Pravilo o ograničenju boravka vozača iz BiH u EU nastavlja ugrožavati domaću transportnu industriju

Pravilo da vozači kamiona iz naše države ne smiju boraviti duže od 90 dana unutar šest mjeseci na teritoriji EU ostaje na snazi, a inicijativa Ministarstva kominikacija i veza BiH da se ovo pravilo ukine je odbijena.

5
Transportne firme u BiH više ne mogu da posluju i nalaze se u podređenom položaju u odnosu na firme iz EU, što će dovesti do značajnih posljedica po domaću ekonomiju, upozoravaju prevoznici.

Svaki boravak duži od 90 dana unutar EU za vozače iz BiH mora biti pokriven ili dugoročnom vizom ili boravišnom dozvolom koju izdaje država članica, prenosi BN TV. Ovo pravilo predstavlja veliki problem za domaće prevozničke firme, koje vrše transport robe prema zemljama EU.

Ministarstvo komunikacija i veza BiH uputilo je inicijativu kojom je od EU tražilo ukidanje ovog pravila, ali inicijativa je odbijena.

„Transportne firme u BiH 20 godina plaćaju cijenu nepovoljnih uslova poslovanja i za to vrijeme domaće vlasti nisu pokazale ozbiljnu namjeru da pomognu prevoznicima“, objašnjava Velibor Peulić iz Klaster Logistike.

Uvođenjem novih normi i standarda, položaj domaćih firmi sve je teži.

“Naša sljedeća namjera je da zajedno sa partnerima u regionu odgovorimo EU. Kakva će biti odluka, ne možemo prejudicirati. Zajedno sa Republikom Turskom učestvujemo u lancu snadbijevanja od 40 miliona tona robe. Taj poremećaj može izazvati probleme unutar EU. Obratili smo se komisijama za saobraćaj, komisijama za borbu protiv korupcije, kako u Parlamentu BiH, tako i entitetskim skupštinama. Pitanje troškova u transportsnoj industriji je došlo na dnevni red”, kaže Peulić.

Zajednički sastanak prevozničkih firmi iz BiH biće održan 15. januara. Tema sastanka biće objedinjavanje svih nagomilanih problema i traženje izlaza iz teške situacije u kojoj su se našli prevoznici.

“Ciljano na 14 stranica smo napravili ozbiljnu analizu svih troškova i osnovni zaključak će ići u tom pravcu da se pred Parlamet BiH, Narodnu skupštinu Republike Srpske i Parlament Federacije izvedu svi oni vinovnici u posljednjih 20 godina koji su doprinijeli da troškovi transporta dostignu jedan nivo koji će privredu BiH dovesti u nekonkuretnu poziciju”, kaže Peulić.

Ukoliko izostane hitna reakcija nadležnih, objašnjava Peulić, očekivani rast transportnih troškova dostiže iznos od 25 procenata, što će neminovno dovesti do povećanja cijena roba i usluga, a time opteretiti i onako posrnulu ekonomiju.

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here