno s britanskim sestrinskim brandom Vauxhall, društvo je zastupljeno u više od 60 zemalja širom svijeta i nastavlja ulaziti na nova međunarodna tržišta. Opel provodi strategiju elektrifikacije kako bi osigurao i pomirio održivi uspjeh i ispunjavanje budućih zahtjeva kupaca. Do 2024. bit će dostupna električna verzija svakog modela društva Opel. Od 2028. godine Opel će se u potpunosti usredotočiti na električna vozila u Evropi.

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here