dm BiH: Naša poslovna strategija ostaje fokusirana na čovjeka

Damir Šlosel, direktor dm-a u Bosni i Hercegovini, u razgovoru za Business Magazine otkriva recept kojim ta kopanija iz godine u godinu potvrđuje i jača poziciju neprikosnovenog lidera na bosanskohercegovačkom drogerijskom tržištu.

31

Kompanija dm drogerie markt već godinama je neprikosnoveni lider drogerijskog tržišta Bosne i Hercegovine, koji tu poziciju kontinuirano jača širenjem poslovne mreže, prodajnog asortimana i kruga kupaca. Koji je recept tog uspjeha, u razgovoru za Business Magazine otkriva Damir Šlosel, direktor dm-a u BiH.

BM: Kakav je epilog poslovne 2024. godine dm-a na bh. tržištu – u kojoj mjeri je nastavljen kontinuitet uspjeha iz 2023. u kojoj ste, uz rekordnih 15,1 milion kupovina, zabilježili rast prometa od 26,2 posto te investirali više od 11 miliona KM?

ŠLOSEL: Rezultati 18. godine poslovanja dm-a na bosanskohercegovačkom tržištu potvrdili su kontinuiran i stabilan poslovni rast i razvoj kompanije. Tomu su pridonijela veća ulaganja u sve segmente našega poslovanja, koja su iznosila 14 miliona KM. U poslovnoj godini 2023/2024., koja je završila s krajem devetoga mjeseca, ostvarili smo promet u iznosu od 421,2 miliona KM, što ukazuje na rast od 22,38 posto u odnosu na prethodnu godinu.

U dm prodavnicama i putem online shopa ostvareno je gotovo 17 miliona kupovina – najviše u 18 godina poslovanja. Rekordan broj kupovina potvrda je našeg stalnog nastojanja da razvijamo i unapređujemo naše procese, usluge i poslovanje općenito, što naši kupci prepoznaju. Upravo zbog njihove vjernosti, nastavit ćemo kontinuirano pratiti kretanja na tržištu i s tim u vezi ulagati u razvoj naše ponude i usluge, a sve s ciljem da se dodatno približimo našim kupcima.

BM: I u 2024. godini jedan od glavnih poslovnih izazova bilo je prevazilaženje posljedica koje sa sobom nosi usporena, ali i dalje prisutna inflacija. Kako ste se nosili s tom vrstom problema?

ŠLOSEL: Nažalost, i dalje se ne mogu zanemariti posljedice izazova sa kojima se posljednjih godina suočava globalno, ali i lokalno tržište, posebno glede inflacije. No, mi smo unatoč tim izazovima uspješno ostvarili postavljene ciljeve u svim segmentima našega poslovanja te sukladno našoj poslovnoj filozofiji nastavili kontinuirano osluškivati potrebe naših kupaca i poduzimati mjere kako bismo im ponudili cjenovno povoljnije alternative.

BM: Koliko ste zadovoljni efektima usluga poput dm active beauty programa lojalnosti, dm online shopa i Moj dm aplikacije? Koji još inovativni programi su zaživjeli u 2024.? Postoji li neki segment poslovanja u kojem su ostvareni rezultati ispod očekivanog nivoa?

ŠLOSEL: U protekloj poslovnoj godini uložili smo gotovo četiri miliona KM u cijenu, a našim kupcima ponudili smo i dodatne mogućnosti uštede kroz active beauty program lojalnosti, ali i kupovinu na dm online shopu i Moj dm aplikaciji. Tako je krajem poslovne godine gotovo 440.000 članova active beauty programa lojalnosti, iskoristivši sakupljene active beauty bodove, ostvarilo uštede u vrijednosti od gotovo 9,5 miliona KM. Kontinuirano raste i broj online kupaca koji svoje kupovine najčešće obavljaju putem Moj dm aplikacije – njih 74,59 posto.

Dodatne pogodnosti kupci mogu ostvariti i u okviru novog formata online kupovine, kojeg smo uveli u protekloj poslovnoj godini – dmLIVE emisije. Riječ je, zapravo, o live shopping emisiji u okviru Moj dm aplikacije, gdje se kupci mogu dodatno informirati o omiljenim proizvodima. Za vrijeme emisije dostupni su ekskluzivni kuponi s pogodnostima i mogućnostima uštede za naše kupce, koji se mogu iskoristiti sedam dana od emitiranja emisije. Popularnost formata potvrđuju podaci da u prosjeku ovu live shopping emisiju prati 5.000 gledatelja, koji prosječno ostvare 47.000 različitih interakcija.

Naravno, uvijek ima prostora za dodatno unapređenje procesa, ponude proizvoda i usluga, no mnogo toga uvjetovano je samim zakonodavstvom, koje je u BiH umnogome neusklađeno. Kao gospodarska zajednica uvijek težimo pronaći rješenja koja će odgovoriti na potrebe bi usklađivanje relevantnih zakonskih regulativa unutar zemlje teklo brže. Kao dijelu Grupe koja posluje diljem Europe, olakšica u poslovanju bilo bi usklađivanje zakonskih odrednica i s onim zapadnoeuropskim. Navedeno bi nam omogućilo da implementiramo provjerena rješenja kojima bismo dodatno mogli oplemeniti potrebe kako naših kupaca i partnera, tako i naših zaposlenika, ali i cijele zajednice.

BM: Već godinama ste prepoznatljivi kao jedan od najpoželjnijih poslodavaca u BiH – kojim sve aktivnostima i radničkim benefitima ste taj epitet potvrdili i u 2024. godini?

ŠLOSEL: Upravo pred kraj 2024. godine započeli smo s prodajom autobiografije osnivača dm-a Götza Wernera – Na šta nikad nisam računao, koju smo adaptirali za bh. tržište. U njoj je gospodin Werner objasnio koliko je poslodavcu važno shvatiti da je čovjek svrha, a ne sredstvo. Da mora učiti svoje zaposlenike da razmišljaju o tome zašto nešto rade, a ne slijepo da ih se uči kako nešto da rade. Naravno, sukladno tomu i djelovati.

Zaposlenik zauzima iznimno važno mjesto u poslovanju kompanije. Zato stvaramo radnu atmosferu u kojoj se svaki zaposlenik osjeća dobro, vodeći računa o njegovu zdravlju i balansu između privatnog i poslovnog života. Zaista smo ponosni što naši zaposlenici to prepoznaju, pa smo već 10 puta, od toga posljednjih osam godina zaredom, dobitnici priznanja Najpoželjniji poslodavac.

U protekloj poslovnoj godini uložili smo više od 1,5 miliona KM u osobni i profesionalni razvoj naših više od 1.200 zaposlenika. Pored redovnog regresa u visini mjesečne plate i 13. plate, za naše zaposlenike osigurali smo i povećanje plate za prosječno 18 posto u januaru 2024. godine, dok smo ovu kalendarsku godinu započeli povećanjem plate za prosječno 12 posto. Naš je cilj pružiti im podršku i u vidu drugih benefita koji pridonose dobrobiti njihove svakodnevice. Stoga su svim zaposlenicima omogućeni redovni sistematski i stomatološki pregledi te saradnja sa psihologom.

Ohrabrujemo kupce da se osjećaju dobro u svojoj koži, sitiče Šlosel

Za osnaživanje i razvoj osobnog potencijala nudimo im mogućnost pohađanja internih, ali i eksternih edukacija. Njegujemo zajedništvo organiziranjem zajedničkih druženja poput Obiteljskog dana i novogodišnjih večera, a svaki zaposlenik jedan radni dan može pokloniti zajednici, pružajući podršku socijalno ugroženima ili unapređenju životne sredine.

BM: Jedna od konstanti vezanih za poslovanje dm-a je i održivost. Šta je na tom polju bilo u fokusu u proteklom periodu?

ŠLOSEL: Kao kompanija trajno smo opredijeljeni da djelujemo sukladno načelima održivosti, kako bismo kao zajednica pridonijeli ekološkom, socijalnom i gospodarskom razvoju tržišta. U protekloj poslovnoj godini značajniji fokus smo stavili na socijalni aspekt održivog razvoja. Realizirali smo brojne društveno odgovorne inicijative i govorili o važnosti brige o zdravlju.

Kada je u pitanju ekološki aspekt održivog poslovanja, nastojimo što više “ozeleniti“ poslovanje. S ciljem unapređenja energetske efikasnosti i racionalizacije potrošnje energije, u našim objektima poduzeli smo niz mjera kako bismo kao zaposlenici i pojedinci pridonijeli očuvanju prirodnih resursa. Upravo to rezultiralo je prvim ISO certifikatom, kojeg nam je dodijelio eksterni auditor TÜV Austria. To podrazumijeva da smo kao kompanija ostvarili sve uvjete koji odgovaraju certificiranom sistemu upravljanja energijom sukladno međunarodno priznatim normama.

Kako je trenutno u toku nadogradnja i preuređenje dm dialogicuma na Ilidži, iznimno nam je važno da radovi budu sprovedeni sukladno načelima održivosti. Koristimo LED rasvjetu i održive materijale, u uredima postavljamo takozvanu modularnu rasvjetu koja reagira na pokret, a zbog staklene fasade, prirodna svjetlost omogućit će nam dodatnu uštedu resursa.

Nakon ilidžanske dm prodavnice, novu poslovnu godinu započeli smo ugradnjom solarnih panela na mostarskoj dm prodavnici na adresi Hrvatske mladeži 4, što planiramo učiniti i na dm dialogicumu, distribucijskom centru, ali i na određenom broju dm prodavnica, gdje to budemo u mogućnosti.

U narednom periodu, ponovno želimo staviti fokus na zaštitu i očuvanje životne sredine, no o tome nešto više uskoro.

BM: Šta će biti u fokusu poslovne strategije dm-a za 2025. godinu – šta su ciljevi u smislu rasta prometa, širenja poslovne mreže i jačanja tržišne pozicije?

ŠLOSEL: I u novoj poslovnoj godini nastavit ćemo ulagati u sve segmente poslovanja. Godinu će obilježiti finalizacija radova na dm dialogicumu na Ilidži, širenje skladišnog prostora, ali i prodajne mreže za pet novih dm prodavnica. Nastavit ćemo ulagati u dodatne usluge za kupce, društvenu odgovornost i održivi razvoj, a ono što će svakako obilježiti poslovnu godinu jeste nova komunikacijska kampanja #sasvimja, koju smo javnosti predstavili početkom kalendarske godine. Ta kampanja je svojevrsna dopuna i dodatna interpretacija slike čovjeka u dm-u, kupcima poznata pod claimom Tu sam čovjek.

Uz ponudu našeg asortimana, želimo podržati kupce da se osjećaju dobro u svojoj koži. Želimo ih ohrabriti da samopouzdano stoje iza svojega “ja“. Važan preduvjet za to je tjelesno, emocionalno i mentalno zdravlje. Upravo zbog toga nastavit ćemo govoriti o ovoj iznimno važnoj temi, u želji da potaknemo svoje kupce, partnere i zaposlenike da vode računa o svome zdravlju.

Ukupan iznos planiranih ulaganja je gotovo 13 miliona KM.

BM: Kako stoje stvari sa društvenom odgovornošću, koja je također nezaobilazni dio poslovne filozofije dm-a – šta biste u tom kontekstu izdvojili kao najznačajnije prošlogodišnje aktivnosti?

ŠLOSEL: Neizostavnim dijelom naše poslovne filozofije upravo je unapređenje kvaliteta života zajednice u kojoj poslujemo već 18 godina.

Pored sada već tradicionalnih aktivnosti kao što su Giving Friday i FEEL GOOD majice, podršku lokalnoj zajednici pružamo i kroz donacije prilikom svakog novog otvorenja ili preuređenja dm prodavnica.

Protekle dvije godine fokus naše društvene odgovornosti leži u unapređenju i očuvanju fizičkog i mentalnog zdravlja žena. No, u godini iza nas, dodatno smo govorili i o važnosti razgovora o menstrualnom zdravlju žena. Početkom drugoga mjeseca 2024. godine snizili smo cijene Jessa higijenskih proizvoda širom regije.

dm je posebno fokusiran na zdravlje žena

U zemljama dijela dm grupe u saradnji s institutom SPECTRA sproveli smo istraživanje na temu ženskoga zdravlja i menstrualnoga siromaštva. Rezultati tog istraživanja za BiH pokazali su nam koliko, zapravo, žensko zdravlje kao tema ima potencijala da bude prisutnije u društvu. Stoga su upravo menstrualno zdravlje i menstrualno siromaštvo bili u fokusu naše društveno odgovorne kampanje ZAJEDNO za bolje sutra. U 15 mjesta širom BiH podržali smo realizaciju 18 projekata koji doprinose smanjenju menstrualnog siromaštva i promjeni percepcije menstruacije u javnosti. Sedma dm ženska utrka, također, je bila u znaku doprinosa ovoj temi – gotovo 3.000 učesnica istrčalo je utrku, a od svake kotizacije izdvojena su sredstva za donaciju 3.000 Jessa higijenskih uložaka udruženju Pomozi.ba.

U prošloj poslovnoj godini održana je i druga dm stručna konferencija o temama fizičkog i mentalnog zdravlja žena, ovoga puta u tri bh. grada – Sarajevu, Banjoj Luci i Mostaru. Izuzetno smo ponosni što smo organizacijom ove konferencije pružili mogućnost više od 500 žena da poslušaju predavanja i razgovaraju s 13 stručnjakinja iz oblasti fizičkog i mentalnog zdravlja te jedan dan posvete isključivo sebi i svome zdravlju.

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here