Chery Tiggo 8 Pro – kineski džipčina

Nije džipčina nego moderni i već redizajnirani, te izuzetno bogato opremljeni SUV model u D segmentu kojim se kineski proizvođač s ponosom može pohvaliti

10

Priča je stara kao pitanje šta je starije – koka ili jaje?

Jedan od vremešnijih sarajevskih hairlija, visprenih momaka (čitaj prevaranata), namjerno mu ne pominjemo ime, posredstvom raznoraznih tada raspoloživih medija, u vakat kad društvenih mreža još nije bilo, prodavao je sve i svašta, od čudotvornih čajeva, istih takvih čibuka, lonaca i poklopaca,… Istina je, kao u kakvoj američkoj priči, na taj način nekoliko puta se obogatio i isto toliko puta propao. Čak je dobivao i kojekakva društvena priznanja, tipa ličnost godine, u zemljama regije za takav svoj rad. Mi mu moramo odati priznanje da je jedan od rijetkih koji je u ranoj fazi izlaska iz jednoumlja shvatio moć marketinga, jer bez njega on ni drvenu peć ne bi prodao.

U to vrijeme, prije 20 i kusur godina, svekoliko pučanstvo terenska vozila kolokvijalno je nazivalo džipovima. Našem neimenovanom junaku očito je bilo dosadilo izmišljati sitne i jeftine proizvode i, kroz agresivne marketinške kampanje, prodavati ih nekoliko miliona da bi zaradio svoj jedan ili dva, te je došao na nevjerovatnu ideju – prodavat će, na rate, džipčine, terence proizvedene u Kini, kad se u Evropi pa i šire još nije ni čulo za kineska vozila.

Ali, ne lezi vraže, od njegove prve tv prodaje do tog trenutka cijene marketinških usluga porasle su za više hiljada procenata.

Poraz predrasuda 

“Vjeruj mi. Sve sam dogovorio s Kinezima, samo će mi trebati dobra reklama, a ja ću je platiti kasnije. Sa Fejsom sam već sve dogovorio, a i on je naručio dvije džipčine”, kazivao je anonimni biznismen autoru ovih redaka.

Ništa od te priče naravno nije bilo. Ali, da ne duljimo, ako postoji kineski džipčina, onda je to definitivno Chery Tiggo 8 Pro, koji se dvadesetak godina poslije ove priče pojavio na bh. tržištu.

Prvi put sam sjeo za upravljač Kineza. I baš u Tiggo 8. Ne mogu kazati da nisam imao skepsu. Relativno brzo je ona nestajala, ali se još brže vraćala.

Bio sam s fotografom, negdje na putu od Hadžića prema Igmanu. Pozicionirao sam vozilo za fotografisanje. Kolega je zatražio da ga samo malo pomjerim. Sjednem za volan, stisnem dugme za paljenje – muk. Još jednom – isto. Opet – ništa. Svašta mi je kroz glavu prošlo, pa i pogrde na Kineze. Osim da nisam potpuno zatvorio vrata. Vjerovali ili ne, dok do kraja ne zatvorite vrata, Tiggo 8 vam ne da startati motor.

Dakle, nije džipčina nego moderni i već redizajnirani, te izuzetno bogato opremljeni SUV model u D segmentu kojim se kineski proizvođač Chery zaista može pohvaliti. A na tržištu se čeka Tiggo 9. Postojeća osmica napravljena za sedam putnika. Već smo pisali kako to, makar kod evropskih proizvođača, a očigledno ne samo kod njih, postaje trend. Pa zašto ne bi i kod Kineza?

I dakako, u poređenju s konkurentima sa Starog kontinenta, Tiggo 8 Pro nudi puno više za prilično manje novca. S tim u vezi nismo sigurni da će sjeme priče evropske i vlada iz kojih nastaje krovna kontinentalna prema kojima na razne načine treba ograničiti kinesko prisustvo na euro cestama naići na plodno tlo. Posebno kad u sve težim vremenima svaki kupac gleda da za svoj novac dobije što je moguće više. Makar pod kineskom markom.

I zaista, prvi put sjesti za volan kineskog vozila, pa još Tigga 8 Pro, neobično je iskustvo. A sjedate u vozačevo, iz prvog od tri reda sjedišta. Kako god, definitivno ne očekujete puno, pa sve što iz minuta u minut ili iz dana u dan otkrivate čini težim tas na vagi zadovoljstva dobivenom prilikom. Prva neuobičajena stvar bili su iznimno svijetli – i pozadina i ono što se na nju aplicira na zakrivljenima instrument tabli i displeju multimedijalnog centralnog ekrana. I njih najprije treba otkriti, ali tu su dugmići kojima regulirate sve svjetlosne efekte kao i visinu tona svih upozorenja/obavještenja bez kojih vožnja nema nekog smisla.

Puno muzike za malo para 

Simpatično rješenje je improvizacija –aplikacija virtuelne gramofonske ploče koja se vrti na ekranu kao znak da slušate određenu radio stanicu.

Instalirani audio sistem sa osam zvučnika markira Sony, što nam se također učinilo neobičnim, makar jer takvo šta ne viđamo često. Sjedište vozača je podesivo u više pravaca, ručna odnosno parkirna kočnica je elektronska, tu je pokretni krov, a kamera u Tiggu 8 Pro ima na sve strane ili, kako se veli, na pasja preskakala.

Naravno, tu su i punjač pametnih telefona i ostale utičnice, te detektor vozila koja vam se nađu u mrtvo uglu. Sve ovo zvuči kao nabacano s brda s dola, ali upravo tako djeluje otkrivanje onoga što Tiggo pruža. Ni mi ne želimo šminkati takvu priču. Jednako kao što šminka nije ni zapažanje kvalitetom skromnih dugmića na vratima za pokretanje stakala, retrovizora i zaključavanje/otključavanje vozila. I ne samo njih, ali – koliko para toliko muzike. S tim, da je u Tiggu fakat više muzike nego uloženih para. Makar u poređenju s drugim, prije svega evropskim proizvođačima.

Zanimljiv je podatak da je Chery van Kine do sada prodao skoro 14 miliona automobila. Bože mili, koliko ih je kupljeno u Kini? Tim prije što je teško povjerovati da neki drugi izvankineski proizvođač na tom tržištu može plasirati više vozila od domicilnog Cheryja. Ili je u Kini Chery možda kakva luksuzna marka pa i nema zamišljenu dominaciju. O tom, potom.    

Ovaj premium SUV model dug je 4.772, širok 1.845, te visok 1.705 mm, uz klirens od 194 mm. Primjerak koji smo vozili bio je opremljen benzinskim 1.6 T-GDI motorom od 147 KS (108 kW) što su karakteristike dostatne za sve uobičajene potrebe prosječne porodice u BiH. Pogon mu je na prednjim točkovima, a mjenjač (DCT7) automatski sa sedam stepeni prijenosa i dvostrukim kvačilom.

Zaista je šteta, a voljeli bismo ga probati, što u ponudi na bh. tržištu nema opcije 8 Pro Max s 2.0-litarskim turbobenzinskim motorom i pogonom na sva četiri točka. Taj bi model na terenima na kojima smo vozili, čini nam se, bio vrhunsko rješenje za posrtanje, koje se realno dešavalo Osmici Pro, van kategorisanih puteva. Ipak je to, realno, veliki SUV model koji plače za pogonom za sva četiri točka.

Maksimalna brzina mu je 190 km/h, najveći obrtni moment 273 Nm, ubrzanje do 100 km/h mjeri sa 9,1 sekundi dok je deklarisana potrošnja 7,5 litara benzina u kombiniranom režimu vožnje.

Chery Tiggo 8 Pro izvana i sa svih strana izgleda respektabilno. Naprijed i straga su LED svjetla koja se pale još dok prilazite vozilu. Fascinantno to djeluje u noćnim uvjetima.

Bogat paket opreme

Bogati Luxury paket opreme podrazumijeva kožom obložena sjedišta i u tamnijim tonovima dovoljno kvalitetnim materijalima obloženu unutrašnjost, koja ulazi u kontrast sa svijetlim nijansama što dominiraju na kokpitu. Činjenica da se radi o sedmerosjedu nikako ne znači i da se svih sedam putnika mogu potpuno udobno smjestiti u Tiggu 8 Pro. No, to je već poznata boljka svih marki koje su se upustile u sličnu avanturu, o čemu smo pisali već ranije. I da, kad se u Tigga 8 smjesti svih sedam putnika, zbog kakvog takvog komfora svih računajući da je makar dvoje manje djece, prostora za prtljag skoro da više ni nema (svega oko 200 litara neto). Sreća pa postoje tzv. krovni koferi. Takav kofer, pak, za slučaj da putnika nema više od pet, neće biti potreban, jer su tad sjedišta u trećem redu u ravni s prtljažnom podnicom kada biva oslobođen sav bruto prostor prtljažnika.

Vratimo se još malo vožnji, potrošnji i udobnosti. Zbog već pomenute skepse ili ovdašnjih uobičajenih predrasuda trudili smo se naći mane koje bi obrazložile zašto ovaj veliki Kinez ima tako malu cijenu. I uz sav trud, nismo uspjeli. U laganom režimu vožnje, dakle, nećete trošiti više od 7,0 litara na 100 kilometara. Primjena Eco moda vožnje učinit će da drukčije ne bude ni u gradskim uvjetima vožnje. Normal režim tu je za otvorenu cestu, a Sport mod koji traži veći broj obrtaja za promjenu stepena prenosa i nema neku veliku upotrebnu vrijednost osim u eventualno ne daj Bože prilikama. Pa ni buka koju radi motor u kabinu se ne prenosi prije nego broj obrtaja ne podignete do granice radnog opsega. Mekano podešeni ovjes doprinosi udobnosti u vožnji u već ionako udobnim sjedištima.

Konačno, valja primijetiti golemi jednodjelni displej koji je ipak podijeljen na adaptivnu instrument tablu ispred koje dominira  kožom obloženi multifunkcionalni upravljač s jedne i multimedijalni sistem sa tasterima za komandu klimom ispod, s druge strane. Multimedija je poveziva s aplikacijama Android Auto i Apple CarPlay.

Prednja sjedišta su elektronski podesiva i grijana. Oko njih je puno korisnih pretinaca za odlaganje, tu su centralno pozicionirani naslon za ruke, električno podesivi stakleni krov, a da eventualnim putnicima u trećem redu bude makar malo ugodnije na raspolaganju im je zasebna klimatizacija.

Cijena Cherya Tiggo 8 Pro Luxury kojeg smo vozili iznosi vrlo vrlo prihvatljivih 66.000 KM. A da se nemate čega plašiti možda ponajbolje govori garancija od sedam godina ili 150.000 pređenih kilometara, kakvu nemaju ni mnogi evropski proizvođači. U čemu je kvaka?

Kvaka može biti više. Ono što sebi na koncu ovog teksta dozvoljavamo, to je kazati da se na Tiggu i u njemu, uprkos svemu pozitivno izrečenom, u poređenju s konkurencijom, ima šta dorađivati. Pitanje je, međutim, vrijede li te i takve dorade, šminka i finese razlike – prednosti u cijeni koju Tiggo 8 trenutno ima u odnosu na tu konkurenciju. A ono što je prava i stvarna vrijednost sadržano je u iznimno dugotrajnoj garanciji.

Ali, ako hoćemo evidentirati manu ne vozila kojeg smo imali priliku probati nego Cherya kao proizvođača, onda je to svakako činjenica da bezmalo sva konkurencija u ponudi ima raznovrsne pogonske opcije uključujući dizelske i hibridne, dok se kineski proizvođač zasada oslonio isključivo na benzin.

A ako je to mana, onda ipak svaka čast za džipčinu.

Osnovni tehnički podaci

Specifikacija Vrijednost / Opis
Motor Četiri cilindra, benzin, naprijed poprečno
Zapremina 1.598 ccm, turbopunjač, direktno ubrizgavanje, međuhladnjak, četiri ventila po cilindru
Maksimalna snaga 108 kW (147 KS) pri 5.000 o/min
Maksimalni obrtni moment 273 Nm pri 1.750–2.750 o/min
Prenos snage Prednja osovina
Mjenjač 7-stepeni automatski s dva kvačila
Ubrzanje do 100 km/h 9,1 s
Maksimalna brzina 190 km/h
Deklarisana potrošnja 7,5 l/100 km (kombinovani režim)
Zapremina rezervoara 57 l
Prosječna emisija CO₂ 171 g/km (Euro 6)
Dimenzije (d/š/v) 4.722 / 1.860 / 1.705 mm
Međuosovinski razmak 2.710 mm
Zapremina prtljažnika 193 – 1.930 l
Masa praznog vozila 1.704 kg
Ukupna dozvoljena masa 2.275 kg
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here