- 50 godina nakon prvog skeniranja barkoda, 21 lider iz najvećih svjetskih kompanija potpisuje globalnu zajedničku izjavu pozivajući na prelazak na QR kodove sa GS1 standardima kako bi se revolucioniralo korisničko iskustvo
- Među potpisnicima su industrijski lideri kao što su Alibaba.com, Carrefour, IGA, JD.com, JM Smucker, Lidl, L’Oreal, Nestlé, P&G i Savencia
- Inicijativa “Prijelaz 2027” ima za cilj da QR kodovi sa GS1 standardima budu široko prihvaćeni od strane trgovaca i proizvođača širom svijeta do kraja 2027. godine
Na 50. godišnjicu prvog skeniranja barkoda, 21 lider u industriji – uključujući tržišta kao što su Alibaba.com, trgovce poput Carrefoura i vlasnike brendova poput Procter & Gamble – pozivaju na globalno usvajanje QR kodova sa GS1 standardima. Ovi QR kodovi, razvijeni od strane GS1, vodeće organizacije za standarde koja stoji iza barkoda, omogućavaju pristup velikoj količini informacija o proizvodima putem pametnih telefona, što će potpuno revolucionirati korisničko iskustvo.
Od prvog skeniranja barkoda 1974. godine, saradnja između trgovaca i proizvođača putem GS1 dovela je do široke primjene originalnog barkoda. Danas je ova tehnologija pouzdana univerzalna metoda za identifikaciju proizvoda, sa preko milijardu artikala označenih barkodovima koji se skeniraju više od 10 milijardi puta dnevno, značajno poboljšavajući efikasnost lanca snabdijevanja širom svijeta. Sada se globalni lideri u industriji ponovo ujedinjuju kako bi podržali prelazak na QR kodove sa GS1 standardima – napredne 2D barkodove poznate kao QR kodovi podržani od GS1.
“Prvo skeniranje barkoda zauvijek je promijenilo način na koji kupujemo i prodajemo proizvode,” kaže Renaud de Barbuat, predsjednik i izvršni direktor Međunarodne GS1 organizacije. “Pedeset godina kasnije, industrijski lideri su se okupili da podrže prelazak na QR kodove podržane od GS1. Ovaj zajednički napor će na nove načine transformisati način na koji kupujemo, jedemo i živimo. Vjerujemo da ovo označava početak druge barkod revolucije – čineći proizvode lakše sljedivim i transformišući korisničko iskustvo, otključavajući budućnost maloprodaje.”
Revolucioniranje korisničkog iskustva
Za razliku od tradicionalnih barkodova, QR kodovi podržani od GS1 mogu povezati potrošače sa velikim količinama informacija o proizvodu kako bi unaprijedili njihovo iskustvo – uključujući upute za upotrebu i reciklažu, sigurnosne informacije, nutritivne informacije i industrijske certifikate. Sa informacijama koje su lako dostupne putem pametnih telefona, ovo otvara niz novih mogućnosti za potrošače, proizvođače i trgovce – pružajući sve informacije koje potrošači trebaju i žele, poboljšavajući sljedivost i povećavajući efikasnost kroz lanac snabdijevanja, dok i dalje omogućavaju skeniranje na blagajni.
- Pametniji izbor: Sa informacijama koje više nisu ograničene prostorom na pakovanju, QR kodovi podržani od GS1 mogu poboljšati korisničko iskustvo omogućavajući brendovima da dijele dodatne informacije, uključujući video tutorijale, savjete o stilu, predložene recepte ili druge informacije relevantne za njihovu kupovinu.
- Održive informacije: Sa sve većom potražnjom potrošača za razumijevanjem ekološkog uticaja proizvoda, QR kodovi podržani od GS1 mogu povezati potrošače sa informacijama poput porijekla proizvoda, njegovih komponenti, ugljičnog otiska i smjernica za reciklažu ili ponovnu upotrebu ambalaže.
- Sigurnija hrana: Pored zdravstvenih i nutritivnih informacija, QR kodovi podržani od GS1 mogu olakšati pristup regulatornim informacijama, detaljnim savjetima o alergijama i datumima “Najbolje upotrijebiti do” ili “Prodati do” – omogućavajući da se na blagajni odbaci hrana kojoj je istekao rok trajanja, a ona koja je blizu isteka se prodaje po sniženim cijenama – što dovodi do smanjenja otpada od hrane.
Kompanije će morati evaluirati svoju unutrašnju tehnologiju i procese kako bi maksimalno iskoristile QR kodove sa GS1 standardima. Dodavanje detaljnijih informacija o proizvodima u QR kodove može se postepeno implementirati, omogućavajući preduzećima da planiraju promjene svojim tempom.
“Potrošači zahtijevaju više informacija o proizvodima koje kupuju, regulatori traže objavljivanje više informacija i postoji stalna potreba za efikasnijim praćenjem proizvoda kroz lanac snabdijevanja”, rekao je Jon R. Moeller, predsjednik odbora, predsjednik i izvršni direktor kompanije The Procter & Gamble. “Ovo možemo riješiti sa 2D barkodovima sa GS1 standardima – jednim barkodom koji ima moć da pruži sve informacije koje potrošači trebaju i žele, poboljša sljedivost kroz lanac snabdijevanja i omogućava skeniranje na blagajni.”
Prijelaz 2027
Prijelaz 2027 je novi, zajednički napor za unapređenje globalnih standarda za efikasnost, sigurnost i održivost u maloprodaji i industriji potrošačke robe. Kompanije koje su se udružile sa GS1 su kombinacija vodećih vlasnika brendova, trgovaca i tržišta koja imaju kombinovanu tržišnu vrijednost od preko 1,4 triliona USD. Ove kompanije posluju u preko 150 zemalja i dosežu milijarde potrošača širom svijeta – postavljajući temelje za uspjeh projekta.
Cilj ove saradnje je da do kraja 2027. godine QR kodovi sa GS1 standardima budu široko prihvaćeni. Da bi se to postiglo, potrebna je koordinisana saradnja između proizvođača i trgovaca: proizvođači bi trebali početi implementirati QR kodove sa GS1 standardima na ambalaže proizvoda, dok bi trgovci trebali osigurati da su njihovi POS skeneri opremljeni za čitanje novih barkodova.
“Očekujemo da će prelazak na QR kodove sa GS1 standardima biti postepen širom svijeta, ali jedno je sigurno: oni koji najbrže prođu kroz ovu transformaciju biće u najboljoj poziciji da otključaju vrijedne nove mogućnosti i pruže više benefita svojim kupcima i potrošačima”, rekao je Mark Batenic, predsjednik Independent Grocers Alliance (IGA) i predsjednik upravnog odbora GS1.
Promjena je već započela sa novom tehnologijom koja se testira u 48 zemalja širom svijeta, što predstavlja 88% svjetskog BDP-a.
Kompletnu listu kompanija koje su potpisale globalnu zajedničku izjavu možete pogledati ovdje.
Postoji nekoliko vrsta naprednih 2D barkodova. QR kod je najšire korišten u maloprodaji, dok se GS1 DataMatrix često koristi u zdravstvu.