Avenger je prvi Jeep razvijen i proizveden u Evropi, a istovremeno i najmanji model ovog proizvođača ikad. Pa ipak, mnogi se slažu da su dizajneri uradili vrhunski posao i producirali jedan od najatraktivnijih subkompaktnih SUV-ova.
Drugim riječima, nipošto ne treba dozvoliti da vas kompaktna veličina Jeepa Avengera zavara. Uprkos dimenzijama Avenger još uvijek sadrži prepoznatljive Jeepove crte, robusan je, vrlo praktičan, a uz sve inovativnosti svakako spreman za avanturu. Spona američkog dizajna i evropske tehnologije tako ga postavlja u poziciju vrlo interesantnog izbora za vozače željne da se nađu za upravljačem simpatičnog i markantnog urbanog SUV-a.
Još jedan blagi hibrid
Jeep Avenger kojeg smo vozili pogoni blagi hibrid, odnosno kombinacija 1,2-litarskog trocilindarskog turbobenzinskog motora i sinhronog elektromotora pozicioniranog unutar automatskog mjenjača. Benzinski motor postavljen je sprijeda poprečno i ima zapreminu 1.199 ccm. Raspolaže sa ukupno 100 KS pri 5.500 o/min. i maksimalnih 205 Nm okretnog momenta pri 1.750 o/min. Pomoćni elektromotor od 29 KS i 55 Nm u funkciji je podrške ubrzanju, manevrisanju i smanjenju potrošnje goriva. Elektromotor se napaja iz litijum-jonske baterije kapaciteta 0,90 kWh (0,43 kWh iskoristivo) i puni se tokom vožnje.
Navedeni motor prati 6-stepeni automatski mjenjač s dvostrukim kvačilom (e-DCT). Odlikuje ga brza i tiha promjena stepena prenosa. Naročito je efikasan u gradskoj vožnji. Uz sve vrline, pa i mane ako hoćete, mjenjač sjajno slijedi karakter motora i usmjeren je na besprijekornu svakodnevnu upotrebu.
Dominantan, stabilan, siguran, učinkovit …, sve su to karakteristike Jeepa Avenera u vožnji. Kako u gradu, tako i na otvorenom, na uglađenom asfaltu ili na lošim podlogama. Nešto viša visina od tla i dobro podešeni ovjes učinili su da Avenger bez posebnih problema prelazi preko najrazličitijih prepreka.
Kako i priliči gradskom subkompaktnom SUV-u, Avenger je u naseljenim mjestima pravi zvrk, zna biti i ljut, okretan je i lagan za manevrisanje, kako u gustom saobraćaju (u pokretu i mirovanju), tako i u garažama ili na skučenim parking prostorima. Na otvorenom, međutim, njegova ljutina ispuše, te se imate prilagođavati onome što ovaj ipak omaleni blagi hibrid zaista pruža.
U gradu smo bilježili potrošnju do 7,4 litra na 100 km. Na otvorenom ona pada i ispod 6,0 litara, dok se na autocesti ponovo penje do 7,5 litara. Sve je to zadovoljavajuće, a uzme li se u obzir 44 litra volumena rezervoara tad se, jasno, može očekivati i zadovoljavajući prosjek pređenih kilometara s jednim punjenjem.
U štih probi zapažanja neobičnih detalja u Avengeru, bez klasične priče o motoru, vanjskom izgledu, unutrašnjosti, evidentirali smo sljedeće.
Vrhunski JBL audio sistem
Masažna funkcija vozačevog sjedišta s posebnim usmjerenjem na lumbalni dio. Radi. I to dobro. Vrhunski JBL audio sistem. Strašna simfonija iz JBL zvučnika vas upozorava da niste vezali sigurnosni pojas. Iz istih zvučnika putem ritam sekcije dobivate zvučni signal kada uključite pokazivače pravca kretanja – žmigavce. Kad shvatite značenje ritam sekcije, bude vam lakše jer postane jasno da niste nešto pogrešno uradili, odnosno, da vam Avenger ne sugeriše ništa drugo.
Navigacija je na hrvatskom jeziku što znači manje problema za one koji nisu domaći na engleskom ili nekom drugom govornom području. Klasične mehaničke tipke su brojne i funkcionalne. U tipkama je i mjenjač, na neuobičajenom je mjestu, što je vrlo neobično ali učinkovito rješenje. Tempomat je na kolu upravljača, a aplikacije s vašeg pametnog telefona pozicionirane su na centralnom LED zaslonu.
Prtljažnik se otvara senzorski, pokretom noge. Automatska duga svjetla olakšavaju vožnju i vama i onima koji vam idu ususret. Kamere kojima je opremljen Avenger, odnosno prateći senzori ne sviraju previše i ne zbunjuju vozača i njegove saputnike. Šest je raspoloživih modova vožnje – normal, sport, eco, pijesak, blato i snijeg.
Sjedišta su grijana, a iako su neki od kolega isto napisali i za volan, mi tu opciju nismo pronašli. Na poziciji centralno između vozača i suvozača je originalan pretinac za odlaganje s punjačem i harmonika zatvaranjem, dok je iznad kasete i manuelnih tastera – dugmića locirana velika polica.
Imajući u vidu klasu vozila, prostora u kabini za sve putnike je sasvim dovoljno. Prednja sjedišta su ergonomska. U zavisnosti od paketa opreme sjedišta su presvučena kvalitetnom tkaninom ili kožom. I stražnja klupa nudi dovoljno prostora.
Avenger je dug 4.084, širok 1.776 i visok 1.536 mm, dok mu je međuosovinski razmak 2.557 mm. Prtljažnik sa 380 litara zapremine je dostatan, dok se preklapanjem zadnjih sjedišta njegov volumen povećava do 1.277 litara.
Agresivni karakter
Svana, Avenger kao najmanji model u historiji Jeepa donosi prepoznatljiv dizajn koji ujedinjuje američku robusnost s evropskom elegancijom. Prednjim dijelom dominira Jeepova maska sa sedam proreza. Uska LED svjetla su karakterističnog i modernog izgleda. Dnevna svjetla su u obliku tanke trake i naglašavaju agresivan karakter Avengera.
S boka su mišići s niskom linijom krova, što rezultira dinamičnim izgledom. Crni plastični dodaci na lukovima točkova i pragovima ističu off-road karakter Avengera, te dodatno štite od oštećenja. Tu je i Sun Yellow boja karoserije, koja u kombinaciji s crnim detaljima dodatno plijeni pažnju.
Sa zadnje strane su LED svjetla prepoznatljivog X motiva, inspirisana Jeep dizajnom. Krovni spojler i robusan branik doprinose sportskom izgledu, dok svjetlosni elementi ostaju vidljivi i pri otvorenim zadnjim vratima, povećavajući tako sigurnost.
Ili, kako najkraće opisati Jeepa Avengera kojeg smo vozili – mali, žuti, ljuti.
U našem primjerku s paketom opreme Summit, sjedišta su bila presvučena eko kožom. Osim udobnosti i podrške tijelu s posebnim akcentom na masažnu funkciju, ovaj detalj ističe ekstravaganciju i luksuz. A u sjedištima se osjećate vrlo prijatno, kako u gradu tako i tokom dužih vangradskih vožnji. Položaj sjedenja je izdignut, pa uz svakako povišenu visinu automobila od tla dobivate izraženu preglednost, pa prema tome i sigurnost u vožnji. Zadnja šajba je izraženije manja nego očekujete, no senzori i stražnja kamera to nadomještaju i osiguravaju bezbjedan parking ili kretanje u rikverc, bez, kako već napomenusmo, suvišnih zvučnih signala.
Kako god, ovaj Jeep kompaktnih dimenzija pravi je izbor za gradsku vožnju, a sve ostalo što pruža, posebno s dodatnog opremom, u funkciji je poboljšane udobnosti i izraženih funkcionalnosti i sugurnosti.
Cijena osnovnog modela Jeepa Avengera s akcijskim popustom je iznosi 36.900 KM. Ali, ko kupuje Jeepa pa makar i najmanjeg ikad, teško će se odlučiti za osnovni model. Za znatno opremljeniji model kakav je bio u opciji koju smo mi vozili, u Summit paketu opreme s dodatnim opcijama i automatskim mjenjačem potrebno je izdvojiti 61.339 KM, a i to je s 3000 KM popusta za kupovinu preko Jeep finansiranja.
Garancija vrijedi pet godina ili 100.000 pređenih kilometara ili, pak, dvije godine bez ograničenja kilometara.
Sve na svom mjestu i služi svrsi
Ispred vozača je 7-inčna digitalna instrument ploča na kojoj svako može izabrati podatke koje želi pratiti tokom vožnje. Centralno je postavljen multimedijalni HD ekran osjetljiv na dodir i Bluetooth sistemom od 10,1 inča, taman tako da ga i vozač može koristiti na način da ne ugrožava svoju i sigurnost ostalih putnika u vožnji. I na tom većem ekranu sve je lako dostupno, sve što se prikazuje je vrlo jednostavno i jasno, nema viška informacija ili animacija. Drugim riječima, sve je na svom mjestu i služi svrsi.